Kočka má mít jednou za život koťata

10. listopadu 2015 v 13:30 | Jana |  Kočkomilové
Pravda či lež?


Ani nevím, kde se tohle pravidlo objevilo, ale je to hloupost. Pokud kočku chovám doma, jako svého mazlíčka, nebo na zahradě, jako společníka, určitě nemusí mít koťata. Pokud kočku chovám a šířím její plemeno, celkově se plemenitbě věnuji, určitě by koťata mít měla.

Samozřejmě tím, že kočku vykastruji/sterilizuji jdu proti přírodě. Jdu proti evoluci. Neboť i já jsem zde od toho, abych se rozmnožila a umřela. Pokud kočku, která mi leží na klíně vykastruji, jaksi již nemá šanci svůj materiál předat dál a může umřít. Takže ano, jdu proti přírodě. Jenže jednám lidsky, jednám proanimálně.

Pokud jste někdy četli nějakou studii či článek o tom, jak se rozmnožují kočky, jistě jste se dočetli, že jde o geometrickou řadu, že jde o několik vrhů ročně, protože mnoho koťat uloví dravci či jiní predátoři, že … Ano, je to pravda. V USA je podle hrubých odhadů kolem 6 milionu koček (zdravých koček) utraceno, protože nemají trvalý domov. Jde především o eutanazii. Ty kočky nikdo nechce. V Evropě takové výzkumy nejsou, ale bude to obdobné.

Jak roste populace koček?


Když vyplula tato čísla na světlo světa, lidé začali panikařit. Doslova. Ochránci zvířat, chovatelé, kočkomilové a další lidi, co se prostě přidávají k davu. Lidé začali hejtovat vždy tu druhou skupinu. No a dopadlo to tak, že se řeší, že jakékoliv množení bude protizákonné - bude za to nemalá pokuta a bude to snad i vyhodnocováno jako týrán zvířat. A já jsem pro.

A o čem že to všechno je? O tom, že kočky jsou vysoce produktivní, co se týče mláďat. Aby ne, predátoři jsou všude a malé slepé kotě nemá šanci. Tohle bylo logické kdysi dávno, než vzal nadvládu nad přírodou člověk. Teď tolik predátorů není. Lidé žijí konzumním způsobem života a koťata jsou roztomilá. Pořídí si koťátko, pak zjistí, že i kočka potřebuje péči a šup s ní ven - však ona se o sebe postará. Stačí, když jí dám najíst. Ti zodpovědnější ještě očkují a odčervují. Ti nejlepší kastrují/sterilizují.

Nevím, proč existuje tolik lidí, co stále odporují jednoduchému zákroku v podobě sterilizace kocourů a kastrace koček. Například u těch kocourů jde jen o to, že je jim naříznut pytlík, jsou odebrána varlátka (údajně se i podvazují semenné provazce) a kocourci se ani nešijí. Po narkóze se probudí a druhý den jsou více než fit. U koček - samic, je to složitější, ale zde máte odkaz, kde si můžete počít, jak krásně jednoduché a levné to je.


Když jsem si ověřila ve více zdrojích, jak probíhá kastrace kocourů, udivilo mne, že lidé jsou tak hloupí a nekastrují. Vždyť kolik škody by mohl nadělat můj Vader (viz obrázek výše - jak se rozrůstá populace koček), kdyby nebyl sterilizovaný!!!! Nechápu lidi, kteří žijí na vesnici a mají nevykastrované zvíře na dvorku - psa, kočku, to je jedno. I bytové kočky sem tam zdrhnou … Takoví lidé by potřebovali … jít na návštěvu do útulku či depozita a podívat se, jak se mají koťátka jejich koček, které nechávají na dvorku či koťátka, která jen tak někomu vnutili. Obce nemohou vše zvládnout sami. Samozřejmě odchytová služba jaksi funguje, ale není 100%. Možná ani 50%. Takže to, co se dostane do útulku, sice je vykastrováno, ale není to zdaleka vše, co se nám venku množí. Taková vykastrovaná kočka může být vypuštěna znovu do přírody, proč ne, postará se o sebe, někoho si najde a ten nebude mít šanci se jí zbavit :) Některé obce dokonce majitelům koček přispívají finanční částkou na kastraci jejich mazlíčka (třeba Zlín). Někdy se objeví i na VFU šílenec, který vezme bezpráví do vlastních rukou a začne jezdit po vesnicích a bezplatně kastrovat kočky a kocoury.

Nechápu, co je tak těžkého na tom, vzít kočku a odvést ji na den k veterináři. Ne, opravdu to není těžké. Nikdo nepracuje 24/7. Kdokoliv si může odpustit utratit 500 korun za blbosti a místo toho je investovat do zdraví zvířete. Přeci jen, mrouskající kočka je peklo. Pro kočku samotnou, pro kocoury kolem, pro majitele kočky a pro sousedství. Slyšeli jste někdy, jak jsou hlasité a hlučné? Jaké vyvádějí psíkusy? Je to peklo pro celou domácnost! Samozřejmě chovatelé to mají vychytané a umí kočce ulevit, ale to sem psát nebudu, abyste hezky všichni šli kastrovat/sterilizovat svého miláčka (čtyřnohého).

A že kastrace/sterilizace může mít negativní dopady na zdraví mazlíčka? Slyším tyhle dotazy správně? Přátelé, myslíte si, že by tolik chovatelů = milovníků koček své lásky kastrovalo, kdyby jim to škodilo? Kastrace a sterilizace nezpůsobí zakrnělý ani přespřílišný růst kočky, nemění chování kočky (krom mrouskání, že), nepřispívají k onemocnění močového traktu a nezpůsobují obezitu. Záměrně jsem zde uvedla kastraci kocoura - veterinář snad ani nemůže udělat chybu - takže nehrozí komplikace pooperační.

Takže dle mého - nekastrují/nesterilizují jen chovatelé s PP, d*bilové, kr*téni, hloupí lidé a tyrani. Urazila jsem někoho? Neomlouvám se. Nejde zvíře uhlídat na 100% a neškodí to zdraví.


Chcete odborné články?







 


Komentáře

1 Meduňka Meduňka | Web | 10. listopadu 2015 v 13:59 | Reagovat

Tenhle článek je jedna velká, skvěle sepsaná pravda. Do posledního puntíku. :-D  Dík za něj.

2 Akim Akim | E-mail | Web | 10. listopadu 2015 v 15:39 | Reagovat

U nás jsem největší zvíře já, ale kastrovat se fakt nenechám. Své kulky si chráním, jako oko v hlavě. :-P  :-D  :-D  :-D  :-D

3 lee-banda lee-banda | E-mail | Web | 10. listopadu 2015 v 17:09 | Reagovat

Strašně jsem dnes neměla sílu přečíst si článek celý, ale 100% to brzy napravím :) jen jsem chtěla říct, že třeba u fen to je tak (co je na tom pravdy nevím, vzhledem k tomu že teď to je poprvé, co mám fenku, která odmítá byti obskočena jakýmkoliv fešnym psíkem), že pokud není fenka kastrovaná ani nikdy neměla štěňata, je velká pravděpodobnost, že bude ve stáří (nebo prostě po 4. roce) trpět nádorem mléčných žlaz.. jak to funguje u koček nevím, až si přečtu tenhle článek budu jistě moudřejší :)

4 fakynn fakynn | E-mail | Web | 10. listopadu 2015 v 17:31 | Reagovat

Obě moje kočičky jsou nechtěná koťátka, která by byla buď utopená nebo Bůh ví kde vyhozená/utracená.

A až mi umřou, opět budu ta, která udělá krásný domov kočičkám, které ho nemají už od počátku.

Podle mě je prostě úplně normální, když máme kočku jen doma, abychom ji vykastrovali. Ušetříme si nepříjemnosti s obstřikováním a podobně. Tedy, kastrovali jsme vždy jen kocourky, kočičky jsme nechaly. To mi zas přijde jako nesmyslné zasahování do kočičího těla, když máme jistotu, že ji nikdo nezbouchne.

Lidi bojujou za nekastraci, ale kdo se pak bude starat o ty koťata bez domova? To už nevidí.

5 pavel pavel | Web | 10. listopadu 2015 v 22:29 | Reagovat

Já coby kocour s kastrací taky nesouhlasím, přestože našeho kocoura jsme taky nechali kastrovat... ale bylo mi ho s prázdným pytlíkem líto. :-D

6 surpan surpan | E-mail | Web | 13. listopadu 2015 v 22:48 | Reagovat

Pěkný článek. Parádní je ten graf rozmnožování koček. To je fakt mazec. U nás na vsi je pán, důchodce, který žije sám a začal se starat o kočky a psy bez domova. Pak se ta informace o něm dost šířila a lidi mu nosili zvířata před dveře až měl u sebe přes 120 zvířat. Pán to samozřejmě nezvládl a neutáhl. Nakonec skončil s nálepkou člověk, který týral zvířata hladem. A víš co? Týral hladem spíš sebe a do poslední chvíle se snažil dát zvířatům najíst i když sám pro sebe neměl.
Takže jak píšeš v článku, přemnožení psů a koček je fakt průšvih, který má pár jednoduchých řešení, bohužel trošku drastických, ale hladové a vyčerpané zvíře, co trpí a umírá, je mnohem větší průser a nezodpovědnost.

7 Natálka Natálka | 14. listopadu 2015 v 10:31 | Reagovat

[5]: ano, až na to, že ten kocour není člověk a je mu to jedno ;-)

je to podle mě trošku sobecké uvažovat takto kvůli svým "chlaspkým" pocitům a nechat ostatní koťata umírat :-|

8 proste-panda proste-panda | Web | 15. listopadu 2015 v 10:19 | Reagovat

Ono je spousta faktorů, který ovlivňujou zdraví mazlíčka. Kvalitní krmení. Pohyb. Dostatek lásky a péče. Ani u fen neznamená kastrace nebo žádná štěňata nutně problém, není to nijak prokazatelné, a třeba naše fena jedna štěňata měla (s PP), a nějakej nádůrek na žláze měla, naštěstí neškodnej, ale ve 14 ošklivý zánět dělohy (což by rádoby po štěňatech neměla mít) - nicméně vykřesala se z toho a šťastně dožila ještě dva roky.
Přiznám, že s mužíčkem si pořídit psa chceme, papírového, z chovatelské stanice Shiba Inu protože to plemeno milujeme. Ale eventuálního druhého bychom vzali u útulku. Zkrátka ale, s kastrací souhlasím. Sem tím chtěla říct. :)

9 Eleanor Eleanor | E-mail | Web | 16. prosince 2015 v 10:43 | Reagovat

Je to tak. Sama jsem ignorantství lidí viděla na koťatech od sousedovic kočky. Jedno zakousl pes, druhé přejelo auto, třetí také zmizelo. Jen to čtvrté dospělo...

Setkala jsem se s názorem, že je to drahé... Pokud se má narodit kotě, o které nejsem jako majitel jeho matky schopná se postarat, raději zaplatím než nechat narodit kotě a zemřít ho bez péče...

10 Lina Dee Lina Dee | E-mail | Web | 20. února 2016 v 0:22 | Reagovat

Mám Tě čím dál raději. Tohle je téma, která jsem už dávno vzdala, protože kam vlezu, tam jsem utlučena, že koťátka jsou strašně cool, a co furt prudím s tou kastrací. Nakonec to skončí doporučením, ať se nechám vykastrovat taky a když sdělím, že o sterilizaci vážně uvažuji, tak jsem blbá a snažím se šokovat.

11 Lina Dee Lina Dee | E-mail | Web | 20. února 2016 v 0:24 | Reagovat

[1]:[5]: Zahltíme to tady kočičíma profilovkama! :-D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama