Proč oni tolik slaví? Proč my ne?

30. listopadu 2014 v 18:01 | Jana |  Dumám
Můj blog zatím není profláklý. Neobjevuji se na titulce, neboť jsem nepodala žádost do AK. Pustím se tedy na tenký led. A myslím, že to nebude naposledy ...


Snad každý má nějaké finanční myšlení. Každý z nás přemýšlí, za co kolik peněz může utratit. Někteří jdou tak daleko, že si pro jistotu sestaví měsíční rozpočet a potom si každý výdaj zapisují. Patřím mezi ty, kteří velice uvažují, za co kolik peněz utratí. Pokud si jdu koupit něco neobvyklého (v mém případě oblečení), velice dlouho zvažuji, zda tento kus hadříku opravdu potřebuji. No ono s výplatou ze supermarketu se přemýšlet musí. Z tohoto důvodu ani nekouřím, přestože si zapálit umím. Pokud kupuji dražší granule pro kočky/konzervy více masové, je to z dlouhodobého hlediska efektivní. Neutratím za veterináře :)

Než do pěněženky strčím ruku, přemýšlím...

Celý tenhle úvod o mne vedu určitým směrem. Když jdu nakupovat do supermarketu (jako Interber či Kaufland), nachystám si seznam věcí. Jsou to většinou praktické potřebné potraviny, ze kterých připravím oběd v množství třeba na dva až tři dny. Tedy se stane, že nakupuji maximálně dvakrát do týdne.

Jakožto pokladní si po měsící práce pamatuji lidi, kteří u mne platí velice často. Tedy si umím všimnout, že někteří lidé v Interbertu nakupují stále stejné věci.Z mého pohledu hýřivé až nepotřebné.

Ještě než prozradím plný úhel své pohledu, zamyslím se nad vybavením chudých domácností. V jedné takové jsem tři roky žila. Klasická hodně chudá domácnost většinou obsahuje pokoj, tolaletu, sprchu, dřez, plotýnku. Mnoho z těchto domácností má i troubu na vaření - plynovou či elektrickou. Kam tím mířím? Díky troubě, plotýnce a vodě se dá z levnějších surovin vytvořit plnohodnotné jídlo na více dní či pro více krků...


Tedy si nedokáži představit, proč určitý okruh zákazníků kupuje sladkosti, chlebíčky, drahé dorty, ... Prostě mi to nejde do hlavy. Neustále nakupují party věci. Nedávno jsem našla na internetu článek o mýtech, které kolují o Romech. Nebo možná lépe o předsudcích mladých lidí o romské komunitě. Nejsem bláhová. Vím, že v lékárně platí všichni stejné poplatky. Co jsem se ovšem dozvěděla - sociální dávky, či přídavky na bydlení (nevím, mně se to plete a nikdy jsem se po tom do detailu nepídila) jsou vypláceny na hlavu - tedy jedna domácnost, ve které žije třeba osm lidí, může dostat příspěvěk 15 000 korun. Teď je otázka, zda tito lidé pracují nebo berou ještě jiné přídavky. Protože logicky vzato z patnácti tisíc nakrmit, ošatit a zaplatit poplatky za osm lidí vyjde jen horko těžko. Máte jiný názor? My žili ze dvanácti dva a dvě kočky. Nájem byl 6 000 korun. Pokud tedy naši rozmařilí zákazníci Interbertu platí nájem, nemají šanci slušným životem vyjít z tak mála peněz. Pokud nájem neplatí, měli by tak tak vyjít, ne? Určitě by neměli mít peníze navíc na barvy na vlasy,chlebíčky, čokoládky, ovoce (ale jako je ananas, kokos a ne po jednom kusu), chodí s gelovými nehty a mají přesvědčivé imitace značkových kabelek (jak jsem již někde psala - jsou to čorkaři, takže to možná ani imitace nejsou), drahé Samsungy...

Upřímně jim asi závidím. Nechápu to. Chodím poctivě do práce, neutrácím za hlouposti, nemám gelové nehty. Jediný můj rozmar jsou kočky. A iPhone. Proč tedy oni můžou mít překrásný kočárek na dítě, Samsunga, gelové nehty a ještě si nakupovat nejdražší plínky, Sunary, nové a nové hadříky na miminko, dorty, ... Proč na to oni mají? Do obchodu chodí nahodile, nevypadá to,že by někdo z nich pravidelně pracoval :(. Proč jsem z toho taková špatná? Proč závidím značkové oblečení a Cocacoly či Kindervajíčka lidem, kterým by nemělo být záviděno zhola nic? Možná kromě kultury, neboť ta je bohatá.

Výsledek situace bude překvapení...
 


Komentáře

1 soul-underground soul-underground | Web | 30. listopadu 2014 v 18:59 | Reagovat

Nevím, kde na to berou, ale člověka vždycky trýzní pohled na věci co nemůže mít :D Nezávidět. Lehce se to řekne, ale je to přirozená vlastnost člověka. Taky závidím, někdy až moc, ale né kinder vajíčka :D

2 Jana Jana | E-mail | Web | 30. listopadu 2014 v 20:01 | Reagovat

Jako mne spíše zaráží ta bezmoc... Jde o děti, oni jich mají milion a já si nemůžu dovolit zatím ani jedno... Každopádně jim závidím jen ta vajíčka, neboť tu čokoládu miluju :)

3 Kika Kika | E-mail | Web | 30. listopadu 2014 v 21:58 | Reagovat

Já se obávám, že oni mají i k tomu všemu i toho iPhona! Taky si dělám seznam, protože i kdybych měla nazbyt, tak to nechci projíst (i když musím se přiznat
, že jsem si dneska koupila medovník a asi 3 čokolády a víno na bolavé srdíčko)

Asi se chci příští život narodit jako cigán, když se tak dobře mají :D )ne že mě někdo nahoře za ten vtip potrestá!)  Ale ne, já si myslím, že oni všechno prohýří, doufám, že na žádné dovolené nejezdí. To já si radši měsíc po měsíci ušetřím a pak ty kindervajíčka utratím za dovolenou :-)

4 D@ve D@ve | E-mail | Web | 30. listopadu 2014 v 23:43 | Reagovat

Taky mi to rozum nebere, proč lidi utrácí za nepotřebný věci... Ale nechci mít závistivý kecy. Snažím se být spokojený s tím, co mám, a učím se být štědrý. Nahý jsem se narodil, nahý zemřu, tak je lepší investovat do věčných hodnot, do vztahů... Prostě proměňovat peníze na lásku. Věřím, že takhle se to Stvořitelovi líbí :-)

5 stuprum stuprum | Web | 1. prosince 2014 v 0:18 | Reagovat

Kočky a léčení slonů, obojí je kouzelné. :)

6 Libor Libor | Web | 1. prosince 2014 v 6:41 | Reagovat

Někdo se prostě neumí moc ovládnout a musí mít vše, nač jej reklama milostivě upozorní :).
Snažím se také žít spořivě, ale ne vždy se mi to daří, mám určitě oblasti života, kde si určitý nadstandard dopřeju....

7 Jana Jana | E-mail | Web | 3. prosince 2014 v 17:07 | Reagovat

Mne u nich doráží maličkosti. Třeba jde koupit strouhanka za 13 korun, ale oni ji mají za 25. Kupují si hromady tašek, místo aby si je jednou donesli z domu... Není to jen o kindervajíčkách, snad teď vláda udělá nějaké rozumný krok a "bude lépe" i nám obyčejným bílým :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama