Od psů ke kočkám - do kavárny

25. ledna 2016 v 21:32 | Jana |  Kočkomilové
U dětí ještě zůstaneme. V minulém článku některé ženy, slečny a dámy nastínily problematiku koček a dětí. Teď se ale nechci věnovat toxoplazmóze :) Svůj čas, který by měl být věnován matematice nebo šutrologii, bych ráda věnovala zamyšlení nad dítětem v kočičí kavárně.


K myšlence mne již kdysi dávno přivedla situace, kdy jsem si v klidu a míru pila svoji kávu a kolem mne běhaly děti, neustále tahaly kočky sem a tam, pořád jim nutily nějaké hračky a nerespektovaly, že kočky si hrát nechtějí. Tak se stalo, že v místnosti zůstaly jen dvě odolné čičinky a i ty byly stále fotografovány a byl kolem nich ruch a hluk. Dalším podnětem pro článek byla novinka v olomouckém Kocourkově, kde dětem do 12 let zakázali vstup úplně. Netuším proč, ale sympatizuji s nimi.


Jak jistě mnozí víte, studuji učitelství prvního stupně základní školy a možná nevíte, ale děti miluji. Ráda s nimi pracuji, mluvím, jsou pro mne částečnou inspirací, kouzlí mi úsměv na rtech a ráda s nimi trávím čas. Ale nesnáším, když kolem mne v kavárně běhají uřvaní haranti a matky si jich absolutně nevšímají! Tedy ano, problém není v dětech, ale v rodičích. Kavárna mi nepřijde vůbec jako místo pro děti. Vždyť kavárny jsou oázami klidu, v podání koček i míru a pozitivní energie. Tam přeci dospělí odpočívají. Dospělí a středoškoláci ( i když i k těm bych měla výhrady…).

Nechápu, proč matky své děti raději nevezmou do ZOO či do zábavního parku pro děti. Nedej bože by je mohly vzít třeba jinam než do Olympie či Vankovky (McDonald to jistí, že ...)- třeba na procházku ven do přírody … Ne ne, ony je vezmou do kavárny, kde je odloží a pijí si svou kávu, povídají si s druhou maminou a jsou rády, že od té drobotiny mají klid. Děti, jelikož dostaly volno, začnou řádit jako urvané z řetězu a kočky ne-kočky - hlavně nějaká akce…


Jsem si plně vědoma, že takových dětí je cca stejné procento jako dětí, které vědí, jak se chovat, umějí se chovat a návštěvu kavárny si náležitě užijí. Jenže to jsou děti, kterým se rodiče dostatečně věnují a cepují je. Těch je mi na druhou stranu líto, neboť mohou mít zkušenosti s babiččinou kočkou, doma ji mít nemohou kvůli tatínkovi (jakože alergikovi, ale všichni víme, jací chlapi jsou …) a do kavárny také nemohou, protože jiné děti jsou děsní fracci. A když náhodou neloví kočky, stojí u stolu cizích lidí a zvědavě poslouchají, co si povídají, co píšou nebo co hrajou … :)

A co teď? Samozřejmě, internet a diskuze a rodiče zodpovědní a ti druzí, nebo jen rýpalové … A vznikne diskuze obdobná té, co jsem ji zveřejňovala minule. Jaký já zastávám postoj? Jak jsem zmínila, děti do kavárny nepatří. Bohužel. Ani do kočičí. A nebudou do ní patřit ani moje děti.

V diskuzi mne upoutala zmínka protizákonnosti. Údajně v kavárně nemohou zakázat vstup: xxx, xyz. Netuším proč, ale věřím tomu, že nějaký hejtista rýpal by to dohledal. Ovšem personál kavárny může někomu předložit účet a vyzvat jej k odchodu na základě neslušného chování či porušování pravidel. Hned za zmínkou protizákonnosti a obhajoby vyloučení po zaplacení následuje několik komentářů v duchu kavárnu to položí a nebude mít zákazníky. A tím se dostávám ke konci své úvahy. Než ovšem utichnu nadobro (do soboty, kdy budu předstírat učení se matiky, šutrologie a psychologie), chtěla bych znát Vaše názory.


 


Komentáře

1 Aprilka Aprilka | Web | 25. ledna 2016 v 22:22 | Reagovat

Chudáci kočky, je škoda, že si někteří rodiče neuvědomují, že i oni by chtěli mít chvíli klidu, nehledě na stvoření, která nemohou mluvit. Jak by se zachovali rodiče, když by kočky, které jsou v kavárně doma, děti poškrábaly? Pochopily by dříve děti, jak se mají chovat? Já osobně si myslím, že děti v kavárnách mohou být a dá se je naučit, jak se tam chová, osobně mám tu zkušenost, když s nějakým dítkem do restaurace, kavárny jdu, tak si s nimi povídám o prostorech, o tom, co se tam dá jíst, pít, proč tam ostatní chodí - že v těch kavárnách chtějí mít klid na čtení nebo popovídání si s přáteli, že se tam dají půjčit hračky, knížky (pokud jsou k dispozici) nebo s sebou můžeme vzít oblíbenou hračku a ukázat jí, jak se správně chovat v ... nebo si vezmeme pastelky, omalovánky a klid je zaručen. ;-)

2 Master J Master J | 25. ledna 2016 v 23:06 | Reagovat

[1]: Ve všem máš pravdu, problém ale je, že rodiče děcka nevychovávají jako kdysi. Bylo normální, že děcko se buď chovalo, nebo dostalo na zadek, klidně mezi lidma v kavárně nebo na náměstí. Dneska? Kdeže...

3 Jana Jana | E-mail | Web | 26. ledna 2016 v 10:59 | Reagovat

[1]: Ano, máš pravdu. Moje děti se také budu snažit cepovat a myslím si, že od mého muže nejednou "dostanou" (přeci jen se zamračí a pouští hrůzu). Ale takových je dnes málo. A kdybys jim to chtěla říci, tak se ohradí, že jsi puritán že děti tohle a támhleto ... Vše je moc orientováno na děti a rostou z nich lumpové :(

4 Lina Dee Lina Dee | E-mail | Web | 27. ledna 2016 v 16:10 | Reagovat

Rozhodně ne, do kaváren a čajoven, stejně tak jako do barů a podobných míst děti nepatří, ať si každý prská, jak chce. Na to, aby si maminky v klidu odložily haranťata a vypily kávičku, existují dětská centra - kde aspoň mají prckové dostatek atrakcí k tomu, aby se vybili. V jednom takovém jsem několik let pracovala a proto vím, že to funguje. To je ale zařízení vyloženě pro děti.

5 Elis Elis | Web | 27. ledna 2016 v 19:18 | Reagovat

Tak já si myslím, že maminy do kočičí kavárny vezmou své radosti především, že kočky jsou pro ně skvělá atrapa, jenže to, že se pak trápí ty kočky už je tolik nezajímá. Každopádně jsem ani nevěděla, že studuješ 1.stupeň, to jsi mi hned zase o tolik sympatičtější, já jsem tedy sice 2.stupeň, ale i tak :D.

6 Jana Jana | E-mail | Web | 27. ledna 2016 v 19:19 | Reagovat

[5]: Na druhém stupni mi nešel jeden předmět s jedním vyučujícím :)

7 proste-panda proste-panda | Web | 28. ledna 2016 v 16:28 | Reagovat

Já pro změnu nedávno četla článek o tom, jak jsou maminy s dětmi absolutně v české společnosti nevítané, a jak jim tak začíná hraba z toho, že dokud dítěti neni oněch 10 - 12 let, nemají se jak samy socializovat. Na jednu stranu, pokud nemám rodinné hlídání a nemám peníze na chůvu, tak prostě s dětmi musí máma zůstat. A když chce máma vypadnou s baráku, který se jí za ty 3 roky mateřské už protiví, jde ven. Potíž je v tom, že v kavárnách, kde byly dětské koutky, je zase ruší, protože pro obyčejné dospělé lidi je dítě otravnost. I když je slušné a vychované, tak se třeba směje, povídá si pro sebe, je zvědavé a vůbec se pořád nějak projevuje, což je pro pruderního typického čecha prostě nepřijatelné. Takže ta mamka si ani to kafe někde nemůže dopřát, právě proto, že kavárny "přece nejsou pro děti".
Samozřejmě, že je kočičí kavárna něco jiného, na druhou stranu zákaz nic nevyřeší a nepomůže sdělit těm nechápavým rodičům, že s dětmi je třeba strávit hodně času, který stojí trpělivost i lásku, abychom vychovali slušné bytosti, které vědí co jde a co nejde. Matky, které se o dítě nezajímají - v kavárně, v parku, kdekoliv -, a to jim vříská a je v neutišitelném rozpoložení, bych profackovala. Ale jak k tomu pak příjde máma s dítětem nebo ještě miminkem, které zrovna prostě je buď hodné, nebo vychované, a ona s ním málem i tak nemůže vytáhnout paty z domu?
Přátelé a rodina je jedna věc. Nutnost si zajít na kafe mimo známé prostředí druhá. Ve všem je potřeba rovnováha a rozum, a vše je strašně individuální. Podle mě by se především mělo mluvit o dětech samotných, proč je rodiče i společnost tak odstrkuje, a proč všichni čekají, a z nich budou ti prudérní dospělí, zatímco z děcek (ne)vychovávají haranty.

8 Bloud. Well Bloud. Bloud. Well Bloud. | E-mail | Web | 29. ledna 2016 v 3:40 | Reagovat

Já bych ještě v kavárnách zakázala telefonování a ženským bych pro jistotu přelepila pusu izolepou :) Aby tam byl ten klid a mír :)

9 Jana Jana | E-mail | Web | 29. ledna 2016 v 6:33 | Reagovat

[8]: Ooooo! To by byl pro nás, co tam chodíme 90% času sami, splněný sen :D :D :D

10 Anička Anička | Web | 29. ledna 2016 v 21:20 | Reagovat

Mně se to ještě nestalo, že bych narazila na nějaké uřvané děti v kavárně. Vždycky když tam jdu, tak se tam lidi chovají slušně. A ani jsem dosud moc dětí v kavárnách nepotkala. Takže by to podle mě návštěvnost asi neovlivnilo. Možná jen v těch kočičích kavárnách, kam můžou rodiny s dětmi zajít častěji právě kvůli kočkám.

11 higurashi-tym-cikady higurashi-tym-cikady | E-mail | Web | 30. ledna 2016 v 17:58 | Reagovat

Děti v kavárnách a restauracích mi strašným způsobem vadí, ať už josu to uřvaní kojenci a batolata nebo starší "běhací" děcka. Proto radši nikam nechodím a takovým místům se vyhýbám co to jde. KOnkrétně u toxoplasmy - myslím, že u koček v kavárně by mělo být dbáno na hygienu, kočky by měly být přeléčeny a mělo by se zabránit styku s cizími, zejména toulavými kočkami, které mohou tohoto parazita šířit.

12 Liliana Landštejnská Liliana Landštejnská | Web | 30. ledna 2016 v 18:51 | Reagovat

O toxoplasmě by se dalo psát dlouho, že? Takové rodiče nechápu, co tak dítě někam vezmou a pak si nevšímají. Jsem pro, dítě vzít do cukrárny a tam si s ním dát nějaký ten zákusek, horkou čokoládu a pak zase jít. Ale brát ho do kavárny, kde jdu za účelem popovídat si s jinou osobou, to ne. Jako majitel takové kavárny bych si nenechala líbit, aby děti kočky tahaly a otravovaly. Určila bych pravidla, a přes to by nejel vlak, plus bych lidi klidně upozorňovala i osobně. Kdyby byl problém, tak bych vstup dětem zakázala. Kočky pak mohou být vystresované, což není to pravé pro kočičí kavárnu. Určitě to nesníží počet zákazníků.
[11]: A zase ta toxoplasma. Ty si nedáš pokoj, že? :-D V kavárnách je o kočky dobře postaráno, i z hlediska hygieny je to v pořádku a všechno to na úřadech vyřídit není jednoduché. Kromě toho, kočičí wc je mimo prostor určený pro zákazníky. Navíc, toxoplasma se nepřenáší tím, že se někdo dotkne kočky. A když už někdo toxoplasmu má, doktoři nedokážou přesně určit, z čeho konkrétně nákaza je.

13 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 26. února 2016 v 12:59 | Reagovat

Tak u kavárny s volně pobíhajícími zvířaty bych asi malým dětem vstup zakázala taky. Malý dítě snadno bude zvíře provokovat a snadno se něco stane.
Jinak ale... u kavárny asi je lepší bez dětí. Doma kavárny nemáme, u nás občas chodím s kamarádkou do cukrárny, co trochu funguje i jako kavárna, ale protože je to primárně furt cukrárna, je tam dětský koutek a nějak mi nevadí, když v něm vyvádí děti (i když je to slyšet, protože je to malý lokál). Ale třeba když jdu v Plzni do crossu mimo špičku, takže je tam klid a pohoda na čtení/práci/setkání, vyvádění dětí by mi asi vadilo a chápu, že provoz jako tenhle je pro ně nevhodný. Takže asi provoz od provozu a pokud to má důvod, proti zákazu nic nemám. Však rodiče mají pořád plno možností, kam děti vzít, ani to nemusí být drahé, jen si musí uvědomit, že to předně musí bavit ty děti. Jestli se chtějí zabavit oni, je lepší najít hlídání a vyrazit o samotě.

14 Chariot Chariot | 26. února 2016 v 13:08 | Reagovat

Já bych tam spíš nesnesla ty kočky... :-!

15 necroparanoia necroparanoia | E-mail | Web | 26. února 2016 v 14:07 | Reagovat

[14]: Proto tam taky asi nepůjdeš.

Já jsem pro zákaz vstupu dětem na takových místech. Většina malých dětí neví jak se chovat ke kočkám a ke zvířatům obecně a mnoho rodičů se ani neobtěžuje jim vysvětlit, že kočička není hračka a má svoje potřeby a přání.
Ale co já o tom vím, žejo. Nesnáším děti, což je neuvěřitelně proti přírodě, jsou naše budoucnost, zázrak zrození, smysl života bla bla bla.

16 :.: :.: | 26. února 2016 v 14:15 | Reagovat

V případě téhle kavárny je to myslím zcela pochopitelný - rodiče děti moc často neučí, že ke zvířatům (a zvlášť ke kočkám) se musí chovat s respektem a jemně - pak řešit to, že malej blbeček tahal kočku za ocas a ona ho sekla do rypáku... Nedivím se, že to udělali. V normální kavárně bych to nezaváděla, ale byla bych pro, aby měl majitel možnost matky s nevychovanými dětmi z kavárny v případě, že budou dělat bordel, vykázat. Jsou děti, který prostě hodinu sedět na zadku a koukat, jak si mamka s tetou povídaj o tom, jak je to doma neba, nevydrží - a je to pochopitelný... Dítě se má nějak zabavit - některýmu stačí knížka, omalovánky, koukání na lidi z okna, jiný je třeba hyperaktivní, miluje akci a pohyb, tak s ním halt nepolezu do kavárny, ale najdu si nějakou s dětským koutkem, nebo si s Máňou dáme sraz na hřišti... Chce to soudnost. Stejně tak nepolezu s prckem na operu, aby tam pak břečel, že už ho to nebaví. A to není o vystrnaďování a diskriminaci matek, ale o tom, že jsou místa, kam si jde člověk odpočinout, v klidu popovídat, něco poslechnout a polední, o co stojí, je řešit a poslouchat cizí nevychovaný, nebo prostě jen nudou zoufalý děti...

17 chudobka1970 chudobka1970 | Web | 26. února 2016 v 14:35 | Reagovat

Chápu rozhodnutí kočičí kavárny. Ale jinak s tebou nesouhlasím. Existují kavárny s hracím koutkem pro děti. Mámy si pokecají, vypijí kafčo a děti se hezky vedle nich pohrají :-)

18 Egoped Egoped | E-mail | Web | 26. února 2016 v 14:40 | Reagovat

Kočičí kavárna je něco jako rybí restaurace?

19 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 26. února 2016 v 14:41 | Reagovat

Moje rodina mi pořád říká, jak jsem špatná matka, že děti nikam nevezmu :-) A já jsem tak ráda, že se najdou lidé, kteří mě chápou :-)
V první řadě vypustím děti raděj tady na dvorku, kde si můžu dát to kafe taky a nemusím mít strach, že bude moje smrádě někoho otravovat a to nemluvím o tom, že naprosto přesně ví, co si může dovolit... Máme tu regulovaný potok, takže dva metry hluboké žulové koryto a spadla mi tam jen jedna z dcer a to už byla dost velká koza, jen blbě zakopla :-) A to je venku pouštím, co umí chodit :-)
No a navíc, to domácí kafe prostě chutná nejlíp :-)
Jasně, že vezmu děti jednou za čas do ZOO a nebo někam na výlet, ale rozhodně jim nedovolím "volný výběh". Nehledě na to, že když jdu s dětmi někam ven, jdu S NIMI a věnuju se jim. Když si budu chtít dát kafe s kamarádkou, abych si pokecala, nepovleču děti :-) To si fakt nepokecám :-)

20 Smile Smile | E-mail | Web | 26. února 2016 v 15:46 | Reagovat

Tak teď vtip je pro mě v tom, že já děti nemám ráda, a že jsem středoškolák. Což tě asi nepotěší, no pravda je taková, jaká je.
Ale jsem osoba, která i přes svoje silné alergie absolutně miluje kočky. Jejich chování, jejich pohyby, jejich výrazy, jejich projevy a mohla bych jmenovat dál. Sama mám doma psa a čtyři kočky. Kočičí  kavárna by pro mě byl asi ráj, ale vzhledem k tomu, v jaké zadnici světa bydlím, k tomu asi nedojde. Každopádně aby kolem mě pobíhaly děti, když se klidně snažím mluvit s kamarádkou, kterou jsem půl roku neviděla, nebo aby tam ta děcka hulákala, když se snažím relaxovat třeba u latéčka, to bych fakt nesnesla. Taková cedulka, kde by byl zákaz dětí, by mě akorát přitahovala do oné kavárny, asi tak jak to dělá magnet...
Kord aby ty děti tahaly kočky a snažily se s nimi hrát, když kočky nechtějí... Matky by si měly uvědomit, že kočka je zvíře, ne plyšák. A že když si někam berou s sebou děti, stále se o ně musí starat...
Dobrý článek.

21 DRAK DRAK | Web | 26. února 2016 v 16:45 | Reagovat

děti nepatří do kavárny, restaurace ani hospody. jsou to podniky pro dospělé, kde chtějí mimo jiné mít od dětí klid.

22 piuPIU piuPIU | Web | 26. února 2016 v 16:47 | Reagovat

já nejsem pro úplný zákaz, ale pro jasné rozdělení. Pokud chce mít majitel "children friendly" kavárnu, tak ať si jí podle toho zařídí (dětský koutek, výživy a přesnídávky v menu, přebalovací pult, obsluha obrněná pevnými nervy). Ale pokud chce mít nějaký podnikatel klidnou kavárnu pro mladé a starší dospělé, kde bude mít člověk klid na učení, pracovní schůzky, nebo příjemné posezení se známými, tak ať je mu také přáno. Rozhodně bych v takovém případě zákaz vstupu s malými dětmi nebo kočárky nebrala jako diskriminaci.

V kočičích kavárnách bych zakázala děti z fleku. Už jsem jich pár navštívila, a byla jsem svědkem toho, že ani dospělí kolikrát nedodržují pravidla koexistence s kočkami (budili je, nechávali je ochutnávat šlehačku z latté, nebo je nosili i přes to, že bylo jasné, že je to kočkám proti srsti). O dětech pak nemusí být ani řeč. Nucení ke hře, tahání sem a tam, jednou dokonce dobře naplánovaný kopanec, když se nikdo nedíval. Byla jsem naštěstí už na odchodu, jinak bych toho hajzlíka kopla taky...

23 Lucka Lucka | E-mail | Web | 26. února 2016 v 18:46 | Reagovat

Nedá se říct, že děti do kavárny úplně nepatří, protože spousta kaváren jsou spíše cukrárny a to je podle mě spíš místo pro děti na nějakou tu mlsku. Ale je fakt, že nynější moderní matky strašně rády berou své děti do kaváren, kde se věnují své kamarádce a jelikož nejsou doma, tak ať si dítě dělá co chce. Já osobně nejsem fanoušek tohoto chování, protože mnohdy to jsou i začouzená místa, kam bych dítě vůbec nevzala. Na druhou stranu se není čemu divit, že děti zlobí, protože si jich nikdo nevšímá a v takovém prostoru jako je kavárna moc příležitostí k tomu, aby si mohly tiše hrát jako třeba venku na písku, opravdu moc není. :-) Mám z toho smíšené pocity, ale já osobně bych svoje dítě do kavárny určitě netahala...

24 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 26. února 2016 v 19:27 | Reagovat

Do kočičí kavárny se chystám a na děti jsem vůbec nepomyslela O_O, ale už jsem byla tolikrát v různých kavárnách, čajovnách a čokoládovnách a na nějaké otravné spratky jsem dosud nenarazila (klepe do dřeva), ale vím, co myslíš. Ke kočkám a vůbec jiným zvířatům, která se vyskytují ve veřejných prostorách bych děti nepouštěla, ne všechna zvířátka si nechají všechno líbit, přestože musí být na lidi zvyklá. Lidé si taky mnohdy nenechají všechno líbit.

V klasických podnicích bez zvířat jsem ale pro děti v nich, pokud jsou k dispozici dětské koutky, tam ať se vyřádí.

Někteří rodiče jsou svou opičí láskou a úplnou ignorací opravdové bestie, neměli by mít žádné potomky, ty děti nemohou mít šťastné dětství. A okolí to odnáší taky, samozřejmě.

25 StefanieX StefanieX | 26. února 2016 v 19:56 | Reagovat

No, ne každé děti jsou stejné, takže hned zakazovat vstup všem dětem nejde. Každý si může jít kamkoliv, aniž by mu to nikdo zakazoval, kavárna není protizákonná. Ještě jsem nic takového nezažila, tak si najdi lepší kavárnu.

26 magthealien magthealien | Web | 26. února 2016 v 20:24 | Reagovat

Děti patří do cukrárny, tam si i ty užvaněné maminy mohou popovídat :)

Myslím, že zrovna kočičí kavárna o svou klientelu nepřijde. A možná to bude opravdu tak, že tam půjde více lidí za klidem bez dětí. Já jsem au-pair a s dětmi pracuji více méně celý život, protože se kolem mě odmalička nějaký mladší prcek poflakoval a myslím si, že děti (i já jako dítě) oběcně mají radši cukrárny a dětské koutky a pokud je kavárnička u dětského hřiště, tak je to úplně nejlepší, protože rodiče daj pokoj a díte si hraje se svou partou na svém dvorku :)

A myslím si, že pokud majitelé barů mohou zakázat vstup do osmnácti a třídit si svou klientelu, stejné právo by měly mít i kavárny. :)

27 jeffyblack jeffyblack | 26. února 2016 v 20:49 | Reagovat

Nemohu nic víc, než souhlasit. Nedávno jsem v Praze zavítala do jedné maličké kočičí kavárny, neboť v mém městě tuto psychoterapii nemám. S kamarádkou jsme si objednaly horkou čokoládu a doufaly jsme, že se konečně budeme moci dát do práce s literárním kánonem. Ani za boha. Do kavárny se přiřítila maminka s nějakou další paní a samozřejmě s dětmi. Neskutečný hluk, kravál, smích a běhání po celé místnosti lidi přiváděl k šílenství. A co teprve číči. Obsluha, která od začátku byla dost protivná a občas jsem měla pocit, že jsme ji na obtíž, se náhle změnila v saň a do jednoho z dětí se pustila, ačkoliv bylo vidět, že se stále dost ovládala. Jenže reakce maminky byla dost vtipná. Místo toho, aby napomenula své děti, doslova seřvala obsluhu.
Občas nevěřím svým očím, silně doufám, že to tomuto druhu rodičů děti v budoucnu dost okoření. Zaslouží si to.

28 Bára Bára | E-mail | Web | 26. února 2016 v 21:03 | Reagovat

Tak, tohle je strašně těžký. Z jedné strany, opravdu není každé dítě stejné, ale ze strany druhé ty kočky opravdu trpí. Já osobně jsem velkým milovníkem koček i dětí. Tohle je strašně kontroverzní téma.

29 hedd hedd | Web | 26. února 2016 v 21:53 | Reagovat

Řvoucí děti a matky, které si myslí, že zbaštily veškerou moudrost světa, mě dokáží pěkně vytočit... A to nejen v kavárnách! Ve zvířecích kavárnách je to ještě o to horší, že řevem dětí netrpí jen naše uši, ale i zvířata...

30 Kosma Kosma | Web | 26. února 2016 v 22:23 | Reagovat

Jo, byla jsem s malýma v Envi - kvůli kočičkám a měla jsem pocit, že tam ty kočky tak trochu fakt "dřou", že to je pro ně fakt šichta, byly z těch děcek fakt ve stresu! Jo, takže tento koncept má mezery, pokud jsou tam děti povoleny. Na druhé straně - spousta hostů tam jde kvůli dětem, aby si pohrály s kočkama, který doma mít nemůžou...

31 Amia Amia | Web | 26. února 2016 v 23:45 | Reagovat

Jakmile má zmíněný podnik špatné zkušenosti a na základě toho zakáže dětem vstup, jsem pro. Vyšle to jasný signál, že něco se prostě nedělá.

Ani náhodou bych to ale nevzala jako ,,hele, tady máme důkaz, že děti v žádné(!) kavárně nemají co dělat." Nikdy.
Že si chce někdo v klidu posedět? No, maminka chce taky (prakticky stejná situace, jako že já si chci v klidu posedět. Jenže kuřák chce taky).
Jsem pro to, aby obsluha měla právo oznámit návštěvníkovi, který jakýmkoli způsobem obtěžuje ostatní hosty, že by bylo fajn kdyby se dekoval. Ale ne hned lepit cedulky ,,zákaz vstupu dětem/komukoli". Potřeba je výchova. A kde jinde se děti mají naučit, jak se chovat třeba v kavárně, když nikdy nebyly v kavárně?

Jsme společensští tvorové, žijeme ve společnosti. Zákazy vstupu nikdy.

32 Xira Xira | Web | 27. února 2016 v 2:22 | Reagovat

Děcka do kaváren podle mého názoru určitě nepatří.. člověk když už tam jde, chce si odpočinout a ne poslouchat křik dětí.

33 Jolina Jolina | Web | 27. února 2016 v 7:22 | Reagovat

Pro mě osobně by kavárna, kde by byl zákaz pro děti do 12let, byla určitě lákadlem. Myslím tedy, že by se jim tržby spíše zvýšily. Mě teda malé děti rozčilují úplně všude, nejvíc když jedu utahaná z práce a nějaký capart ve vlaku začne vřískat.. ale chápu, že musí chodit ven :D

34 Joina Joina | Web | 27. února 2016 v 8:29 | Reagovat

Téda, tak to je pravda. Chudáci kočičky. Zatím v každé kavárně kde jsem byla, to proběhlo v klidu, bez dětského křiku.  
Ale už jsem se setkala s tím, že u nás je cukrárna, kde jsou povoleny děti a je tam pro ně připraven i dětský koutek. Skoro vždy když tam jdu, tam jsou a je to opravdu nemilé. Byla slyšet hádka, křik a každou vteřinu, co jsem tam byla, bylo čím míň k nevidržení.

35 Nikky Nikky | E-mail | Web | 27. února 2016 v 8:49 | Reagovat

[15]: Ty si mi hrozne sympatická :-) Ja tiež neznášam deti :-D

36 Tai Todd Tai Todd | Web | 27. února 2016 v 9:15 | Reagovat

Tohle není jediná kočičí kavárna, která zakázala vstup dětí. Viděla jsem podobný zkaz na netu.  Ne přímo zakázala, ale zrušili dětský koutek a vydali upozornění, že děti, co budou kočky trápit nebo rušit běháním a pokřikováním ostatní nebudou napomenuti, ale rovnou vyhozeni. A já s tím souhlasím. Děti opravdu do kaváren nepatří. Málo které dítě je vychované, aby jen sedělo a čekalo, až se máma vykecá. Je to chyba rodičů, děti si nehlídají, nemají je vychované, dítě je odrazem výchovy rodičů. Je spousta míst, kam rodiče děti vzít můžou, ale tahle to nejsou a chápu a sympatizuju s tím, že čím dál víc kaváren a restaurací má někde upozornění pro rodiče s dětmi. Jinak si to ty Maminy, co si myslí, že když porodily všechno jim patří, nikdy neuvědomí.

37 Mersmerize Mersmerize | Web | 27. února 2016 v 9:42 | Reagovat

I sem patří ten zmiňovaný "kult dítěte", kdy se posouvá věk prvorodiček, často mají první dítě ženy až dlouho po třicítce, je to pro ně malý zázrak a snaží se mu dát vše, co mohou. Ale najednou se z toho vlastně stane takový bič a oni jsou otrokem dítěte a jeho kultu, dítě si dělá co chce a když se k tomu ještě připočítá výchova, která podle mě v poslední době za moc nestojí (co tak vídám na ulicích a na veřejnosti), tak je vymalováno. A nejhorší je, že často takové maminky ani nevědí, že je něco špatně, nechtějí si to připustit, protože je to jejich prvorozený a jediný miláček, které si na poslední chvíli vymodlily.

Naše nejmladší generace mi nepřijdou horší než ty předešlé (já sama jsem ročník 90, takže nejsem zas tak stará!), ale to špatné, co u nich vidím je právě ten styl výchovy, kde nedokáží přijmout autoritu, kvůli tomu, jakým volným a laxním stylem výchovy jsou vedeny. To je podle mě hlavní bod úrazu.

Ale nepíše se mi to lehce. Sama jsem teď maminka 7 měsíčního kluka, takže jsem si tím neprošla. Je dost dobře možné, že za deset let, budu psát něco jiného nebo poznám, že to není všechno tak, jak si to představuju, kdo ví. Ale tak jako tak se budu snažit, abych svému dítěti dala všechno, co můžu, ale zároveň z něho nedělala něco nadpřirozeného, na co si nemůžu dovolit zvýšit hlas nebo určit nějaké mantinely. Prostě jsou to děti a potřebují řád. A těm dětem, které vědí, co si smí a nesmí v kavárně a na podobných místech dovolit - těm bych vstup povolila, nevztahovala bych to takhle na celý okruh určité věkové skupiny. Znám spoustu mladších dětí, které se chovají mnohem lépe a ke kočičkám mileji než je tomu tak u dospělých. Proto mě na jednu stranu mrzí, že někdo zaujme takový postoj k mladším dětem. Ale na druhou stranu, pokud s tím skutečně mají tak špatné zkušenosti, chápu to. Kočky miluju a když se k nim někdo neumí chovat (ať už dítě nebo i dospělý), do podobné kavárny prostě nepatří.

38 P. P. | Web | 27. února 2016 v 10:44 | Reagovat

Mamka pracuje v kavárně a říká, že přijede zástup mamin s kočárama ráno, dají si snídani, toast k obědu, pak dojedou pro starší ratolesti do škol a přijdou znovu na kafe.
Jsem na pedagogické škole a příští rok bych také měla (pokud vše dobře dopadne) začít studovat učitelství pro první stupeň. Po několika letech studia dětské psychologie mohu říct, že tímhle trpí jen a jen ty děti - nemají co dělat, tak zlobí. Ono být denně na jednom místě a hrát si v miniaturním dětském koutku s těmitéž hračkami není úplně ideální pro malé dítě. Navíc častá návštěva v cukrárnách jde ruku v ruce s počátkem dětské obezity - co si budeme povídat - maminky dětem koupí naprosto cokoliv, jen aby měly chvíli pokoj. A pak se nemůžeme divit, že bude plná třída obtloustlých dětí bez zájmů.

39 Mykolas Caine Mykolas Caine | 27. února 2016 v 10:54 | Reagovat

1) Ohánět se toxo mi přijde trochu zcesty. Ale dodám jen, že pro dospělé jedince není téměř nebezpečná, pouze pro plod těhotné ženy. Já to vím moc dobře, protože já byl tím postiženým plodem a mám štěstí, že jsem relativně mohoucí, většina plodů hyne už v děloze nebo když se narodí nikdy nevedou normální život. Takže při mé těžké zrakové vadě a všem dys co snad existují a poruchové kratkodobé paměti (To se dá vyřešit cvičením a najitím způsobu jak jí obcházet) mohu hovořit o velkém štěstí. Ale na druhou stranu u matky neslo ani o jídlo ani o nějakou kočičí nebo nějakou kavárnu ale o nějakou návštěvu venkova kde se občas v děství vyskytla. Trochu si přečtěte jak se člověk nakazí, jakou má inkubační dobu a jak je nevyspytatelná.

2) Chápu rozhodnutí kočičí kavárny, ale jak už tu někdo psal do jakýkoliv kaváren a restaurací nepatří žádný dospělí ani dítě co se chovat neumí. Pracuji jako dobrovolník u mentálně postižených, no může se stát, že se některý klient chová v kavárně nepřístojně, ano zakažte nám vstup, jasně, ale my se jen snažíme je to naučit. Stejné to je u dětí, kde se to mají naučit, kde to trénovat? Jak tomu příjdou rodiče co se dětem věnují a slušné děti? Trestat někoho za chyby a chování jiných je hnusné. Házet lidi do jednoho pytle ještě víc. Vykázat ven neukázněné, kteří porušují pravidla může každý podnik. Hned se nastolí klid a myslím si, že když se to někomu stane před zraky celé kavárny, příště si to rozmyslí. Takovou ostudu málo kdo bude chtít mít znova. Udělal bych pěkné ćoro móro, pěkně hlasitě aby to celá kavárna slyšela a vykázal je ven. Ne trestal ty slušné za jejich chování, že do mého podniku nesmějí. Soucítím s kočkami i jinými tvory, kterým hluk od dětí vadí, ale je spravedlivé házet všechny do jednoho pytle, když existují případy, že to funguje. Jak jsem řekl, občas chodívám během služby na charitě do kavárny a s dětmi které by nás rušili jsem měl snad jednou. Navíc kdo vás nutí tam chodit? Můžete jít jinam. Nemám rád preventivní tresty.

40 Illumináti Illumináti | Web | 27. února 2016 v 11:33 | Reagovat

such hejt
                      wow
          much děti
                                  very kočičí kavárna
                       8-)  8-)  8-)  8-)

41 Rowan Rowan | Web | 27. února 2016 v 12:11 | Reagovat

Nevychované děti nepatří vůbec nikam. Ani do toho mekáče. Když je tam maminky přivedou a pak je nechají lézt všude možně i nemožně, včetně lezení po zákaznících, tak je to prostě na holou jak pro děti, tak pro maminy. A totéž platí o kavárnách. nicméně si myslím, že kočičí kavárna má naprostý nárok zakázat přítomnost dětí do 12 let, přesně z toho důvodu, že ty kočky nejsou proboha hračky, ale živí tvorové. A pokud mají zkušenosti s nevhodným chováním dětí vůči nim, tak je z jejich strany jen logickým krokem přístup dětem úplně zakázat, přesně proto, že kdyby se pak něco stalo, mamina bude žalovat je a jejich kočky. že má doma nevychovanýho fakana si nepřizná.

42 proby proby | Web | 27. února 2016 v 12:19 | Reagovat

Sama jsem taky navštívila kočičí kavárnu a ty kočičky, co se neusadily na klíně některého z hostů a pobíhaly kolem, za těmi samozřejmě dítě běhalo, ačkoliv v doprovodu rodiče, ale problém byl, že si člověk hladí kočičku a najednou přiběhne on nevychovaný harant, protože "jeeee kočka, šup na ní" a kočička byla samozřejmě v tahu... což je zákazníkovi velmi líto, když je v té  lokalitě jen na víkend a neví, kdy se k takové příjemné "atrakci" ještě dostane... Nicméně sdílím názor, že do kaváren a podobných míst děti nepatří... o to víc mne udivují "holčičky" s iPhonama, kterým je snad nejvíce 13 a popíjí si v klidu v kavárně kávičku... (Nehledě na to, že v jejich věku bylo mé kapesné 3o kč na týden a nějaké kafe nepřipadalo v úvahu, skotačili jsme si venku, ale to je trošku mimo)... Zaprvé by tam bejt neměly, zadruhé ruší a zatřetí by se jim kávy vůbec dostat nemělo...
Takže kavárna 12+ je fajn a myslím, že tu cedulku na dveří hoodně lidí uvítá (což se o matkách říci nedá)... Nemyslím si, že by to byla ztráta klientely :)

43 zuzana koubkova zuzana koubkova | E-mail | Web | 27. února 2016 v 12:23 | Reagovat

No, jo... matky jsou pipiny, které pořád jenom kvokají a o děti se neumějí starat. Děti jsou příšerní nevychovaní spratci, kteří neznají zvířata, neumí nic jiného, než sedět u kompu... bla bla bla... drahé slečinky, budoucí učitelky, úplně mě jímá hrůza, že vy budete jednou učit malé děti, brrr... fuj!

44 Bezejmenná Bezejmenná | Web | 27. února 2016 v 13:07 | Reagovat

Mě je jedenáct(za 3 měsíce 12...) a v životě bych tam kočičku neobtěžovala a v kavárně taky neřvu nebo tak. To se ovšem netýká mého mladšího bratra, ten by tam určitě řval... S článkem tedy souhlasím, Já bych ale tu hranici zmenšila, že tam smí třeba děti od deseti. A kdyby i ty starší zlobili,  tak bych jim prostě řekla ať jsou zticha a nechají kočky být, že jinak budou muset pryč. ;) :)

45 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 27. února 2016 v 13:09 | Reagovat

Já myslím, že především nevychovaní rodiče nepatří vůbec nikam. Nikoho nezajímá, že ty matky mají dítě jenom jako módní doplněk a tak si chtějí poslepičit s kamarádkama v kavárně. A dítě tahaj s sebou. Ne, děti do kavárny opravdu nepatří. Hlavně ne do těch kuřáckých... No a mimochodem, chudáci kočky.

46 Hann. Hann. | Web | 27. února 2016 v 14:23 | Reagovat

Pokud bych věděla, že se mé dítě umí chovat nebo že mám schopnosti na to ho zkrotit (protože víme, že některé děti jsou prostě raubíři), pak bych takového potomka do kavárny klidně vzala. Problém je, že dětská pozornost je pomíjivá a určitě by tedy nevydrželo hodinu (a půl) sedět na zadku a popř. hladit kočičky pouze když je vidět, že jim to nevadí. Takže ve výsledku, děti klidně ano, ale jen když je matka vychovala ke slušnosti a na takovou chvíli, kdy to dítě netrápím nudou (což by nepochybně hraničilo s tím, že bych se mu snažila vyhovět ve všem - avšak i zde je hranice). Jak tak koukám..budu zajímavá matka :D

47 Lenna68 Lenna68 | Web | 27. února 2016 v 20:48 | Reagovat

Chudáčkové kočičky, vskutku musím souhlasit, že děti do určitého věku, by měli mít se zvířaty omezený a spíše hlídaný kontakt, ne každá kočka nebo jiné zvířátko snese tahání za ocas a jiné prohřešky a přesto že nechce ublížit, má právo si hlídat svůj prostor, proto jsem jen ráda, když se k tomu takto kavárna postavila, předejde zraněním a duševní újmě nejen dětské duše, ale i té zvířecí. :-) P.S.: Taková místa nezkrachují i dospělí milují milou společnost vždy svých a s části tajemných koček <3 ;-)

48 Jana Jana | E-mail | Web | 28. února 2016 v 7:28 | Reagovat

[12]: Ono i to upozorňování cizích dětí nese úskalí nevychovaného dospělého, co se na tebe oboří, co mu mluvíš s dítětem ... A toxoplasmose jsem věnovala celý jeden článek, právě aby si lidé uvědomili, že to "není jen z koček" :)

[13]: Pokud tam je dětský koutek, také mi děti v kavárně nevadí.

[14]:to bys tam asi nešla, že :)

[15]: nepřijde mi to jako proti přírodě, sama mám známou, co sice děti má ráda, ale nesnese těhotenství, protože by v ní rostl mimozemšťan :)

[16]: a soudnost mnoha matkám chybí :)

[17]: ale to jsou dětské kavárny, ne? do normální, bez koutku, by mi to vadilo. přeci jen já se svým mužem začala randit po kavárnách a obtěžovalo by mne to ...

[18]: až takovou najdeš, dej vědět, je to challenge!

[19]: naše dítě bude chudák, protože jsme oba celkem dost přísní a myslím, že to budu mít s rodinou obdobné :D

[20]:mne by právě také jakákoliv kavárna přitahovala touto cedulkou :) A to děti miluji!

[21]: do restaurace v denní dobu jooo :)

[22]: moje řeč, včera jsem byla svědkem kopance "jen tak"... no přítel zasáhl a rodiče se toho ujali ... ale i tak, prostě mi to dítě tam vadilo, i když jsem mu dala bombony pro kočky...

[23]:právě, já když bych si chtěla pokecat s kámoškou, tak buď doma, kdyby jí vadily děti, když by dítě spalo nebo si mohlo hrát, ale ne do kavárny ...

[24]: výchovu "jakýchkoliv" rodičů vždy odnese okolí ... :(

[25]: když ono u nás v Brně do každé kavárny s kočkami mohou děti ... to je celkem průšvih no ...

[26]:také jsem byla aupair a nikdy by mne nenapadlo kluky vzít do kavárny. I v muzeu jsem měla občas problém (v muzeu pro děti) jim vysvětlit, jak se chovat ...

49 Jana Jana | E-mail | Web | 28. února 2016 v 7:49 | Reagovat

[27]: no my včera v jedné kavárně hráli deskovku. Mít kolem sebe houf dětí co řve - to by asi vyletěli mí společníci z kůže a já bych se vrátila do role učitelky a začala být přísná ...

[28]: no to já také - miluji děti i kočky, ale třeba třídů předškoláků bych tam nevzala, ale prvňáky už ano, aby věděli, jak se ke kočičce chovat. Což nová, třetí, kavárna v Brně bude dělat.

[29]: takkové jsou děsné všude + ty, co jsou jen bio a eko a i tak vypadají :D :D

[30]:no tak ale ať ty děti hlídají a řeknou jim, jak se chovat... V Envi se i natáčelo video pro autistické děti, nová metoda, takže někteří rodiče ví, jak na to ...

[31]: já bych po těch zkušenostech v dnešní společnosti zákazy vstupu dětem řešila. I Polraich upozorňuje, jak jsme všichni z dětí odvaření a že to není úplně ono ...

[32]: když tam je koutek, prosím :) když není - neměly by být ani děti.

[33]: je fakt, že po školkovém týdnu jsem ráda, když vidím vychované a hodné děti. Když vidím zlouna, tak si jen povzdechnu a cítím únavu :)

[34]:jo, dnešní doba neučí být děti v klidu a potichu ... nebo škola možná, ale ne rodiče ...

[36]: jo, to teď psala Envi, nedivím se jim...

[37]:tady je problém, jak takové dítě poznat ... Jinak souhlasím se vším, co píšeš. Já sama na dítě "už spěchám", protože jej nechci mít po 30, abych byla "jiná" a měla to jedno vymodlené ...

[38]: tak to se třeba potkáme, studuji primární pedagogiku :) Ale po zkušenostech, co mám, bych maminkám doporučila spíše méně dětí a lépe vychovaných.. I když u nás na vesnici má jedna maminka děti 3, kluky, a všichni perfektní!

[39]: ad1 - http://catwithoutwork.blog.cz/1602/kdo-chce-moji-kocku-jsem-tehotna

ad2 - jenže zákazem se předejde ubližování zvířatům. Nejsem proti vstupu dětí či, jak píšeš, postižených na místa, která jsou tomu uzpůsobena. Samozřejmě, že někde musí trénovat svoje chování a svoje dovednosti, ale nač v kočičí kavárně?

[40]: díííky :)

[41]: z toho bych právě také měla obavu - žaluji vás, neboť vaše kočka mi škrábla syna! že se neumí chovat a ona si jej ani jednou nevšimla - to už jaksi opomene ...

[42]: 13 letá slečna pije kávu? No do prkýnka dubovýho, kam ten svět spěje ...

[43]: no mne jímá hrůza, kolik dětí mám ve školce tak rozmazlených, že rodiče mne okřiknou za to, že jsem si dovolila posadit jejich dítě jinam, než chtělo ono ...

[44]: je pravda, že dnes děti dospívají dříve a tedy by to nemusela být hranice 12, ale třeba ten nástup do školy nebo druhá třída ...

[45]:pokud tam je koutek, nezakazovala bych vstup. Jinak souhlasím, kavárna je podnik pro dospělé.

[46]:také si myslím, že tím, že mám doma kočky, by to moje dítě mohlo umět (chovat se k nim). Ale po zkušenostech také vím, že bych tento zákaz respektovala a svému dítěti to vysvětlila ...

[47]: tak tak, do určitého věku :) A zabráníme tolika problémům ... bohužel dneska může mít miminko každý a ne každý si uvědomuje, že děti potřebují i výchovu ...

50 Kakao Muffinová Kakao Muffinová | 28. února 2016 v 9:17 | Reagovat

Oooo, tak to ukecám příbuzné, v červnu mi bude dvanáct ^^ :D
Myslím si, že je to dobrý nápad. Většinu kaváren bych asi spíše nechala pro děti nad cca 5-7 let otevřených, ale je fakt, že pro mladší děcka tu jsou cukrárny, ale s tou kočičí jsem na 100% pro. Mám sice devítiletou sestřičku, která by spíše ostatní otravovala, aby "tu kočku nechali, doprčic, na pokoji!" , ale dokážu si představit 90% její třídy, jak ty kočky otravuje...

51 Rowan Rowan | Web | 28. února 2016 v 10:26 | Reagovat

[43]: některé už učitelky jsme ;) A není nic horšího než rodič, který si myslí, že jeho dítě, nevychovaný a nezvladatelný spratek, je největší světec pod sluncem, přece se doma pořád učí a to my jsme na něj všichni oškliví. Výchova začíná především doma, já chci učit, ne vychovávat.

52 Mykolas Caine Mykolas Caine | 28. února 2016 v 10:29 | Reagovat

[49]: :D Co to video má dokazovat?nějaká paní si myslí že nemůže mít kočku když je tehotná a? Nějak čekam na pointu. Řeknu to přesněji, zvířata matka měla celý život, kočky u baičky a tak dále, nic se nestalo, několikrát se ocitla v hospodářaství a nejspíš odtud si to přinesla a ale to byla ještě dítě. Vypuklo to až o pár les později zrovna v těhu. Tím, že se zbavíš zvířete protože si těhotná ničemu nezabráníš. Moje matka si to přinesla z minulosti. Nákaza se nestala přímo v těhu ale před tím jen to během těhu vypuklo. Tak se ptám, co mi tím videem chceš dokázat? Úplně v klidu může mít kočku protože nikdy nevíš, kdy se nakazíš, ten prevít se neprojeví hned. Klidně se může nakazit ještě netěhotná, chápeš? Nemusíš o nákaze vědět, až propukne. Takže promiň. No, je to trochu stejné jako poučovat slepce o tom jaké to je nevidět. K druhému bodu, já mluvil o kavárnách obecně. :D Moje chyba měl jsem to upřesnit. Víš podle téhle teorie by nesmělo být ani canisterapie nebo felinoterapie u dětí, nesměla bys pouštět třeba neteře do místnosti, kde máš kočku.... nekaždý ty zvířata trápí víš? Já nesouhlasím s tím aby někdo kočky trápil, ale co ti, kteří je netrápí? Zákazem se k nim nedostanou. Ale ty jsi asi mladá, děti nemáš, nebo tam s někým takovým nechodíš. Mně by jen prostě bylo líto, kdyby moje dcera, která je vedena k tomu aby je netrápila, by tam nemohla, protože jí ještě není 12, kdybych nějakou měl. Není to fér vůči těm co se chovat umí. Jsem proti týrání zvířat nebo trápení, alene každý to dělá. A ještě raději jednou napíšu já mluvil hlavně obecně o kaváárnách, kvůli tomu křiku a tak.

53 Mykolas Caine Mykolas Caine | 28. února 2016 v 10:31 | Reagovat

[47]: Omezený a hlídaný kontakt s tím souhlasím, protože se vážně některé chovají fakt hrozně ke zvířatům ale ne zákaz. Protože ne všechny jsou takové.

54 Jana Š Jana Š | E-mail | Web | 28. února 2016 v 11:03 | Reagovat

Přijde mi, že je dost kováren/cukráren, kde jsou dětské koutky, tak můžou jít tam. Pokud holt nedokážou děti vychovat tak, že se po kavárně nelítá, neječí se tam atd. a v případě té kočičí se zvířata neotravují, tak tam holt nemají co dělat.
Mě by si tímhle opatřením naopak získali.

55 Jana Jana | E-mail | Web | 28. února 2016 v 11:07 | Reagovat

[52]: Nevím, kde jsem publikovala video, odkaz na video není. Dám příklad sama na sobě - mám již termín testů na toxoplasmosu a mám v plánu ji léčit, což asi tedy před 18 lety nešlo, což chápu, proč se mohlo projevit u plodu. Ale i tak, většina nákazy nepochází od koček, to jen cca 25%, zbytek je nepozornost lidí. A pak když má někdo vrozenou toxoplasmosu, tak za to také nemohou kočky :)

Felinoterapie je kontrolovaný kontakt zvířete a dítěte či jiného člověka. Kočičí kavárny do této skupiny nepatří. Protože pak bys mohl jít do western restaurace a vydávat to za hippoterapii. Bohužel z vlastní zkušenosti vím, že 90% dětí se v kavárně s rodiči neumí chovat, neboť neví, jak se mají chovat. Proto zákaz podporuji.

56 Lenin Lenin | 28. února 2016 v 13:12 | Reagovat

Rovněž nechápu matky, co dítě (a zvlášť dítě kategorie o-6) tahají po kavárnách, restauracích a obchodních centrech. Jsou to prostory, kde se dítě absolutně nemá šanci zabavit, nudí se a vymýšlí ptákoviny, z čehož poté vzniká vyrošování ostatních návštěvníků. Takovým rodičům bych fakt liskla, protože existuje x možností, jak naplnit svoje potřeby a zároveň si je naplňovat někde, kde je to pro dítě vhodné. Existují kavárničky, které jsou přímo určené pro matky/otce a jsou v nich i dětské koutky nebo se rovnou jedná o mega hřiště pro děcka a pár stolečků pro rodiče, kde si mohou dát kávu a zákusek. Tam já osobně chodím, když se chci socializovat a vím, že moje uječené a rozpustilé dítě tam nikomu nevadí.

Možná bych nebyla tak přísná ohledně věkové hranice, myslím, že šestileté dítě, pokud je vychováváno, se umí chovat hezky, tiše a slušně a není problém vzít ho na narozeniny na dortík a horkou čokoládu. I ke zvířatům už přistupují něžně a není problém. Samozřejmě je spousta spratků, které zkazili rodiče, ale jak píšeš, obsluha kavárny má vždycky právo blbce vykázat. Takže bych strikně nic nezakazovala, ale poučila bych zaměstnance, že mají kdykoliv právo komukoliv pokynout k odchodu, bude-li důvod.

57 Simča Simča | 28. února 2016 v 13:34 | Reagovat

Problém je, že obyčajne nie sú problém deti, ale neschopné matky, ktoré si nevedia potomstvo zvládnuť alebo úplne ignorujú, že im decká vreštia po kaviarni, reštaurácii, kine, to je úplne jedno. Nevychované decko je krásna vizitka neschopného rodiča. Poznám decká, ktoré sa vedia správať lepšie, ako mnohí dospelí. Proste sedia pri rodičoch, hrajú sa potichu, lebo im rodič povedal, že musia byť ticho, tak ticho sú. Boli sme rovnakí, kde by sme si dovolil lietať po reštike, či vrieskať po kaviarni a to nás bolo päť v rôznom veku a to nehrozilo. Vrieskalo sa na záhrade alebo na ihriskách. Mimo týchto lokalít nám rodičia dali jasne vedieť, že treba byť ticho. A tiež sme boli naučení, ako sa správať k zvieratám. Dnešný rodičia na to kašlú. Posadia decko k telke alebo mi dajú mobil a hraj sa, daj nám pokoj. Potom to tak vyzerá.

58 Lane Lane | Web | 28. února 2016 v 16:21 | Reagovat

Mám pětiletého syna a toto omezení mi nedělá problém. Je fakt, že dneska spousta rodičů na výchovu svých dětí dost kašle. Můj syn je vychovaný a ani v restauraci s ním není problém.
Ale jsou i děti, které mi lezou na nervy i v kavárně, která je vyloženě pro děti. Prostě a jednoduše- ve společnosti se neječí, neběhá mezi stoly apod. Pokud si maminky nedokáží své děti ukočírovat, mohou si za zákaz samy.

59 Steeve X Steeve X | E-mail | Web | 28. února 2016 v 17:17 | Reagovat

Hm, tak tohle je zajímavý článek už jen tématem. Až na tu větu "všichni víme, jací chlapi jsou" :D

Proč je nevezmou do ZOO? No protože maminy si chtějí sednout, pokecat, vypustit, jak říkáš. Zčásti je to pochopitelné. Nicméně se dá taky předvídat, že děti moc dlouho na zadku vydržet nedokážou, tudíž ještě když jich tam bude tolik, bude bordel.

Mimochodem, kočky se přece servírkám taky musej plíst pod nohy...

Řešení vidím v kavárnách s dětským koutkem, kam by třeba kočky přístup neměly. Takové kavárny už jsou a je to o hodně lepší (matky tam maj ty kamery, děti na ně hystericky mávaj a ptja se jich, jestli je pak viděly... no nádhera)...

Jinak ale zákaz vstupu dětem do 12 let je blbost. Je to tak trochu kvůli těm kočkám, které tam taky nejsou nutné. A hlavně je to paušalizující, jak sama říkáš. Stačil by třeba jen nějaký zákaz hlasitého chování, zákaz "obtěžování" koček či tak něco. A potom striktní servírka a je to :D

60 Zuza Zuza | Web | 28. února 2016 v 17:48 | Reagovat

Souhlasím, že problém není v dětech, ale v rodičích, kteří nechápou, že pro ně sice jejich dítě může být středobod vesmíru, ale že pro ostatní ne a že jejich běhající a křičící dítě naopak může ostatním pořádně lézt na nervy. A to si lidi aspoň na rozdíl od koček kdyžtak můžou postěžovat ústně a ne jen drápky.
Nějaký čas jsem pracovala v mekáči a byla jsem tak svědkem třeba přebalování dítěte na stole (přebalovací pult samozřejmě byl k dispozici, ale proč ho využívat, že), poskakování dětí v ušpiněných botách po sedačkách a pobíhání dětí po místnosti. Rodičům to ale bylo úplně jedno. Pokud tohle někdy u mých případných dětí dopustím, tak mě, prosím, někdo prašťte po hlavě.

A připomnělo mi to nějakou ceduli z kavárny s nápisem: ,,Unattended children will be given an espresso and a free kitten".

Každopádně souhlasím s tebou. To omezení se sice může zdát jako dost razantní řešení, ale obsluha v kavárně by se měla zabývat hlavně obsluhováním a ne hlídáním toho, aby nevychovaný děti neprováděly něco kočkám. Samozřejmě je trochu škoda, že tak o kočky přijdou i děti vychované a koček znalé, ale holt co se dá dělat, kočkám takhle bude líp.

61 Monica Otmili Monica Otmili | E-mail | Web | 28. února 2016 v 18:44 | Reagovat

Kavárna je dle mého názoru místo určené k relaxaci, v drtivé většině případů tam bývá udržován klid aspoň an takové úrovni, jaké prostředí, v němž se kavárna nachází, umožňuje. Aneb hluku z  jedoucích tramvají zvenčí majitelé nezabrání, ale jiným hlučným projevům utrum již lze. Moc dobře si pamatuju, jaké to bylo, když mě v osmi-deseti letech tahala máti po  nákupech a já poté, co jsem ve třicetistupňovém vedru měla hlad a nákup oblečení mě fakt nebavil, jsem byla jednoduše protivná. Díky přítelově rodině, kde se malé děti nachází, moc dobře vím, že udržet jejich pozornost déle jak půl hodiny je snad nemožné. Takže ať je dítě sebelépe vychováno, dvouhodinová návštav kavárny, kde se může zabývat max. pitím svého nápoje ve vší tichosti a bez vrtění prostě pro malé dítě zážitek fakt není a po chvíli jej to přestane bavit a jednoduše neposedí. Kór když se v okolí "nabízí" rozptýlení v podobě koček. Takže jak jedno staré známé kavárenské pořekadlo končí větou "Nevychovaní rodiče nepatří do kavárny," rozhodnutí Kocourkova se tudíž vůbec nedivím. Onen problém v rodičích totiž neleží v tom, že je obtížné donutit dítě v kočičí kavárně dvě hodiny jen sedět a dívat se (a s dětmi to u kočiček nebude mnohdy jen na ty dvě hodinky), nýbrž v tom, že rodič si logicky nevydedukuje, že právě s potomkem zavítal do podniku, kde se nachází rozptýlení i pro ty nejhodnější děti.

62 Monica Otmili Monica Otmili | E-mail | Web | 28. února 2016 v 18:50 | Reagovat

[18]: Máš bod. :D

63 Terrie. Terrie. | Web | 29. února 2016 v 14:31 | Reagovat

Nejsem ani máma, ani učitelka, vychovatelka ... jednou možná budu dětská sestra a snad i matka, ale na tom nesejde, chci tím jen říct, že je mi jasné, že do toho asi tolik nemám co říct, bez zkušeností ... Ale přesto. Sleduju bouřlivé debaty o tom, jak jsou maminky, obzvlášť s těmi nejmenšími, postavené tak trochu na okraj společnosti, protože prostě společnost netoleruje řvoucí, hlasité, nepřehlédnutelné a vůbec "nepřizpůsobivé" drobečky, spíš jim lezou na nervy. Což mi přijde smutné. Matek a rodičů vůbec bychom si měli, dle mého, velmi vážit, bez toho bychom tu nikdo nebyli. Proč prostě nedokáže na luxus zvyklá konzumní společnost pochopit, že dětství je součástí života a všichni jsme si ním prošli? A posílat maminky s dětmi jen do Mekáče mi nepřijde jako řešení ... Vzhledem k charakteru zařízení a jeho nabídky.
Ale chápu, že zvlášť v kočičkárnách je taková debata o to víc zapeklitá, protože nejde jen o zákazníky ale samotné kočičky, které by neměly kvůli klientele trpět! Nedávno se tahle debata řešila i v mě a mému okolí blízké kočičí kavárně ... Je škoda, že si některé maminky myslí, že dítě mohou odložit ke kočkám jako do hracího koutku a nemusí na jejich potřeby brát ohled, a že na úkor nich trpí ostatní děti i maminky, které by si návštěvu takového zařízení užily a ještě by se chovaly ukázněně. Už jsem zažila i opravdu malinké děti, kterým se maminky v kočičí kavárně věnovaly a vše šlo hladce, bez problémů. Děti si užívaly a kočičky nepřišly k žádné újmě, protože maminky stihla zasáhnout a třeba dětem i vysvětlit, kde jsou hranice. Osobně chápu, proč je zařízení, kde se zvířátko volně pohybuje v nepříliš typickém prostředí zajímavější a jiné než taková zoo a nebyla bych proti tomu, aby zde chodili i malé děti ... Ovšem, je mi jasné, že personál nemůže pořád hlídat každého zákazníka a že je prostě snazší dětem vstup zakázat.

64 Lenny Lenny | E-mail | Web | 25. ledna 2017 v 12:55 | Reagovat

Nikdy bych nic nezakazovala paušálně. Místo cedule o zákazu vstupu bych dala tohle upozornění:
"Jsme kočičí kavárna. Chceme tu klid, pro kočky i pro lidi. Prosíme všechny hosty (i ty nejmladší), aby se chovali tiše a ohleduplně k sobě navzájem a také k našim kočkám. V opačném případě mohou být obsluhou vyzváni k okamžitému zaplacení a opuštění podniku. Děkujeme za pochopení.."

65 m. m. | E-mail | Web | 25. ledna 2017 v 13:41 | Reagovat

V kočkavárně jsem byla dvakrát a jsem téhož názoru - do kavárny, a vůbec do té kočičí, malé děti nepatří.

Je to rozhodně nefér k hodným dětem, ale jinak to zařídit nejde. Kočky jsou nesmírně náchylné na pohodu, a i když mohou být krásně spokojené v kavárně plné lidí (už to je malý zázrak), děti jsou docela jiný živel, mají jiné vibrace, a byla jsem svědkem toho, jak je to ovlivňuje a znervózňuje, a to i přesto, že šlo o děti velice vychované a jen málo pobíhající či požadující kočičí nadměrnou vřelost. Kočka prostě nechce být nucena, nechce být zvedána, nechce hlučno, a v kavárnách, zvláště kočičích, by měl být klid a pohoda naprostým základem.

Když jsem tedy viděla, že Kocourkov přišel s touto cedulí, přišlo mi logické, že by to  mělo platit všude. Ostatně si myslím, že existují i jiné možnosti, jak se děti mohou s kočkami seznámit - buď je má nějaký známý, nebo se dá jít podívat do útulku či na kočičí výstavu (tam jsou kočky ve stresu stejně, tak nějaké dítě už to asi nevytrhne), případně se poptat na FB, jestli někdo neví o někom, kdo by byl ochotný pustit k sobě na návštěvu pár cizích dětí, aby se podívaly. My třeba doma kočky máme a mně osobně by to nevadilo, pokud jsou to děti vychované. (U nás je spíš potíž s tím, že ty kočky nejsou až tak vstřícné :D)

Řešit to vyhoštěním lidí s dítětem, které v tu chvíli nebude dodržovat podmínky, psané na dveřích, je podle mě nemožné - buď se rozčílí rodič, nebo to rozruší dítě, které za to pravděpodobně ani nemůže, každopádně situace bude v tu chvíli všem krajně nepříjemná a chudák číšník.

66 m. m. | E-mail | Web | 25. ledna 2017 v 13:44 | Reagovat

[7]: Určitě existují nějaké společnosti žen v podobné situaci, které pořádají nějaké srazy a podobně. Podobnou věc jsem viděla v Americe, kde se všechny maminy z mestečka jednou týdně scházely v místní tělocvičně, kde byl nafouklý hrad, děcka se vypustila a maminy mohly tlachat.

Umím si představit, že to nemají v tomhle jednoduché, ale na druhou stranu je jich spousta, tak věřím tomu, že nějaká taková iniciativa už určitě existuje, když už teda člověk třeba nemá kamarádku ve stejné situaci, kterou by se to socializování dalo řešit.

67 m. m. | E-mail | Web | 25. ledna 2017 v 13:46 | Reagovat

[22]: Já se bojím, že children friendly kavárnu nikdo chtít mít nebude, i ten, co má děti rád, totiž ví, že je to moc práce a moc velký risk. Ale bylo by to určitě super. Třeba něco takového i existuje.

68 Storycollector Storycollector | Web | 25. ledna 2017 v 16:17 | Reagovat

Sorry s kategorickým názorem 'Děti do kavárny nepatří' se neztotožňuji.
Za prvé, jak jsi sama podotkla existují slušně vychované děti, za druhé ty ženy, které tam vidíš s ratolestmi, tam třeba nechodí často a taky potřebují jednou za čas kontakt s dalším dospělým člověkem a ne vždy se dá kamarádku pozvat na kafčo domů. (Apropos jako studentka pedagogiky musíš uznat, že děti se potřebují socializovat. Tedy by měly poznat různá prostředí, přestože nejsou vždy nejtišší. To, že se jim rodiče nevěnují a nenapomenou je, to je nedostatek výchovy v konkrétní rodině.)

Na jednu stranu to JE diskriminace jisté části obyvatelstva. Ale už samotný fakt, že tam jsou kočky může určité procento zákazníků odradit. Pokud alergik není v sebetrýznící náladě. Ale jsem ochotna uznat, že mohou existovat výjimky, kterým bude povoleno mít cedulku zákaz vstupu dětem. I když do dvanácti let mi přijde jako vysoké číslo. Ale ne že naráz vyhlásí všechny kavárny, že děti neobsluhují. Muselo by to být ale ošetřeno zákonem a komisemi pro dohled nad podobnými zařízeními, jistě nějaká taková existuje.

69 Storycollector Storycollector | 25. ledna 2017 v 16:33 | Reagovat

[18]: No jasan, proto tam podávají chlupaté knedlíky. :-D

70 Fellien Fellien | Web | 25. ledna 2017 v 19:23 | Reagovat

Já naprosto souhlasím s tímto přístupem. Já teď budu znít asi hnusně, ale nemám ráda děti. Tedy proti těm normálním nic nemám, fakt absolutně nic. Ale přesně ti haranti mě rozčilují. Já totiž mám fóbii z cizího doteku (opodstatněnou, ale je to pro mě intimní a nechci to tu rozvádět) a běžně se mi stává, že ke mně nějaké takové dítě přiběhne, sedne si ke mně, přitiskne se, začne na mě sahat. Mamina si ho nevšímá a mě rupnou nervy. A pak slušně ale podrážděně požádám matku aby si nemohla své dítě odvést a samozřejmě problém na světě, co jsem si to vůbec dovolila. Jenže já to tak mám, bohužel, nejen u cizích. I moje babička ví že na mě nesmí nečekaně sáhnout, i moje pětiletá sestra to ví. Bohužel, cizímu člověku to nevysvětlím, protože neberu jako povinnost s každým rozebírat takovéto niterní záležitosti jen abych se obhájila. Nemluvě o tom, že děti v kavárnách opravdu většinou běhají a dělají binec. Já od rána do večera makám a nebo jsem ve škole a učím se. Když jdu do kavárny, chci mít klid a trochu si odfrknout. Ale mnohdy to nejde. Dopadlo to tak, že kavárny už nenavštěvuji, ale kdyby se zákaz dětí objevil na dveřích nějaké kavárny, ráda bych tam zavítala, jedno jestli do klasické nebo kočičí :). Teď chodím akorát do Starbucks. Káva tam stojí za prd (slušně řečeno), ale maminy s dětmi tam nechodí :-D

71 Jana Jana | E-mail | Web | 26. ledna 2017 v 9:05 | Reagovat

[63]: Není to o vyčleňování všech maminek. Jde spíše o jejich soudnost - přece nepůjdu s dítětem v šestinedělí nakupovat do Albertu ... Nebo jdu s dítětem prvně do kavárny sama a věnuji se jemu ... Taky návštěva zámku může počkat rok dva, než z toho má i dítko něco a neničí expozici... Myslím, že mnoho mamin nepochopilo, že i v kavárně se o děti musí starat.

[64]: Takto to v mé oblíbené kavárně teď aktuálně funguje :)

[65]: V dnešní době bude rozrušený asi každý, protože je velice nezřetelná hranice mezi tím, co je ještě slušné a tím, co už slušné není, ale lidé to považují za samozřejmost ...

[68]: Ano, pokud chce maminka socializovat sebe a dítě, měla tam jít prvně sama - příprava? Ve většině případů tam jdou ženy vážně odložit děti - takže žádná socializace. prostě si chtějí jak dámy pokecat jinde než doma a trpí akorát kočky a personál.

[70]: Znám pocit, který popisuješ. Dlouho mi trvalo, než jsme se zbavila odporu k tomu, že mne někdo objímá - ale sama to svým kočkám dělám neustále :D V podstatě je jedno, kde takto jsi - zda v kočičí kavárně nebo v kavárně knihovny - děti tam jsou a rodiče je odloží a povídají si...

72 Jana Jana | E-mail | Web | 26. ledna 2017 v 9:05 | Reagovat

[63]: Není to o vyčleňování všech maminek. Jde spíše o jejich soudnost - přece nepůjdu s dítětem v šestinedělí nakupovat do Albertu ... Nebo jdu s dítětem prvně do kavárny sama a věnuji se jemu ... Taky návštěva zámku může počkat rok dva, než z toho má i dítko něco a neničí expozici... Myslím, že mnoho mamin nepochopilo, že i v kavárně se o děti musí starat.

[64]: Takto to v mé oblíbené kavárně teď aktuálně funguje :)

[65]: V dnešní době bude rozrušený asi každý, protože je velice nezřetelná hranice mezi tím, co je ještě slušné a tím, co už slušné není, ale lidé to považují za samozřejmost ...

[68]: Ano, pokud chce maminka socializovat sebe a dítě, měla tam jít prvně sama - příprava? Ve většině případů tam jdou ženy vážně odložit děti - takže žádná socializace. prostě si chtějí jak dámy pokecat jinde než doma a trpí akorát kočky a personál.

[70]: Znám pocit, který popisuješ. Dlouho mi trvalo, než jsme se zbavila odporu k tomu, že mne někdo objímá - ale sama to svým kočkám dělám neustále :D V podstatě je jedno, kde takto jsi - zda v kočičí kavárně nebo v kavárně knihovny - děti tam jsou a rodiče je odloží a povídají si...

73 Neko M.H. Neko M.H. | Web | 26. ledna 2017 v 11:50 | Reagovat

Naprosto přístup kavárny chápu. Já bych dětem třeba zakázala i obchodní centra (dlouho jsem se na ně musela dívat). Protože prostě pokud rodiče k dětem přistují většinově tak chabě. Pak je s dětmi být v takovýchto pro ně nudných prostorách peklo. A myslím si že to kavárně neublíží. Pochybuji že by jí to pomohlo, ale neublíží. Místo dětí, které útratu moc nezvednou přijdou jiní lidé. A kočky se k lidem obecně budou mít více, protože nikdo kolem nebude ječet a mučit je. :)

74 Taychi Taychi | E-mail | Web | 26. ledna 2017 v 20:09 | Reagovat

Těžko se mi na takové téma reaguje, ale zkusím to. Nikdy jsem nebyla v kočičí kavárně, zde bych brala to s věkovým omezením, ale zase ne v každé kavárně. Když mi bylo 12 let, byla jsem členem blogerské komunity a často jsem chodila na srazy (nejstaršímu bylo třeba 20) a nebo s přáteli do kavárny, čajovny (opět věk kamarádů tak 20) a neumím si představit, že by mě tam nepustili, protože mi bylo 12. kavárny a čajovny pro mě v tu dobu byly místy, kde mohu s přáteli vést rozhovory, uklidnit se, zatímco spolužáci od někoho sehnali vodku a zkoušeli se ožrat někde v křoví.
Bohužel sama vím, že nevychované děti jsou strašný problém, když chce člověk být na místě, kde chce odpočinout, relaxovat. U nás v Brně máme dětské kavárny. Dokonce jsem před rokem čekala na kamaráda a právě jedna taková byla nejblíže místu srazu, tak jsem tam zašla na bezinkovou limonádu. Překvapivě tam byl klid. Jasně, děti se smály, brebentily, ale žádné křičení. Jenom teda na mě koukali na úchyla, když tam sama sedím a piju limonádu :D
Upozornila bych tedy rodiče s dětmi, že musejí být tolerantní i k ostatním hostům a v případě nutnosti je nechala zaplatit a odejít. :)

75 Metteorwa Metteorwa | E-mail | Web | 29. ledna 2017 v 13:51 | Reagovat

Souhlasím. Dělám v domečku který je součástí komunitního centra Kampa (zároveň mateřského centra). Domeček (Salla Terena) slouží spíš k dospěláckým akcím (točí se tu pivo, máme i víno kafe atp., přednášky, promítání, koncertíky). Samozřejmě je ale prostor využívaný více způsoby, takže na půdě mají děcka angličtinu, ve čtvrtky jsou přímo v prostoru kde pracuju otevřené výtvarné dílny pro děti. Málo kdy se stane, že by nějaké dítě zlobilo. Ale občas je to fakt na palici...zásadní rozdíl je ale v tom, že na ryze "dospělácké" akce si sem lidi děcka netahaj. Naštěstí.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama