Popis pracoviště a náplň práce

5. listopadu 2014 v 9:17 | Jana |  Práce
Tento článek je určen především pro ty, kteří měli tu smůlu (štěstí) a nikdy si nevyzkoušeli práci pokladní. Práci či brigádu, je to jedno :)

Dopsáno po prvním komentáři: Celý článek je brán s nadsázkou! je to pouze zbagatelizování či naopak hyperbolizování drobných skutečností, které se mi stanou jednou za 8-10 směn. Pokud mi nevěříte, ráda Vás uvítám v místě svého pracoviště a předpisově Vás obsloužím.


Brígádně jsem pracovala již ve dvou velikých řetězcích nejen s potravinami. Aktuálně v jednom stále pracuji.
Albert české pokladní nejen v Česku :)

Moje pracoviště se skládá ze židličky a kasy. Ke kase patří pás a vana. Z pásu zboží vezmu, pípnu a hodím ho do vany. Pokud je zákazník sympatický, do vany zboží jen decentně posunu. Pás i vanu bych měla umývat. Jenže se mi nechce nosit kyblík - vysvětlím později. Na začátku vany je skleněná část - ta mi umožňuje z pozice v sedě nahlédnout do každého košíku a kočárku. Takže anižbych se pohla, vidím, zda zakázník opravdu všechno vyložil na pás.

Kasu mám kurzívou, neboť se skládá ze dvou částí - jednu část s pěnězi nosím stále při sobě (příchod, odchod, pauza) nebo ji zamknu do kříňky pod kamerový systém. Druhá část kasy je pevná - je to ten počítaček s klávesnicí, plexisklo a váha zabudovaná v kase.

Dále mou pokladnu zkrášlují bíle rolky, které doplňuji do tiskráničky na účtenky/bony. Mohu využívat UV lampu pro kontrolu peněz. Samozřejmě od 2000 bankovek nahoru je kontroluji bez vyjímky (pokud mi UV lampička funguje...). Pomůcka, která se mi poslední dobou vyplatila, je váha. Každé zboží bychom měli převažovat. To znamená, že zákazník si zváží svoje jablíčka, nalepí nálepku, přijde ke mně a já to znovu šupnu na váhu a zvážím, zda si to zvážil přesně. Vzhledem k lokalitě pracoviště se objeví třeba hroznové víno, které má na etiketě půl kila a na mojí váze kilo. Je to nepříjemná situace, neboť je to přistižení při činu krádeže či podvodu. Takže nejčastějí položku zabavím. Málokdy si ji jde zákazník znovu převážit. Samozřejmě si jistě všichni všimli těch plastových knížek, co nad každou pokladnou visí. V nich máme kódy k pečivu, ovoci a zelenině. Ovšem nejednou se stalo, že obrázek neodpovídal skutečnosti a já byla nucena zeptat se své kolegyně, jakéže to PLU zboží má - tudíž si s ní popovídat. někteří zákazníci jsou předpisoví a názvy svých potravin si pamatují, to je potom radost s nimi pracovat.

Jo jo, ještě minimálně 14 dnů si u nás zákazníci musí zboží vážit sami.... Zdroj obrázku

No a proč nechci nosit kyblík s vodou na kasu a nečistím si pravidelně pás, jako hodná holčička? Jednoduché. Někdy máme v rámci týdne doplňkový prodej - to znamená, že lidem přímo nutíme výrobky vystavené na plexiskle a sbíráme za to body... Je to nepříjemné pokud nejde o jídlo. Pokud jde o levnou tyčinku, není to tak blbé. K aktivnímu prodeji patří výstavní košíček a cenovka - váha žádná, objem velký.Jenomže my si ty výrobky na kasu (pevnou část) musíme přinést! K tomu samozřejmě nosíme kasu (peníze), kleště na odkódovávání lahví a kondomů či voňavek a igelitové tašky za korunu ("Tři ty tašky za korunu." nebo, to mám radši, "Prosím, dala byste mi tu tašku za korunku?"), která ve skutečnosti stojí koruny dvě ... Shrnuto a podtrženo - na kasu si nesu: kasu, kleště, igelitky, aktivní prodej a svoje věci (já třeba láhev s vodou na pití, ostatní nosí celé příruční zavazadla). Jak mám ksakru ještě vzít kyblík s vodou? No vracet se pro něj nebudu - sami víte, jak jste agresivní, když jde nová pokladní na kasu a vy zrovna stojíte ve frontě. Hned se na ni sesypete jako supi... Když je lidí málo a já mám svoji prudičskou/škodolibou náladu (což je téměř pořád Úžasný ), pro kyblík se vrátím. Ano, potěší mne, když si nějaký zlý či hloupý zákazník na pás položí zboží. Ovšem kdo mne zná, ten ví své a nemá hloupé komentáře jako Šéfka tady dole v komentářích.

Kdybyste si někdo chtěli svoji pokladnu koupit - odkaz zde!


Samozřejmě jako pokladní mám mimo udržování čistoty pásu a vany i jiné povinnosti. Vanu držím čistou i tím způsobem, že v ní nejsou staré účtenky - takže odhadnu zákazníka a některým už účtenku ani nedávám. Musím být sama čistá a upravená, musím se usmívat a musím být milá. Taky bych měla úplně každému zákazníkovi nabídnout body - pro sbírání, lepení a následné uplatnění slevy ... Nemám ráda, když se mi pak válí ve vaně a já je musím odlepovat, protože si je jedna paní nevzala a nějaký cigán se nudil...

Náplň práce vás vydrží bavit cca 4 hodiny, pak se začnete nudit a nevíte, co dělat. Číst si nesmíte, když si viditelě povídáte a je tam šéfová, tak má blbé řeči. Když tam šéfová není, vykládá si každý jak chce. Taky na pokladně nesmíme jíst, což je dost náročné pro někoho, koho hned začne bolet břicho, když si dvě hodiny nedá kousek rohlíku... Občas by se nám na pokladnu hodila kávička :) Když nejsou lidi a jsem sama na pokladně (je dělaná pro dvě pokladní), ráda jdu roznášet zboží. To znamená, že vezmu vše, co zákazníci a cigáni rozházeli po pokladně, co si nevzali (nezvážili ovoce) a co naházeli do chladících boxů u pokladem a vrátím to na své místo. Někdy se nestačím divit, co všechno najdu... Posledním kouskem byla obří čokoláda nakousaná tak, že ještě byly vidět otisky zubů dotyčného kousače a poškozovače zboží...

A tím veškeré mé povinosti končí. Prostě si odsedím svoji směnu, sem tam se protáhnu při roznášení zboží, pak se sbalím, sečtu tržbu a jdu spokojeně domů. Někdy příště vám popíšu, jaké to je mít průjem a jít do práce či popíšu mé utrpení při roznášení zboží ... A když přijde nějaký fakt debil, tak napíšu i o něm ;)
 


Komentáře

1 Šéfka Šéfka | 5. listopadu 2014 v 12:02 | Reagovat

Aha, takže i ty patříš k těm nepříjemným typům pokladních, které nejsou orientované na zákazníky, ale vesele se vybavují s kolegyní, těm, které se usmívají a milostivě zdraví jen ty zákazníky, kteří jsou jí sympatičtí a ostatním děláš drobné naschvály. Viz potěšení z mouky na namočeném páde. No to jsem v šoku. A ještě se tu k tomu veřejně přiznáváš. No potěš. Najdu si tě, děvenko, pracuji totiž tam, kde se toto dá změnit. Je vidět, že máte malý dril a že vás šéfové špatně školí.

2 Em Age Em Age | Web | 5. listopadu 2014 v 13:30 | Reagovat

[1]: Trapný to trolling.

Jinak ta skleněná část, o té jsem nevěděla. :D Vidíš, jak je to vychytané. :D

3 Malina Malina | E-mail | Web | 5. listopadu 2014 v 13:36 | Reagovat

[2]: :) děkuji za komentář, já se opravdu bála, že jsem překročila nějakou slušnou hranici. Dost to zamrzelo, protože zrovna já jsem fakt vzorňáček vděčný za práci - i když se za ní na veřejnosti stydím :(

4 Em Age Em Age | Web | 5. listopadu 2014 v 14:16 | Reagovat

[3]: Prosím tě, to si nemysli, to je jenom nějaký debil, co se nudil, tak tě chtěl nasrat / vyděsit.

Nestyď se za svou práci. Já také nemůžu najít flek a půjdu se ptát do Alberta na pokladny. :)

5 Kika Kika | E-mail | Web | 5. listopadu 2014 v 20:59 | Reagovat

Mě je Tě úplně líto, já z toho cítím takovou rezignaci na všechno. Pamatuju si, že na utírání toho pásu jsme měly každá na kase takový ubrousek a rostřikovač, a nikdo nic moc netahal.

6 Ježurka Ježurka | Web | 6. listopadu 2014 v 14:18 | Reagovat

No, musí to být strašné, ta jednotvárnost! A do toho buzerace, vůbec ti to nezávidím a ještě jsi zapomněla dodat, že výplata taky nic moc, nebo se pletu? Ale věřím, že si určitě brzy najdeš něco lepšího!

7 MaddyHarry MaddyHarry | Web | 6. listopadu 2014 v 18:06 | Reagovat

Ježiš já si jen vzpomněl na jednu pokladní, kterou jsem přezdíval 'Němka' protože se stále tvářila jak Hitler.

8 MaddyHarry MaddyHarry | Web | 6. listopadu 2014 v 18:10 | Reagovat

Omlouvám se, předchozí komentář se odeslal předčasně (omylem jsem zmáčkl enter a bylo to).

Naprosto tě chápu. Když je zákazník v pohodě jde všechno líp, a když jde o tupce je jasné, že je obsloužíš tak jak si zaslouží a schováš úsměv.

To u nás jsou pokladní, kterým bych už na pohled dal facku. Máme tu jednoho exota, který tam vždy stojí jak nevím, co a dává všem jasně najevo, že ta práce, kterou dělá je pod jeho úroveň. Ruce stále skřížené na prsou, a chodí jak zpomalený film. Jsem si jist, že to není tvůj případ. Já jen, že mě to (jak jsem psal už v předchozím komentáři) navrací tyto nepříjemné vzpomínky. Ale - otočím list - pak tu máme i příjemné pokladní, které je radost vidět. :)

9 Jana Jana | E-mail | Web | 6. listopadu 2014 v 19:30 | Reagovat

[5]: Nee, není to rezignace jako spíše zhrzená ješitnost a ego :) Z kanceláře s firemním ntb a mobilem a cestováním po Evropě najednou sedím za kasou :) Ale jak jsem kdesi psala, ty ženské tam jsou úplně úžasné! Tolik zábavy jsem si neužila ani na táboře! :D

[6]: Ano Ano, finanční stránka není plně vyhovující, ale zase je poctivá a na "nikom nevisím" :) Buzerují jen Romové, vedoucí zatím ne - sekám dobrotu :)

[8]: Spíše asi k té Němce :D - máme jednu pokladní, která je nepříjemná od pohledu a když jsem tam chodila jako zákazník, dobrovolně jsem si stoupala do klidně i kilometr dlouhé fronty, jen ne k ní. Ho ženské mi potvrdily, že je divná ... A jak jsem reagovala na Kiku, moje ego trpí, ale umím si z toho dělat legraci a beru to jako odrazový můstek :)

10 Kika Kika | E-mail | Web | 6. listopadu 2014 v 19:46 | Reagovat

[9]: a to je pravda - já jsem v olympii taky zažila tolik srandy, hlavně o vánocích, to jsme se tak chlámaly s holkama, že to nebylo ani možný!

11 Princezna Ivanka Princezna Ivanka | Web | 17. září 2015 v 11:36 | Reagovat

Já se jdu ptát do Lidlu na pokladny. Nějak si ale nedokážu představit, co bude, až přijde nějaká nakrknutá paní s tím, že v letáku je něco o dvě koruny levnější...

12 Jana Jana | E-mail | Web | 17. září 2015 v 11:39 | Reagovat

[11]: Lidl má alespoň dobré platové podmínky :) A ze všeho nejvíce to chce milý úsměv a posílat je do prdele :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama