Boj proti množírnám?

21. března 2016 v 11:40 | Jana |  Kočkomilové
Je to jako boj s větrnými mlýny. Já osobně bych rozjela kampaň, která bude trestat lidi, kteří si takové kotě či štěně koupí. Jsou hloupí, tak ať si trpí.


I když si to nechci připustit, stále existuje velké procento lidí, kteří neví, že existují množírny. Ale to je neomlouvá. Přijde mi jako naprostá debilita jít si koupit bengalské kotě nebo retrívra bez PP. Ale 100% čistokrevného!

Podle mne jsou lidé, kteří množírnám tvoří poptávku a díky kterým množírny mohou fungovat, tupí a bezpáteřní kreténi, kteří by za svou lajdáckost a skblíctví měli pořádně zaplatit. Když nemám na papírového = zdravého (testováno a doloženo chovatelem) jedince peníze, tak si vyberu jiného, na kterého mám nebo jdu do útulku, ne?



V životě by mne nenapadlo si před těmi několika lety koupit bengalskou kočku přes pofidérní inzerát na Hyperinzerci či Bazoši bez jakkoliv doložených stránek či odkazu na chov. Když to ty bengalky jsou, proč jim lidé neudělají testy a nemají je s PP? Proč je prodávají s tak divnou cenou? To samé se týká psů a třeba čivav. Pokud chci čivavu, tak si najdu stanici, kde ji mají nebo si ji vezmu z útulku či nějakého záchranného depozita. Já jsem před těmi lety šla na stránky útulku a vybrala si kočku jedna báseň. Ačkoliv ji moje široké okolí nenávidí, já ji miluji a je to moje madam Summer. Vader - stejný příběh. Přestože jsem chtěla bengalského kocourka, zvážila jsem finance, které by mi pak chyběly na jídlo či péči jako o kočky tak o sebe a jela do útulku …

Úplně mne dostává, jak v České republice žije banda tupých a skrblivých dementů, kteří chtějí ušetřit a proto si vezmou někde na benzínce od nějaké paní kotě/štěně - nejlépe si o něm nic dopředu nezjistili (chcou totiž doma zvířecí miminko) a nebo, v imbecilnějším případě, chtějí koťátko/štěňátko pro dítě (7-10 let) … Když potom čtu srdceryvné příběhy těchto lidí, jak jim nějaká zlá paní prodala nemocné miminko a dělají z toho aféru nad mraky, mlátím hlavou do stolu. Protože si za to můžou sami! Neměli být blbí, chamtiví, měli si dát na čas a měli chtít vidět rodiče koťátka/štěňátka, měli se jít podívat na výstavu, něco si o tom plemeni přečíst (minimálně kolik by mělo vážit v době odchodu od matky třeba!), …

Klikněte na obrázek a dostanete se k luxusnímu článku :)

Lidi, jste banda tupců, pokud preferujete zvířata od rádobychovatelů bez PP. Ne, průkaz původu není důležitý a nezmění míru lásky mezi zvířetem a člověkem. Pouze vám ten kus papíru zaručí, že vaše miminko, které si okamžitě zamilujete, je zdravé a bude s vámi dlouho. Pokud ten cár papíru nechcete, běžte do útulku nebo depozit. Divím se, že vás, kteří máte čivavu bez PP z bazoše nebo ocicat z hyperinzerce, nefackuje hanba, když někde napíšete, že vaše miminko je toho či toho plemene! Jste totiž jen poptávka, která umožňuje to veliké zlo, které všichni na svých FB profilech tolik odsuzujete! Nejste nic jiného. Stádo hloupých ovcí, kteří jsou líní investovat čas a vědomosti do něčeho, co by pomohlo zvířátku v útulku či depozitu.

Také jste velice hloupí, pokud si myslíte, že vaše kočka či fena by měli mít alespoň jeden vrh. JE TO MÝTUS! Akorát se tím z vás stanou množitelé, pokud nemáte papíráky. A braňte se jakkoliv chcete. Jste hloupí hnusní dementi. Btw. tohle jsem řekla i kamarádce. Už to není kamarádka. Neměla bych problém ji nahlásit na finančák - peníze z prodeje množených miminek totiž bezmála polovina takových překupníků nikde nehlásí.


A slovo závěrem? Pokud chcete kočku si psa, vyberte si to plemeno, na které máte - pokud jej chcete, protože vás oslovilo a něco vám dalo. Pokud chcete přítele na život a na smrt a nepotřebujete papír, který dokládá, že zvířátko je zdravé, běžte do útulku či depozita. Pokud máte na dvorku či zahradě kočičku, kocourka/fenečku, psíčka - ihned jděte KASTROVAT. Nebuďte tupý a líný dement, imbecilní stádová ovce (promiň ovečko…) a zapojte tu hlavu, kterou máte!


Poznámka pod čarou: Bohužel se najdou i tací nezodpovědní chovatelé (černé ovce, temnota-tmavý kout ve světle), kteří množí kočky i psy s PP. Proti nim ovšem organizace sdružené po celé ČR hodně ostře vystupují a bojují s nimi na úrovni zákona.
 


Komentáře

1 Akim Akim | E-mail | Web | 21. března 2016 v 11:45 | Reagovat

No teda, ty jsi tedy slušně vytočená, viď? ;-)

2 Jana Jana | E-mail | Web | 21. března 2016 v 11:50 | Reagovat

[1]: První vlna už je pryč ;) Tohle už je slušnější verze :D

3 Akim Akim | E-mail | Web | 21. března 2016 v 11:53 | Reagovat

No to si tedy neumím představit tu první vlnu. :-P  :-D  :-D

4 Fredy Fredy | Web | 21. března 2016 v 12:02 | Reagovat

já bych si přála zlatého retrívra, je to moc krásnej pes :-)

5 K. K. | E-mail | Web | 21. března 2016 v 12:15 | Reagovat

Jééé, jsem taky napasla pár takových článků... ale takhle na plno ne. :-D Souhlasím...

Škoda jen, že tupci to stejně nepochopí a akorát z nás udělají nějaký psí/kočičí rasisty... To, že většina lidí, co proti množení bojuje, má nějakýho utulkovýho vořecha doma, případně se do pomoci zapojuje jinak (ve svém volném čase a zadarmo), to už vidět jaksi nechtějí...

A úplně nejvíc rostu z argumenty že papíráci jsou přešlechtění chcípáci... Tak hlavně že ti rodiče s PP potomků bez PP přešlechtění nejsou...

6 Z Marsalkova Z Marsalkova | Web | 21. března 2016 v 12:19 | Reagovat

Jani, tak uz mam zase vic jasno v tech tvych kockach, a jsem rada, ze to je tak jak to je :) rikala jsem si, ze jako dcera chovatelky chrtu bys preci nepodporovala mnozaky... se vsim souhlasim, jen z mych zkusenosti takova ostra slova maji spis opacny ucinek bohuzel...:(

7 Jana Jana | E-mail | Web | 21. března 2016 v 12:22 | Reagovat

[5]: Mno proto dodávám tu kastraci. Klidně mějte doma voříška, ale vykastrovaného :)

[6]: Počítám s tím a tak trochu se těším na ty komentáře. Fakt mne to hrozně namíchlo, jak si o sobě pak lidi myslí, jací jsou ubožáci a že byli okradeni ... A dokonce jsem zjistila, že i moje kočky mohou být v ZO Kočky Brno, takže jdu asi do toho a budu pod organizací papírových koček s nepapírovýma kočkama a snad budu moci lidem ukázat, že i můj trouba Vader může být hvězda výstav (pokud nám to přítel dovolí :D ) :)

8 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 21. března 2016 v 12:53 | Reagovat

Kdepak, já a zvířátko... odmala jsem si ho přála, ale rozhodně jsem souhlasila s tím, že do bytu ne.
Když se naši přestěhovali na chalupu, první zatoulaná kočka se u nich částečně domestikovala, ale odchytit jí a kastrovat... Kdepak.
Tak začala éra kočičí antikoncepce :-)
Začaly se tam stahovat i jiné tulačky a pro každou byl prášeček v mističce.
No, ne vždycky to bylo spolehlivé.
Takže mají naši pár koťat, které už jsou na člověka navyklejší, takže kastrace už nebyla tak složitá.
A pejsky jedině z útulku.
Naštěstí měli naši šťastnou ruku. Ovšem, to se dočteš, pokud budeš chtít, hned v mém druhém článku :-)

9 Jana Jana | E-mail | Web | 21. března 2016 v 13:00 | Reagovat

[8]: Pomalu a jistě se tebou a Marťou prokousávám. Po viru na FB jsem si totiž jaksi nedopatřením smazala všechny záložky a tím i všech 50 blogů, kam jsem chodila, tak teď mám blogy 4 a to ještě stíhám :D

10 K. K. | E-mail | Web | 21. března 2016 v 13:37 | Reagovat

[7]: Mně šlo o to, jak zastánci množek z nás co proti tomu nějakým způsobem bojujeme, dělají rasisty, kteří upřednostňují "čisté" zvíře... Ale už nevidí, že těm, které podle nich považujeme za podřadné (bPP nebo křížence) pomáháme. To pak můžeme mít zvíře klidně nevykastrované, a protože máme rozum, tak množit na něm nebudeme, že.

11 K. K. | E-mail | Web | 21. března 2016 v 13:39 | Reagovat

[10]: Ještě teda samozřejmě tím mám na mysli "vořecha" zachráněného z nějakého depozita nebo útulku, ne koupené od množitele...

12 myší královna myší královna | Web | 21. března 2016 v 14:04 | Reagovat

Já té logice rozumím, ač se s ní neztotožňuju. Vyholený špeditér potetovaný tribalem a kosmetička podlahových krytin na mateřské sedí v meruňkovém obýváku se sektorovým nábytkem a na zapatlané LCD televizi sledují Výměnu manželek. Zatímco mamka ohřívá párky, taťka dopíjí pivo a plůdě sleduje nějakou chujovinu v tabletu. Když mamka naservíruje s velkou pompou výživnou večeři na konferenční stůl v obýváku, posteskne si, že když se jim nedaří ten druhý mimísek a už je to celý rok po porodu, že by si mohli koupit pejsáčka. Pejsáčci jsou přece nenároční, koupíme si třeba jorkšírečka, budeme mu česat culíčky a chodit na procházečky. Taťka praští flaškou do dřeva a mrčí cosi o tom, že pes je drahý, navíc na něj možná ani nebudou mít čas. Mamka mávne rukou a řekne: Jarča, co k ní chodím na nehty, má letos třetí štěňátka jorkšírečka s čivavkou, ale vypadají prostě jako malý jorkšíreček a prodává je za krásnou cenu čtyř tisíc! Tak já vezmu ty penízky, co dostal mimísek na vítání občánků a koupíme to štěńátko od Jarče, je to jorkšíreček bez papírů, na co papíry, když ho máme jenom na mazlení, no né? Taťka zabrblá teda že jo, že cigarety si koupí z toho, co dali malému bokem na stavebko a že jestli ho ten pes bude srát, tak ho prostě někomu (pro)dají. Level done.

13 myší královna myší královna | Web | 21. března 2016 v 14:05 | Reagovat

[10]: Áno, a můžeš jim do zblbnutí vyprávět, že psi nesouloží pro uspokojení nebo "aby si užili". Ale to je jak mluvit do zdi.

14 K. K. | E-mail | Web | 21. března 2016 v 14:39 | Reagovat

[13]: Jojo, už jsem se taky setkala s tím "přece můj Punťa neumře jako panic..." Co dodat no, lidská hloupost je nekonečná...

15 Standa Standa | Web | 21. března 2016 v 14:41 | Reagovat

[12]: Máte to koukám dokonale zmáklý :D

16 Antea Antea | Web | 21. března 2016 v 15:26 | Reagovat

Já osobně jsem se o problematiku množíren, nikdy blíže nezajímala. Znám takové ty běžné poučky o koupi zvířátka, tedy vidět rodiče a prostředí štěňat, znát stáří, kdy je možné pejska odstavit apod. Až si budu jednou kupovat pejska, vím, to bude kříženec bez papírů, od rodičů, které se nepodařilo uhlídat (bude to překvapení zrozené z lásky :-)) A v žádném případě své zvíře nedám vykastrovat, protože to považuju za týrání zvířat. Prostě psa ohlídám... A když ne tak "moje" štěňata darovaná do dobrých rukou, alespoň sníží odbyt množírnám...

17 Antea Antea | Web | 21. března 2016 v 15:30 | Reagovat

[16]:Jinak k ještě k množírnám. Stát by měl zavést kontroly, které budou namátkově navštvovat prodejce psů, právě z pochybných inzercí a chtít po nich ukázat rodiče psa, místo, kde pes žije, poptat se po okolí apod. Ale to mohou dělat i "nadšenci" z řad běžných občanů, stačí předstírat zájem o koupi....

18 Jana Jana | E-mail | Web | 21. března 2016 v 15:42 | Reagovat

[16]: tak si,prosim, pořiď fenu. Z mého pohledu je sexuální trpící zvíře mnohem více tytane  než to,ktere není ovlivněno hormony a má dostatek prostoru pro lásku vuci sve rodině. Každopádně kastrace týrání není, ale lze najít i přírodní látky potlačující ovulaci u psu.protože zkušenost pravi, že psa ohlídat nejde....

[12]: a cenu za nejlepší komentář získává. .. :D nevěděla jsem,zda se smát či plakat u tak skvěle popsaného komentáře ....

19 Danča Danča | E-mail | Web | 21. března 2016 v 16:18 | Reagovat

Taky se snažím šířit osvětu v boji proti bez PP zvířatům..
Nejvíc mě dokážou vytočit kre*éni, který mi řeknou, že množírny a množitelé jsou jenom velkochovy, že jejich 8mi kilovej jorkšír se narodil v úžasným prostředí u jedný skvělý paní, která jim ho dala bez PP levněji a že je 100% čistokrevnej a zdravej, protože s jeho rodiči chodili k veterináři jen kvůli očkování.. Za to bych vraždila..
Nedávno jsem na fb do skupiny s hlody obchodníků a množitelů psala svůj zážitek s procházky..
Venčíme našeho vlkodava a welsh corgiho a potkáme paní s voříškem.. Pejsi se seznamujou a paní se nás ptá na corgiho, jestli to má ta britská královna, že tady po městě chodí paní se dvěma a hrozně se vytahuje..
A já jí říkám, že jsme rádi, že ho někdo pozná, protože ho má většina lidí za křížence..
A paní spouští "O mým si taky lidi myslí, že je to vořech, ale on je čistokrevnej, je to čistej KOČKOPES." A pak se rozplývala nad tím, jak krásně umí vrnět a mňoukat. Tak jsem se jí zeptala, co to je za plemeno, ten kočkopes, že to neznám.. A paní povídala jak někdy někde byla a nějaká paní tam měla štěňátka a povídala všem o tom že je to plemeno kočkopes a že to vzniklo křížením jorkšíra a čivavy (pes měl minimálně 10kg, ocas nahoru jako špic), tak že si jednoho taky vzala. Tak jsem se jí ptala, jestli někdy viděla 10kg čivavu nebo jorkšíra a že jak je možnej ten stočenej ocas.. Tak prej to tak udělala příroda, ale fakt je to čivava s jorkšírem.. Tak jsem se jí ptala jestli má papíry.. Papíry samozřejmě nemá, protože jí paní navrhla, že jí ho dá levně bez PP, ale že může i s PP..Tak jsem jí vysvětlovala, že PP musí dostat každej pes, i kdyby byl beznohej a tříokej..
Ale paní prý měla čivavy a ví, že má ten její pes stejnej čumák..No jako nevěděla jsem jestli se smát nebo brečet..Přítel radši odešel, po tom co jí se jí zeptal jak je kočkopes starej, že má dost ošklivý zuby.. Jsou mu 3 a jeden zub mu vypadl když jedl velkou kost a ona si toho nevšimla, ale jiný zuby má prý krásný. No nevím - kazící se křivé zuby mi nepřijdou jako nic pěknýho..
Tak jsem jí trochu osvětlila problematiku bez PP a útulků a všeho kolem, ale paní se samozřejmě držela toho svýho, že nemá na starý kolena peníze na psa s PP, ale nakonec přiznala že jsem jí trochu rozhodila, že si teď není jistá, jestli je ten pes čistokrevnej..
No povídala o něm s takovým nadšením, že neznalí jí snad i museli věřit, že je to pravda..
Vypadalo to jako přerostlej, o hodně ošklivější vykrmenej japan chin, nebo tibetskej španěl s delším čumákem, v těhlech prckách se moc nevyznám..Předkus jako prase, stočenej ocas, hodně chlupatej.. Tak až někdy takovýho potkáte, tak budete vědět, že je to KOČKOPES. :-!

20 Metteorwa Metteorwa | E-mail | Web | 21. března 2016 v 16:37 | Reagovat

Bravo. Už dlouho se odhodlávám psát na podobné téma. Tys to ještě zvládla dobře, ale s tím jak já jsem extranasrávací by hned druhá věta skončila "dementi, ste dementi, všechny bych vás nejradši rozmlátila na kousíčky" a bylo by po článku :-D
Ale zase jsi mě navnadila, bohužel není jiná cesta, než psát takových článku co nejvíc!

21 Jana Jana | E-mail | Web | 21. března 2016 v 17:05 | Reagovat

[10]: Jako jinak v podstatě to chápu. Dokonce si myslím, že lidé co pomáhají a mají doma psíka kříženého nebo z útulku, jsou na tom lépe než lidé, kteří pomáhají seč můžou a doma jim na gauči leží papírový psisko ... Přijde mi, že lidé si prostě neuvědomí, že nejde o ty papíry, že necpeme lidem papírová zvířata, že jim pouze říkáme, aby zvážili koupě psa a dali přednost útulku než rádoby čistokrevnému psovi, který na 99% pochází z množírny ...

[17]: Tohle se již děje a vždy to narazí. Každopádně kdyby to nový zákon dával za povinnosti třeba policii nebo vet. správě, tak by jistě množíren ubylo. Lidé by nestihli "uklidit" ...

[19]: tak to si děláš legraci, že až tak hloupí lidé jsou? Ale co to mluvím, kdyby mi někdo ukazoval nějakej bourák či PC asi taky houby poznám ...

[20]: Hele moje první verze článku byla obdobná jako tvá ukázka :D :D :D

22 Barbora Barbora | 21. března 2016 v 18:19 | Reagovat

Naprosto s tebou souhlasím, bohužel jsme takovou měly tu zkušenost s množírnou, nebo něčím takovým a má jí momentálně sestřenka i když o tom neví a tvrdí o své "britce" jak je vznešená. Ovšem poučení z toho pro mne plyne, když kočku tak buď s PP a, nebo klasickou domácí, doufám, že tenhle článek hodně lidem pomůže při výběru mazlíčka a nebude mít  tu smůlu, jako jsme měly mi :)

23 Liliana Landštejnská Liliana Landštejnská | Web | 21. března 2016 v 18:53 | Reagovat

Všechno je to zase o lidech. Kolegyně z práce má šedou britku, od chovatelky. Chtěla tu kočku s PP, ale zrovna ta jedna kočka z celého vrhu úplně nevyhovovala nějakým předpisům, takže na PP prostě nedosáhla. To je ale jeden z mála případů. Když slyším jak někdo básní o tom, že bude mít koťátka nebo štěňátka a já se ho zeptám, co s nima bude dělat, nebo proč zvíře nedá vykastrovat a on začne blekotat úplné nesmysly, tak se mi otvírá kudla v kapse. No a jestli někdo tvrdí hovadiny, jako že kastrace týrání a že je potřeba, aby kočka nebo fena měly aspoň jednou mladé, tak není nic jiného než blb. Kdyby si zvíře pořizovali jen ti, co jsou zodpovědní, co ho opravdu chtějí, protože o něm něco ví a zajímají se, bylo by o dost méně problémů....

24 K. K. | E-mail | Web | 21. března 2016 v 21:08 | Reagovat

[23]: Já se teda mezi kočkama nepohybuju, ale to je celkem blbost ne? Aspoň u psů teda žádný "nadpočetný" zvíře neexistuje, PP dostanou logicky všichni. (A to že ne tak to je klasická lež množáků.)

25 K. K. | E-mail | Web | 21. března 2016 v 21:17 | Reagovat

[21]: Mně se teda na tom gauči válela bordera s PP (prostě jsem "sobecky" chtěla borderu) a u našich buldoček - nechtěli adoptovat, tak jsem jim udělala přednášku, po který se rozhodli pro PP zvíře.

Nadruhou stranu se pomáhám starat o 4 zachráněný vořechy, který za ty necelý dva roky, co s nimi trávím skoro každý den, považuji za své a vím, že jestli si někdy budu pořizovat nějakýho psa/kočku, tak to z toho útulku bude.

Celkově by to chtělo omezit množení jako takové - a to i v PP chovu (alespoň teda u těch psů - když pak vidím, na čem někteří sekaj štěňata, chce se mi zvracet.)

26 Jana Jana | E-mail | Web | 21. března 2016 v 21:57 | Reagovat

[24]: Kdysi to tak bývalo, že nadpočetní nedostali PP. Bývá to třeba i u koní - vyloučení z chovu ...

27 Jana Jana | E-mail | Web | 21. března 2016 v 22:02 | Reagovat

[25]: U psů je to hrozné, hlavně u módních plemen ... Ale co jsem zjistila, děje se to i u plemen našich psů - takže je to byznys a proti němu jít ... Prostě nesmí být poptávka ...

28 Fredy Kruger Fredy Kruger | 21. března 2016 v 22:58 | Reagovat

" Ctyřicet bydlí nás ve staré chýši !

Pět z nás, - číst umí, ... čtyři z nás  píší !
... kde bereme vodu ?  nu... z bojleru přece !
Teče nám teplá, - i studená teče !
... jáá  na matku, otec zas na sestu
inu... jsme zplozeni z incestů,
... že žijeme z dávek ?

Nižádná potíž !!
... my poloviční jsme idioti,
žijeme s pomocí  boží !... nu ?" ...

" Zlikvidujme  tu množírnu !!
... zalez zas dovnitř a neruš  ty !"
hlučí dav venku, - s obušky ...

29 lee-banda lee-banda | E-mail | Web | 22. března 2016 v 11:57 | Reagovat

Asi se ti to nebude líbit, ale chci se podělit :D máme bololňačku, bez PP a ješte ve slevě, protože neměla dotaženou linku okolo oka. Viděla jsem rodiče i prostředí, kde žili, takže žádná vyloženě množírna... chtěli jsme ji připustit, už se nás i několik lidí ptalo, že kdyby měla, tak by si vzali štěně.. asi 5x jsme to zkoušeli, se 3 různými psíky... kamarádila s nima, hrála si, ale jakmile začal mít psík choutky, tak ho nekompromisně odehnala... takže už jsme to vzdali... docela nás to mrzelo, obzvlášť když jsme i měli zájemce v sousedství a tak, že bychom věděli kam je dáváme a měli bychom je na očích..

30 Jana Jana | E-mail | Web | 22. března 2016 v 16:24 | Reagovat

[28]: Luxus jako vždy, děkuji za návštěvu :)

[29]: Vše, co je bez PP a prodává se, je množírna :) Je těžká doba no ...

31 lee-banda lee-banda | E-mail | Web | 22. března 2016 v 17:43 | Reagovat

[30]: Ale zas bych to nebrala tak striktně, mnohdy je nějaký voříšek mnohem lepší volba než čistokrevňák... a dokud víš, v jakých podmínkách ta zvířata jsou, tak v tom nevidím úplný problém... pokud samozřejmě nemají mláďata několikrát do roka...

32 myší královna myší královna | Web | 23. března 2016 v 13:36 | Reagovat

[31]: Vidíš snad nějaký důvod pro to, aby se vořeši prodávali za tři tisíce a vejš? Já teda ne. Když už za ně někdo chce peníze, tak maximálně nějaký adopční poplatek za očko a šlus. To, že někdo připustí Alíka a je z toho rejže, to je přece hnusný.

33 lee-banda lee-banda | E-mail | Web | 23. března 2016 v 13:54 | Reagovat

[32]: Rozhodně neříkám, že by měli stát majlant, spíš jen nějakou symboliku, nicméně pokud je to nějaká potvora velká jak doga, tak těch 5 tisíc si myslím, že klidně.. pokud se to aspoň trochu podobá nějakému plemeni.. pokud potřebuješ psa na hlídání nějakého areálu, tak k čemu psa za 20 000 s PP? Ale je to otázka názoru, no... někdo tu psal, že by se měli zavést kontroly, které by odjížděli náhodné inzeráty a sledovali, v jakém prostředí zvířata žijou..s tím úplně souhlasím.. jsem 100% proti množírnám, kde se připouští jen kvůli penězům, zvířata jsou tam často týraná, ale pokud to majitelé dělají pro radost, zvířata se u nich mají dobře a neprodávají je jen tak někomu, tak pořád nevidím problém.. prostě můj názor.. osobně bych např. po psovi nikdy nechtěla, aby měl víc jak max. 2x v životě štěňata, pokud by to nebyl papírák.. ani u toho  papíráka bych to nechtěla.. ..prostě omlouvám se za to, ale je to můj názor.. všeho s rozumem..

34 Anidea Anidea | E-mail | Web | 23. března 2016 v 20:30 | Reagovat

Pro mrzký peníz jsou někteří lidé schopni udělat ledaccos... Je dobře, že o tom píšeš.

35 myší královna myší královna | Web | 23. března 2016 v 23:08 | Reagovat

[33]: Potřebuješ psa s PP, abys věděla, že fakt bude hlídat a nenechá se od loupežníků drbat na bříšku, protože sice vypadá jako ovčák, ale má gen nějakého mazlícího plemene.
Ve zbytku s tebou v podstatě souhlasím, ale pořád nevidím, proč by někdo měl prodávat štěňata kříženců za tisíce. Jako promiň, ale oni u toho nedělají nic, snad akorát drží čubu, aby ji pes pořádně nakryl, jak jsem kolikrát četla. Jaké morální právo říká, že si ty peníze zasloužej? Děcko bys taky nekoupila, kdyby to bylo legální.

36 lee-banda lee-banda | E-mail | Web | 24. března 2016 v 11:44 | Reagovat

[35]: Já razím názor, že to zvíře bude takové, jaké si ho vychováš.. kolikrát je nějaký PP jorkšír víc "hlídací", než plemeno na to pěstěné.. měli jsme PP stafforda a ten by zloději ještě otevřel dveře.. pro mě prostě není rozdíl mezi PP a bez PP.. pokud to zvíře nechceš vyloženě na výstavy nebo závody kde to potřebuješ (a já upřímně ani jednomu z toho nefandím, navíc je to taky vydělávání na tom zvířeti, které to může nesnášet..)..

37 Jana Jana | E-mail | Web | 24. března 2016 v 11:45 | Reagovat

[36]: Na výstavě ani dostizích se v ČR či Evropě vydělat nedá. Anglie a Praskačka je výjimka pro bohaté a zazobané.

38 lee-banda lee-banda | E-mail | Web | 24. března 2016 v 11:51 | Reagovat

[37]: Dobře, ale nic to nemění na tom, že to zvíře získá ceny a z toho pak těží majitelé nasazením cen mláďat nebo přímo prodejem toho zvířete..

Jooo, asi tu se svým názorem neuspěju, nicméně jen jsem chtěla říct, že by se to nemělo brát tak razantně a všechno házet do stejného pytle..

39 Jana Jana | E-mail | Web | 24. března 2016 v 12:23 | Reagovat

[38]: Mělo by se to brát ještě razantněji :) Každopádně je chovatel, chovatel, chovatel a množitel ... Chovatel, který sjezdí každou výstavu a má doma BISy atd., ten by ti štěně ani nenabídl, ten jeden svoji linii a většinou mimo Evropu. Chovatel, který jezdí na výstavy, tam jezdí kvůli uchovnění nebo kvůli tomu, že jeho pes má předpklady pro dostihy (např. to by byla štěňta po naší Akabě) - jenže tento chovatel si domluví(prověří) cca 5-7 lidí/zájemců ještě před tím, než nakryje svoji fenu. Pak je tu chovatel blížící se množiteli, proti kterým boje samotný klub chovatelů jednotlivých plemen (a kvůli kterým mají psi s PP tak zlou pověst ohledně peněz) a pak množitel - to je prostě člověk, který na tom vydělá ...

Ono aby šlo na vrhu vydělat, musela bys být hodně svině třetího nebo řtvrtého typu, co jsem teď popsala. Protože než vůbec si můžeš dovolit mít štěňata, tak potřebuješ cca 15-30 tisíc jen nato, abys je uživila, zajistila jim vet péči atd. Potom do toho věnuješ spoustu času, kdy nejsi v práci (další peněžní údaj), nedejbože se někomu něco sane (fena brání štěně a šlápne na něj - hned několik tisíc v prdeli), mlaďata potřebují teplo - takže více topíš, čistotu - více myješ a udržuješ okolí, ... Mám to od řešeí výživného na dítě (na mne a bratra) v živé paměti, že na štěněti z normálního (nebo úspěšného, ale rozumného) chovu se nedá vydělat. Je to koníček žeroucí moc peněz s nejistým výdělkem- přímo při soudním procesu se řešily jednotlivé položky a šlo o vrh 8 štěňat, kdy jedno se prodá za 10-15 tisíc, což je o 2-7 tisíc více než z množírny.

A tím se dostávám k podobnosti s autem a klimatizací, jak mi rád předkládá princ. nechápe lidi, kteří si koupí nové auto za x tisíc, ale už nemají dva tisíce na klimatizaci ... Pokud chci utratit 7 tisíc za psa bez PP, proč raději nejdu za chovatelem, se kterým se dá domluvit na 10 s tím, že stejně se z vás pak stane rodina než jen známí ...

Člověk, který má možnost dostat se do útulku, vidět nově příchozí psy a strávit s nimi nějaký čas se na problematiku bude vždy dívat jinak než ty nebo Antea :) A chápu, že agresivní článek tomu nepžidávám, ale kde jinde jsem měla upustit páru? :)

40 lee-banda lee-banda | E-mail | Web | 24. března 2016 v 12:49 | Reagovat

[39]: Neříkám, že tvůj názor nemá logiku nebo je špatný, to rozhodně ne, proti množírnám jako takovým jsem celým svým srdcem, jen prostě nejsem proti chovatelům, kteří si s rozumem (!) udělají jednou dvakrát za život zvířete radost mláďátky... :)

Jinak nic proti článku, možná jen té agresivity trošku moc, ale tak to je každého osobní věc.. :) Na vypuštění páry dobrý :)

41 Jana Jana | E-mail | Web | 24. března 2016 v 13:08 | Reagovat

[40]: ať štěňata klidně má - na uchovnene fene s průkazem původu.  Ne na rádoby rase od Vojty z vedlejší ulice.

42 zmarsalkova zmarsalkova | Web | 24. března 2016 v 14:09 | Reagovat

[40]: S rozumem.... pridelavani dalsich psu nejasneho puvodu a tim padem take nejasneho zdravi (to, ze Asticka ve trech letech jeste nebyla u veterinare neznamena, za za dalsi rok nezemre na dedicnou chorobu. A samozrejme fakt, ze ukazovani psi vubec nemusi byt rodici!) nikdy nebude rozumne. Psu bez PP jsou plne, naprosto plne utulky, inzeraty...staci se podivat na internet kolik je utulku a kolik stale musi pribyvat zachrannych stanic..az z toho mrazi. Toto tempo je neudrzitelne a privadet na svet dalsi potencionalni obyvatele utulku, protoze ja proste chci stenata, je sobectvi. Kazdym takovym stenetem berete domov jednomu utulkovemu. Az se psi zacnou uspavat, protoze se proste nevejdou, muzete se vy vsichni, kteri mnozeni zastavate (ac treba nevedomky) poplacat po rameni...

[41]: Jani, jsi skvela, zes clanek napsala a venujes cas i odpovedim! Je to tuhy a vycerpavajici boj za dobro veci, ale jednou snad bude lepe, ja verim!:-)

43 Jana Jana | E-mail | Web | 25. března 2016 v 11:06 | Reagovat

[42]: Popravdě já byla tak moc naštvaná u toho psaní článku, že jsem se těšila všechny komentáře, kde bych dál prskala kolem sebe síru :D bohužel jsem se pak uklidnila a zase reaguji jako hodná holčička :)

44 Alena Alena | E-mail | 27. dubna 2016 v 15:38 | Reagovat

Paní Jano, souhlasím plně s Vámi. Tolik je zvířátek, psíků, kočenek v útulcích a to jsou ti šťastní, kolik je jich vyhozených venku a nebo se tam i narodili, ty nech si lidé berou, ti jim také budou dělat radost. Víte, já nejsem zastáncem psů, koček s papíry, je to jako u lidí, poznáte, že dotyčný má titul např. šlechtic? Má snad jinou krev jako jiní? Roky se staráme a bereme si kočičky jen z ulice a větší lásku a radost ani neznáme, oni jsou zlatí a vděční a milující, a ti rodiče, co si berou zvíře pro své děcka aby měli živou hračku, těm bych rozbila nejraději huby.

45 frisbeedogs frisbeedogs | E-mail | Web | 28. dubna 2016 v 15:37 | Reagovat

Jsem moc ráda, že můj blog není jediný, který proti této problematice bojuje. Strašně ráda bych si tě díky tomuto článku hodila do oblíbených odkazů :-)

46 Z Marsalkova Z Marsalkova | Web | 28. dubna 2016 v 16:19 | Reagovat

[45]: Potesim te, protoze nas je tu mnohem viiiic! Me Janca nakopla a uz mam dlouhou dobu take rozepsany clanek. Cim vice pohledu, tim lepe, treba  nekomu dalsimu v ty palici zacne vrtat cervicek :-)

47 Cíťa Cíťa | Web | 28. dubna 2016 v 16:36 | Reagovat

já mám psa od chovatele bez papírů. pro psa jsme si jeli rovnou tam a rozhodně to jako množírna nevypadala, když psi pobíhali po zahradě a společně blbli. a bez těch papírů žijem.
jinak kamarádka si vzala starou fenu z množíren. "chovatelka" fenku zbila tyčí a hodila do popelnice, kde ji kamarádka našla. je to docela svinstvo

48 Wic Wic | E-mail | Web | 28. dubna 2016 v 16:55 | Reagovat

Souhlasím s tebou.. když si budou lidé stále kupovat zvířata bezpapíráky, množírny budou mít prachy, ale když by všichni ze dne na den přestali, množírny by už kšefty neměli (takže by to pomohlo, asi ty ,,zbytky´´, co by jim zůstaly a neprodaly by se, tak ty by trpěly, ale stejně lepší než když množení pokračuje stále dál a dál...)
Já tedy osobně bych si nikdy zvíře bez PP nekoupila, i morče co mám je papírové je aspoň větší jistota, že je po zdravých předcích...
PS.: konečně po dlouhé době je na titulce blog.cz nějaký schopný článek :)

49 hedd hedd | Web | 28. dubna 2016 v 17:19 | Reagovat

Ano, množírny jsou zlo. Ale přesto bych ne-papírová zvířata úplně neodsuzovala. :-)

50 Starsy Spirit Starsy Spirit | E-mail | Web | 28. dubna 2016 v 17:49 | Reagovat

Je jedno, pokud má, jako milovnice psů budu mluvit ve psech, papíry nebo ne V PŘÍPADĚ že máte dobrý zdroj a nejedná se o množírnu. Já osobně mám krásného, zdravého jorkšírka bez papírů od babči, která má pejska jen pro radost a nechala svou fenku jednou či dvakrát připustit. Ano, se zástupcem téhož druhu (rasy, chceš-li). Můj pes je zrovna z jednoho z těchto vrhů a nemám s ním problémy.
Tudíž ne všichni lidé, kteří nemají zrovna papírovou čívu za 20 000 (a že jsem takovou viděla) jsou kreténi. Jen prostě mají normálního psa. Podívejme se na chudáky bulteriéry, které jejich "papírová čistokrevnost" zdegenerovala až na skutečně poměrně závažnou poruchu, která postihuje některé jedince na nervové úrovni. Nebo papíroví mopsové, kterým čisté šlechtění, s papíry, přineslo problémy s dýcháním a očima. Někdy je skutečně lepší přírodu striktně nepředělávat k obrazu svému, ono to přináší víc škody.

51 Ros Ros | 28. dubna 2016 v 18:35 | Reagovat

Mě zase vytáčí názor papíry = zdravé zvíře = menší veterinární výdaje. Co jsme za dva roky do naší momentální papírové fenky vrazili peněz kvůli zdrav. problémům, to jsme do té předchozí bezpapírové nevrazili za celých 12 let, co tu s námi byla.

52 retrofeeling retrofeeling | Web | 28. dubna 2016 v 20:23 | Reagovat

[51]: Tak to je prostě o náhodě, PP neznamenají, že zvíře nikdy neonemocní!!!

Jinak já si vzala s PP i syrského křečka a mám ho nádherného, velkého - nikdy jsem tak krásného neměla, protože ti ze zverimexů mají špatné geny, jsou z příbuzných spojení, ze špatných podmínek... a pak dle toho i vypadají.

53 Jana Jana | E-mail | Web | 28. dubna 2016 v 20:26 | Reagovat

[44]: Tak tak :)

[45]: Tvůj blog je rozkošně dokonalý! Máš nového návštěvníka :)

[46]: Tak šup, publikuj! Těším se!

[47]: Jak to nemá papíry a říká si to chovatel, smrdí to.

[48]: Velice ti děkuji za poklonu! :)

[49]: Neodsuzuji je. Odsuzuji lidi, kteří je produkují.

[51]: Nikde není napsáno, že papíry znamenají měnší výdaje za veterináře. Jako u všeho i mezi chovateli jsou lempli, co netestují zvířata na nemoci ...

54 Frisbeeteam Frisbeeteam | E-mail | Web | 28. dubna 2016 v 21:18 | Reagovat

[46]: super :-)

55 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 28. dubna 2016 v 21:54 | Reagovat

Vždyť lidi jsou taky chovná zvěř...

56 BarbaraJane BarbaraJane | Web | 28. dubna 2016 v 22:14 | Reagovat

Proplesknout ty lidi je málo. Jedna z našich čičin je nalezenec, je z vesnice, kde má chlap kočku a nedal ji kastrovat. A tak kočka nosí každý rok domů koťata, které ten chlap buď zabije, nebo někde pohodí, ať se o sebe postarají samy. A tak našli naši Milu hladovou, nemocnou a s ušima plnýma svrabu někde zapomenutou.

57 Jirka Jirka | Web | 29. dubna 2016 v 0:11 | Reagovat

Asi takhle. Měl jsem úžasnou fenku jezevčíka bez papírů a nebyla z množírny, fence jezevčíka od těch lidí se narodily čtyři fenky, které byly výsledkem úletu s jezevčíkem od sousedů, a za to štěně chtěli asi 600 Kč (jen výdaje za veterinu). Dožila se 12 let a byla opravdu úžasný tvoreček. Po jejím úmrtí jsem si řekl, že chci znovu fenku dlouhosrstého standardního jezevčíka, ale tentokrát s papírama. Zavolal jsem do chovné stanice, která byla na druhém konci republiky, byl jsem ochoten strávit 6 hodin na cestě tam a 6 hodin na cestě zpátky, ač nemám řidičák, sehnal jsem dokonce někoho, kdo mě tam odveze a přiveze. A když už jsem to měl domluvené, paní mi řekla, že přijet můžu, ale štěně mi zřejmě neprodá, protože si jen na základě mého facebookového profilu myslí, že štěně od ní nezvládnu. A to jsem měl fenku jezevčíka 12 let. Takže tohle byl můj první a myslím, že i poslední zážitek s nějakou chovatelskou stanicí. Pokud to ten chovatel selektuje, odmítá zájemce, aniž by je osobně poznal a soudí jen na základě facebooku, kde jsem zrovna truchlil po mé zesnulé fence, a dělá s prodejem štěněte drahoty, pak o papíráka opravdu nestojím. Na všechny chovné stanice jsem se vykašlal a odpověděl na první internetový inzerát, který mě zaujal. Dnes mám doma už sedmiměsíčního čivavího chlapáka bez papírů, kterého mi každý v okolí závidí a chválí, protože je to celá černá dlouhosrstá čivava a zatím jsme na žádného druhého stejně vypadajícího nenarazili. Je zdravý, je plný elánu a vitality, má hmotnost čivavy a nevypadá, že by se chystal přerůst do nějakých obludných rozměrů, je spokojený, a je perfektní. A ta paní v tom inzerátu nabízela jen toto jediné štěně a žádné další inzeráty od ní jsem nikdy neobjevil, takže pochybuji, že by byl z množírny. A chovatelské stanice ať si svoje papíráky strčí třeba za vitrínu, když se dělají bůhvíjak důležitými a nechtějí prodat štěně, protože se jim nezdám dostatečně vhodný.

58 Péťa Péťa | Web | 29. dubna 2016 v 0:43 | Reagovat

Rozumím tvým argumentům a do jisté míry souhlasím. Rozhodně jsem proti velkým množírnám zvířat, o tom žádná. Na druhou stranu nepodporuji trend toho prodávat jen zvířata "s papíry", ke všemu se totiž musí přistupovat s rozumem a rozvahou. Hlavně ten ROZUM.
Sama mám doma trpasličího pudla a papíry nemá. Když jsme si ho pořídili, jeli jsme si pro něj k paní domů, prohlédli jsme si mámu štěňat, dostali jsme očkovací průkaz, kde už měl pes první štěněčí očkování zaznamenané a bylo nám nabídnuto i to, že pokud chceme, můžeme dostat kontakt na paní, která má doma tátu od štěňat (bydlela v témže městě, jen v jiné části). Nakonec jsme to odmítli a psa si vzali. Váhali jsme jen proto, že jsme chtěli černého pudlíka, ale maminka byla taková černo-stříbrná, spíš do stříbrna. Žádné papíry tam nebyly, psovi nic není (jen mu trochu později vypadali první zuby, asi až v roce a půl).
Stejně tak vím, že fenku během dvou let chci nechat připustit. Opět je v tom ten pověstný zdravý rozum. "Ženicha" známe, víme, že ten pes je hezký a zdravý a stejně tak víme, že štěňátka udáme jedna dvě. Občas i potkám na procházce někoho, kdo mě zastaví a dává mi na sebe kontakt, že by pudla chtěl (často říkají, že ho měli dřív a teď shání). Chápu proč, je to malá velikost psa (trochu větší, než yorkšír), je to chytré zvířátko, hezké a nelíná, takže do bytu ideální. Mám už takhle kontakt na pár cizích lidí a několik známých a sousedů.
Prostě je v tom zase ten zdravý rozum, ne touha po výdělku (ostatně ono když si člověk spočítá první očkování, výživu pro štěnda i mámu, tak se vlastně jen zaplatí výdaje).
I tak ale musím s tvým článek hlavně souhlasit. Lidé by nad pořízením zvířete měli víc přemýšlet. Vlastně by měli přemýšlet víc nad vším :D

59 Jessie Jessie | 29. dubna 2016 v 8:54 | Reagovat

Promiň, ale jsi úplně vedle. Proč asi vznikají množírny? Protože někdo prodává papírová zvířata za zbytečně předražené peníze, za které si to většina lidí nemůže dovolit... a lidi zvířata chtějí, takže to nahrává "sviním," ale ty svině by nevznikly, kdyby neexistovala papírová zvířata... je to důsledek příčiny.

60 howtostaysingle howtostaysingle | Web | 29. dubna 2016 v 10:09 | Reagovat

Souhlasím, ale PP stejně zdraví nezaručí, jen se sníží riziko toho, že pes bude mít všechny možný nemoci. A s kastrací bych taky trochu brzdila, hlavně u psů, pokud k tomu není důvod, tak je zbytečný mu zasahovat do těla, ty hormony se tam netvoří jen tak pro nic za nic, usnadňuje to i komunikaci mezi psy. Druhá věc je to, když je majitel kokot a neumí si zvíře ohlídat. Když má někdo fenu a nedokáže 2x v roce ohlídat, aby mi ji nenakryl nějakej Azor, je to dost smutná věc.

61 howtostaysingle howtostaysingle | Web | 29. dubna 2016 v 10:30 | Reagovat

[59]: Ale hovno, jen bonitace a věci okolo stojej opravdu dost peněz/času a chovatel na tom zrovna nebohatne, naopak píčus množitel neoběhá nic, všechno jde jen do kapsy.

62 Jana Jana | E-mail | Web | 29. dubna 2016 v 11:13 | Reagovat

[52]: Piplačka s chovem jde vždy vidět :) Zvířata jsou opravdu jiná. A ne jen zvířata. I květiny, kterým se někdo věnuje a pečuje o ně, prospívají jinak :)

[55]: To je fakt...

[56]: Z toho taky pěním... A kdyby nebyli veterináři, co na vesnicích kastrují i zdarma, jen aby nedocházelo k tomuto ...

[57]: Pokud to nemá papíry, je to z množírny - v 99,9% případů. A taky záleží, jakou chovatelskou stanici si vybereš. Ne nadarmo se by se prvně mělo chodit na výstavy a mluvit s těmi lidmi, abys viděl jak ty, tak oni, co jste navzájem zač. Vymlouva se na jednu zkušenost a proto podpořit množitele ...

[58]: Když nemá papíry, jak můžeš tvrdit, že to je trpasličí pudl? Hloupost. Podpora množitele, který je jako z mého článku - aby měli štěňátka, chceme miminka... Zvířata v útulku neexistují ...

[59]: Vedle jsi tu tak akorát ty.

[60]: Poslední dvě věty tvého komentáře bych asi měla dopsat do článku - protože od toho se 90% případů odvíjí - lidi jou kokoti :)

63 Ami Ami | 29. dubna 2016 v 11:34 | Reagovat

No teda upřímně, nemyslím si, že bylo ihned nutné NÁS, ty, které mají pejsky bez PP pourážet, jaký jsme dobytek :-?

Já mám dvě, ano řeknu to, DVĚ ČIVAVY, dva zdravé chlapečky, které bych za nic na světě nevyměnila. To, že jsou bez PP mi absolutně žíly nerve :-)

Mohla jsi do svého urážlivého článku ještě připsat, že ti, kteří si kupují zvířata bez PP jsou chudí žebráci, protože ano, já nikdy neměla peníze na to, abych si pořídila psa z chovné stanice. Pejsky odjakživa miluji a chtěla jsem svou rodinu obohatit o dalšího člena o kterého se budu starat tak, jak si plně zaslouží.

Sice nepodporuji velko-množírny, kde to s pejsky jede jako na běžícím pásu, ale pokud máme dobré zdroje a lidi známe, pak to přece není žádný problém.

Kde je napsané, že pes s PP je něco víc, než pes bez? Ano, získáš sice doložený původ, ale zdravotní komplikace se můžou objevit tak i tak. A to, že s nimi nemůžu chodit na výstavy a různé akce mi absolutně nevadí, protože pejsci které mám nejsou žádní výstavní panáci, ale právoplatní členi mé rodiny! :-)

64 Jana Jana | E-mail | Web | 29. dubna 2016 v 11:36 | Reagovat

[63]: Čivavy bez PP? jak víš, že jsou to čivavy? A ano, klidně to dopíšu, že jsou to chudí žebráci, protože přeci si koupím kvalitu, na kterou mám ne? proč jsi nešla do útulku a nevybrala si zvířátko podobné čivavě? vyšlo by to na úplně stejně jako to máš teď - jen bys pomohla. A nevím, kde bereš, že pes s PP je něco víc. Přečti si to pořádně ;)

65 Necroparanoia Necroparanoia | E-mail | Web | 29. dubna 2016 v 12:13 | Reagovat

Zrovna nedávno mi jedna známá řekla, že nebude za britku platit x tisíc, že koukala na bazoš a tam.... Nestihla dopovědět, protože můj hlas vystoupal na vysoké cé. Bohužel v tomhle je hloupá až to tříská dveřma. Hučím do ní co to jde o depozitech, tak snad neházím hrách na zeď.

66 Jana Jana | E-mail | Web | 29. dubna 2016 v 12:49 | Reagovat

[65]: také mám takovou kamarádku - s čivavama a jejich miminkama - protože přeci to je příroda mít mláďata ... A otcem je činský chocholatý pes, že ...

67 Hanyuu Hanyuu | Web | 29. dubna 2016 v 13:07 | Reagovat

Už jsem si u některých lidí i stihla všimnout, že často nejde ani tak o peníze, jako o čirou lenost najít seriózního chovatele a takovou jakousi neschopnost o věci skutečně zapřemýšlet. Potom z těch lidí padají moudra jako: "Ale my nepotřebujeme zvíře s PP, nám stačí bez nich." "Ale my ho nechceme na výstavy!" "To, že nemá papíry neznamená, že je něco míň." a podobný s prominutím srance. Asi největší problém je, že si lidi prostě neuvědomují, k čemu ten průkaz původu vlastně je, co všechno za ním je a že neslouží jen pro výstavy nebo pocit, že máš nějakýho šlechtice nebo co. :D

68 Hanyuu Hanyuu | Web | 29. dubna 2016 v 13:17 | Reagovat

Že já se vůbec dala do čtení těch komentářů. Chce se mi blejt. Třeba taková ta krásná věta od č. 59 - "Lidi zvířata chtějí..." a zvířata jsou jako věci, který tu jsou pro lidi? To není o tom, že něco chceš, chtít můžeš novej mobil nebo kabelku a když nemáš na pravou, koupit si fake, ale do prdele, zvířata nejsou věci. Některý lidi jsou tak dementní, že by jim ani pár facek nepomohlo.

69 Jana Jana | E-mail | Web | 29. dubna 2016 v 13:21 | Reagovat

[68]: Komentáře jsou zlo :) Ale třeba ten, co zmiňuješ, tak ten je čirý hejt mi přijde ...

70 Ryu Ryu | Web | 29. dubna 2016 v 17:25 | Reagovat

My máme psa bez PP, protože bylo narozené nechtěně... a nějak nám bylo líto, že by bylo poté utracené. Tak jsme ho vzali k sobě...

71 Bēstia Bēstia | E-mail | Web | 29. dubna 2016 v 17:26 | Reagovat

Na scénu putuje sebevrah! :-D

Ne, že bych souhlasila s nějakými hloupými podvodnými praktikami, ale připadá mi celkem nespravedlivé, aby někdo házel všechny lidi, kteří mají zvířata bez PP do jednoho pytle. Doma máme Mr. Beana III., který je po svých třech předchůdcích otcovým třetím (překvápko!) německým ovčákem, kterého za svůj život vychoval, vycvičil a se kterým sdílí domácnost. A ani jeden z těchto psů neměl PP: Původně to mělo důvod v tom, že se otci nelíbil fakt, že fenka nemohla mít více než určený počet štěňat, neb přece jen, kdyby si s nimi nevěděla rady, tak ta přebytečná sama zabije, nemusí jí je brát člověk, protože milý druhu homo sapiens sapiens, ač si to myslíš, nejsi nejchytřejší ve všech oborech. Samozřejmě, teď čekám na komentáře: "To není pravda, něco takového už dávno neplatí!" A taktéž to není momentální důvod, proč si otec nemá chuť pořizovat předražená štěňata s PP a já se mu vůbec nedivím.
Měli jsme totiž jednou psa s PP, chodskou fenku, Askarix (volali jsme na ní jednoduše „Aso“, takže jménem, co měla v papírech, si nejsem jistá) která celý život rodila, aby si na sebe vydělala, u těch vašich milovaných chovatelů, kteří všechno dělají správně. A když už štěňata mít nemohla, panička jí hodlala nechat utratit, protože k čemu jí je fena, která nemůže rodit? A tak jsme si jí "na dožití" vzali domů... brzy začala být přirozeně nemocná, však byla po tom množství štěňat taktéž zesláblá a zničená z funkce permanentní matky. Sežrala, na co přišla, včetně rozteklé zmrzliny na štěrku, kterou našla při procházce, a poté, co všechny kameny zase pěkně vyzvracela, se na to už otec nemohl dívat a požádal svého přítele, myslivce, aby tu hromádku neštěstí utratil. Ale samozřejmě jsou takovéto milovnice psů, které chovají své PéPéčka, naprosto úžasné a všichni by se jim měli klanět...

A jen tak mimochodem: Fena sice nemusí mít nikdy v životě štěňata, ale nemyslete si, že každá to odnese bez následků... naše Ryta (kříženka kokršpaněla), třeba žila celý život po boku Beana II., takže na nápadníky měla smůlu, neb si jí její velký chlupatý přítel řádně hlídal. A poté, co umřel, byla už příliš stará a tak rok co rok lovila kočky z okolí a kradla jim mladé, aby se je rok co rok neúspěšně snažila odchovat. Spousta toulavých koťat umřela, však nakonec opravdu se jí podařilo pustit mléko a odkojila (poté již našeho) "kočkopsa" Strašidlo, které honilo pošťačky a rvalo se s menšími pejsky, protože přirozeně nemělo ani náhodou strach z kohokoliv, kdo nebyl větší než jeho "maminka". Bohužel však nakonec i o toto mládě přišla (vlivem milých sousedů s otrávenými návnadami), načež se nervově zhroutila a vzhledem k tomu, že přes rudou clonu před očima už neviděla (roztrhala několik toulavých koček, našeho králíka, kterého do té doby měla v oblibě, a zaútočila i na mě a mou malou sestru), musela být utracena. Jistě, tohle však nemá žádnou spojitost s tím, že nemohla mít štěňata...

Že by se někdo zamyslel? Pochybuji o tom, milí "milovníci zvířat"... každopádně, ať máte vhodné kameny k házení, příběh našeho Beana III., kterému bylo smutno a přece jen jsme měli obrovskou zahradu, a tak si otec v jeho roce pořídil fenku (opět bez PP, samozřejmě) s tím, že když budou dva, tak Beanovi nebude tak vadit, jak moc otec pracuje. Přirozeně však uhlídat pár psů nelze, takže se stalo, že jsme předminulý rok měli na krku 13 malých slepých krtečků, které jsme si přirozeně poté, co se tvarohem a piškoty vykrmili do roztomilých kuliček, nemohli nechat. A tak jsme je nabídli k prodeji různě po internetu (Nehorázný to zločin! Tuším, že nechápete, jak jsme si mohli dovolit je nechat žít a neutratit je hned po porodu?!), pejsky za 3 000 Kč, fenky po zjištění, že všichni chtějí jen samečky za 2 000 Kč (protože mít čtyři psy, nebo dokonce více - s jezevčíkem, který se k nám nastěhoval - by bylo už přes čáru a sousedi by nás nejspíše ukamenovali). Přirozeně by celková suma nepokryla ani náklady na jejich stravování za celou dobu, co byli ti drobci u nás, však nakonec to bylo jedno, když snad všechny šly na operaci očka jednoho z pejsků, kterému z něj jakoby rostl chloupek.
Pro pejsky si jezdili lidé z celé republiky, před rokem nám poslali jedni z nových majitelů fotky našeho odchovance, jak byli s jiným pejskem na výstavě a jeho brali jako „doprovod“, však když ho porota viděla, okouzlil je natolik, že mu dali cenu, která původně vůbec neměla existovat, však vzhledem k tomu, že jakožto pejsek bez PP se nemohl účastnit a přitom byl tak úžasný, jednoduše ho prý museli nějak ocenit. Takže jsme viděli fotky našeho miláčka (doma jsme mu říkali Medvídek, protože byli společně s Kousavkou největšími štěňaty z vrhu) se stužkou, a majitelé se nás ptali, že mají známé, kteří by si přáli taktéž německého ovčáka, takže zda neplánujeme další vrh. Můžu vás však uklidnit (a je jsme museli zklamat), že nic takového se nestane.
A ne ani tak proto, že bychom nechtěli znovu štěňata, ale protože zahrada na dva dostatečně velké výběhy v dostatečné vzdálenosti od sebe nakonec přece jen nebyla dost velká, a tak bylo nutné Beana vykastrovat. Ty dny byly nejhorší v mém životě a nikdy jsem si nepřipadala tak odporná, protože ten smutný pohled, který můj miláček měl, co jsme mu chodili dvakrát až třikrát denně očišťovat ránu heřmánkovou mastí, a prve se zdálo, že už se nehodlá v životě znovu pohnout ba ani žrát… prostě to bylo příšerné a všichni jsme se shodli, že tohle už bychom v životě psovi neudělali.
A pak nám otrávili i Cinderellu… milovaní sousedé, kteří se z města na vesnici přestěhovali za klidem, a štěkot je štval. Když jsem přišla s Beanem z procházky od babičky, už jí nebylo pomoci, Bean se držel dál a vrčel, a já brzy zjistila proč, když jsem skončila s jejími zuby zatnutými do paže. Možná to bylo však dobře, protože díky bolesti jsem zvládla pak uklidňovat roztřesenou Ivu, která se šla ven podívat o chvilku později a viděla jen poslední škubavé nádechy vyděšené fenky, která nám porodila 13 krásných štěňátek…
Ale o tomhle jsem psát nechtěla, spíše jen to všechno ve mně vyvolává hluboké vzpomínky. Každopádně, sama sic uvažuji o tom, že si v budoucnosti koupím psa s PP, ale jen proto, že jsem zatoužila po Saarloosově vlčákovi a pokud po škole opravdu budu stále stát za tím polovlkem, vzhledem k touze po vysoce inteligentním společníkovi, který by se však taktéž rád mazlil, tak si budu muset našetřit více než dvakrát tolik, co matka utratila v mém dětství za koně a spokojit se s faktem, že bez těch cárů to nepůjde… každopádně, kdybych zůstala u německého ovčáka, tak budu určitě hledat rodinu, jakou byla kdysi ta naše (ve vašem slovníku odporní „množitelé“) než lidi, co za svými miláčky vidí jen zisk (ve vašem slovníku perfektní „chovatelé“)… Kameny připravit… pozor… á… AKCE!

72 Aneta Aneta | 21. července 2016 v 22:10 | Reagovat

Když pomenu tisíckrát opakované, jak jsou lidé pitomí, zajímala by mě odpověď na otázku....Kde lidé vezmou tedy kočky?
V útulku jich je 5.tisíc. Chovatelé ročně vyprodukují(odchovají) taky pět tisíc. A zbytek se vezme kde? To jako lidé nebudou mít kořky nebo mi budete argumentovat, ať si pochytají ty miliardy, co se toulají někde venku?
A teď babo raď, co?

73 Jirka Jirka | 22. července 2016 v 12:32 | Reagovat

[72]: Ony je budou dávat na příděl. Budou rozhodovat, kdo je smí mít a kdo ne.
Anebo si myslíte, že ty s PP budou jako lítat venku a chytat myši? Nenechte se vysmát. To je takový to zblbnutí facebookem. Někdo něco řekne a pak je blbost tisíckrát omílaná pravda. Jen je pak vidět, kdo užívá mozek a kdo je jak tupec.
A nejlepší jsou úplně Ti, kteří hlásají nekupujte od množek, nekupujte od množek a pak sami vidí zbídačený koťátko a jedou ho koupit. Tím dají množkám peníze na další a další kočky a bude se to fofrovat dál.
Zajímalo by mě, kde jste vzala ty čísla. Jak víte, že v útulku je 5.tisíc koček? To je nějak v celkový míře málo, ne?

74 Jana Jana | E-mail | Web | 22. července 2016 v 17:54 | Reagovat

[71]: Neříkám, že všichni chovatelé jsou chovatelé :) Zrovna v mém okolí se objevila informace, že paní, kterou jsem dlouhá léta považovala za chovatelku, je množitelka - ale s PP. Takže také nekopu za papírové psy a kočky. Jde mi o to, že silně odsuzuji a nenávidím lidi, kteří nakryjí fenku, aby měla radost nebo aby měli doma miminka. Také chovám velice silnou averzi vůči lidem, kteří inzerují psíky a kočky bez PP na bazoši a podobných věcech. Opovrhuji lidmi, kteří si takto pořídí rádoby jakékoliv plemeno - protože pokud to nemá papíry, bůh ví, co to je. A může to nakrásno vypadat jako moje Summer, která by, kdyby se prodávala, klidně mohla být vydávána za Egyptskou mau.

Dokonce ani netvrdím, že člověk je chytřejší než příroda, ba naopak. Útulky jsou plné zvířat a já prostě nevidím rozdíl mezi tím, když si vezmu rádoby "ovčáka" z Hyperinzerce nebo ovčákovi podobné zvíře z útulku. A zase se ještě vrátím k tomu - ty jsi buď inteligentní tvor (tvé vyjadřování tomu odpovídá) a jistě bys nemnožila. A nebo jsi jen jeden z podvodníků, co umí krásně mluvit :) Každopádně jsi mi napsala krásný komentář a jsem za něj ráda :)

[72]: Nechápu otázku. Zapomněla jsi na lidi, kteří jsou absolutně pitomí a nechají své nevykastrované kočky pobíhat venku, takže i kdyby v útulcích bylo jen 5k koček, zapomněla jsi na depozita ... Koček je všude hodně, protože jsou lidé hloupí. A pokud to mohu tvrdit, kočky nikdy nedojdou, neboť hloupí lidé budou pořád.

[73]: Naštěstí do skupiny poblblých, co jedou kotě či celý množírenský chov zachránit a platit je málo. Více je těch, kteří tam pošlou veterinární správu, kočky vykastrují a dál nabízí již bez množícího potenciálu. Ale úvaha relativně přesná :)

75 Aneta Aneta | 23. července 2016 v 20:59 | Reagovat

[74]: Tak 5 tisíc v útulku i depozitech mi přijde absolutně zanedbatelný číslo, v porovnání s celkovým počtem. Tohle číslo, vlastně celý článek jsem prostě někde četla, dohledám a to číslo byl zdroj od útulků nebo nějaký organizace, která se tímhle mapováním zabývá. A k tomu číslu dojde i laik, když si vezmeš, že je cca 200 - 250 útulků a depozit, tak to nějak zprůměruješ a vyjde Ti číslo. Jde taky o to, že i kdyby se všechny kočky umístnily ( a to útulky jen tak nedovolí, protože na ně pobírají peníze, nebo chtějí nechat dožít nebo nedávají ven apod). Tak se ptám, kde ostatní vezmou kočku? V domácnostech je přes milión koček, aby se to nějak ročně obnovilo, je potřeba cca 90 tisíc koček. Pět mají útulky, pět chovatelé a ten zbytek se vezme kde?
To je jediná otázka, která mě zajímá
Půjdeš ven a chytneš si venkovní kočku? A jak víš, že někomu nepatří?

Já někde četla, že (a neříkám, že každý chovatel) je stejně množitel, jen prostě s potvrzenými papíry. Viděla jsem CHS,, která produkuje 8O koťat ročně asi na 4 - 5 kočkách.  Hodně nebo málo? Jak si tenhle člověk po x letech svoje odchovy ohlídá?

76 Aneta Aneta | 23. července 2016 v 21:02 | Reagovat

[74]: K těm, kdo zachraňují z množíren, můžu Vám říct, že znám případ, že to jsou lidi, který jsou zapálení a hlási osvětu do morku kosti a nakonec jeli až bůh ví kam a co bylo na tom nejlepší, že vybrali peníze od lidí na fcb...Což byl gól. Takže, já bych neřekla, že těch lidí je málo.

77 Jirka Jirka | 26. července 2016 v 19:29 | Reagovat

http://www.modrykocour.cz/kockocteni/zajimavosti/at-je-kocek-milion-kolik-je-v-cesku-kocek

Tak já asi našel jediný možný, co jsem mohl najít, kolik a kde je vlastně u nás koček. Možná, že Aneta vychází právě z tohodle článku.
A musím říct, že je hodně zajímavý. Vychází z toho přesně to, co řiká. Že kdyby to mělo být jen na chovatelích a útulcích, tak by všichni lidi, co chtějí kočku, tak by ji neměli. Museli by si buď chytit nějakou venku (počet není znám) nebo čekat ve frontě, až chovatelé nějakou vyprodukují. A tady vyvstává otázka, jestli by právě oni pak nebyli Ti množitelé, dále se ptám, jestli by to nemělo vliv nějak na počet myší a ekosystému a taky, kdo by chtěl, aby mu jeho kočka za deset tisíc lovila u domu myši.
Ha! A teď celý facebook může diskutovat. Ale mám pocit, že se tu nikdo neozve a všichni budou papouškovat, že tohle se ale nikdy nestane, koček je hrooooozně moc.

78 Jirka Jirka | 26. července 2016 v 19:30 | Reagovat

[76]:Taky jsem tu kauzu zaregistroval a nestačil jsem se divit. A to ta slečna je v nějaký organizaci a lidi ji ještě píšou, jak je úžasná. Chce se mi blít, velebnosti.

79 Dehan Dehan | E-mail | Web | 5. srpna 2016 v 9:39 | Reagovat

Thank you for the information :-D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama