Je biomatka chytřejší než lékař?

29. srpna 2016 v 15:47 | Jana |  Dumám
Pokud lidé nejí, dejme tomu, maso nebo jiné produkty, jejichž látky potom musím uměle chemickou cestou doplňovat, škodí sami sobě. A nebo neškodí, názor má každý svůj. Jenže co když jsou takoví lidé rodiče. A co když k tomu ani nejsou dostatečně inteligentní (nikoho neurážím, i nevnucující vegani jsou inteligentní lidé). Trpí tímto rozhodnutím i děti. O stravě zde ale řeč nebude. Protože dítko může ve školní jídelně maso zkusit (za předpokladu, že jej rodiče neučí sami doma…). Co ale nemůže zkusit, je očkování. Protože dokud je dítě dítě, vše musí schválit/zakázat jeho zákonný zástupce. Nejčastěji právě rodič.


Kdysi dávno, když jsme s princem začínali, mi volal. A z ničeho nic se mne ptal, jaký mám názor na očkování. V té době jsem i já, novinový ignorant, zahlédla v internetovém zpravodajství kolovat častěji informace o očkování a jeho škodlivosti … Princi jsem odpověděla, že já jsem očková, můj bratr také a sestra též. Že ani jeden nejsme nemocní, ani jednomu to nic neudělalo. A sestra je maličká a taky v pohodě. A že moje dítě projde úplně standardním očkovacím procesem. Princ mi poděkoval za názor a tím to skončilo. Až doma mi vysvětlil, že šel přes Svoboďák v Brně a prodíral se davem matek, které protestem chtěly bránit očkování svých dětí. A rozčilovaly se, že na to jsou zákony, že do školky/školy může jen řádně naočkované dítě … A že princ si o takových lidech myslí svoje a je rád, že já mám na očkování stejný pohled a že tedy spolu můžeme i nadále žít …

Popravdě, já bych nechtěla žít s někým, kdo mi brání v tom očkovat děti.

K této vzpomínce mne přivedla Lina Dee, protože okomentovala na FB diskuzi, kde Robert de Niro prohlašuje, že jeho syn má autismus právě kvůli očkování. Její komentář jsem nenašla, ale našla jsem komentujícího, kterého bych poplácala po zádech. On se totiž nebál a na rádoby erudovaný komentář, který obsahoval vědecky vyhlížející graf, reagoval taky vědecky vyhlížejícím grafem - graf ukazoval závislost biojídla na vzniku autismu.


To asi každý ví, že si jde na internetu zadat jakékoliv hodnoty a ono vám to vyplivne graf, který odpovídá vašemu názoru. Ti méně znalí si takový graf umí vytvořit dle obrázku sami. A pak ti hloupí někde takový graf seberou a vykládají, jaká ohromná pravda to je. Jen mne zaráží, že spíše lidi použijí graf, který odsuzuje očkování, než který odsuzuje biojídlo/maso/… Já totiž pořád nechápu, jak lidé nemohou pochopit, že prostě některé nemoci nelze vyvolat jenom očkováním (u koček lze "vyvolat" jedním očkováním sarkom). Nechápu, proč lidé nekoukají na zdraví holisticky. Vždyť se tolik rozčilují nad dnešními lékaři, že to nedělají, a chodí proto k babkám kořenářkám, užívají homeopatika a léčí se zásadně na dobré slovo (neříkám, že bylinky nefungují!).

Nechci tady mluvit ani tak o očkování a jeho důsledcích a nedůsledcích. Spíše mne udivuje, jak si mnohé maminy myslí, že toho z knih a z internetu (nejlépe v jazyce českém) dokáží nastudovat více než letitý odborní s brilantní angličtinou … Odborník, který jezdí na světové konference, píše články o problematice a ano, většinu času již mluví anglicky. Můžete namítnou, že takový odborník je zkorumpován zdravotními pojišťovnami a farmaceutickým průmyslem … Ale který odborník dneska není? A který homeopatik není opojen mocí, jakou nad lidmi má? Přijde mi prostě postavené na hlavu, když si někdo myslí, že tím, že si někde něco přečte, toho bude vědět hodně.


I já, když jsem se zabývala transsexualitou, jsem zjistila, že český jazyk má omezené možnosti a musela jsem sáhnout po publikacích anglických - v mezinárodní knihovně v Nizozemí. A i když je má angličtina v této problematice již celkem dost dobrá, netroufala bych si tvrdit, že toho vím více než sexuolog o TS se zajímající. Já totiž nemám potřebné vědomostní zázemí celého lidského organismu - fyzického i psychického. A pokud nejsem studovaný odborník, v mých překladech se může dost ztratit, pozměnit, vypustit důraz na to či ono slovo a frázi … A zrovna my, Češi, víme, jak se dá s jazykem pracovat (intonace, háčky, čárky, …). Že jedno slovo má několik významů … No prostě si nemyslím, že mamina, která si hodí nějaký článek do google překladače bude z problematiky natolik moudrá, aby mohla jít protestovat.

Myslím si totiž, že pokud protestuje proti očkování, měla by protestovat třeba i proti školní docházce. Měla by protestovat proti všemu stejně. Neměla by si vybrat, že zrovna očkování jí vadí, ale že ve škole děti učí blbiny (nebo spíše jak je učí) už protestovat nemusí. A pokud mamina nedokáže protestovat holisticky, měla by se odstěhovat někam, kde jí systém bude vyhovovat. Někam, kde děti běhají bosé v trávě a když náhodou potkají zvíře, které jim způsobí záchvat, tak utíkat k šamanovi, který dítě uzdraví. Protože nač léky, když jde vše přírodní cestou? Nač si píchat inzulín?


Takový můj poznatek, právě biomatky s nevychovanými a neočkovanými dětmi rády chodí do kaváren, kde jsou očkované kočky - co kdyby kočky nebyly stejně jako jejich děti očkované? A co kdyby byly kočky stejně nevychované jako ty děti?


Celé moje zamyšlení se skvěle hodí k tématu týdne - kdy jsou právě tyto biomatky a biootcové ztraceni ve víru pokroku. Chtějí využívat výhody doby a nechtějí respektovat pravidla doby, protože přeci neočkovat je zdravé a v dnešní zvrácené době plné nemocí to vůbec není třeba …
 


Komentáře

1 Lina Dee Lina Dee | E-mail | Web | 29. srpna 2016 v 15:58 | Reagovat

Asi tě miluju... Já u toho článku jen odpovídala na komentář kamaráda, který se podivoval, že i De Niro věří na ezokraviny. Napsala jsem tam, že jak jsem ho jako herce měla ráda, tak mi tímhle dost vypadl z oka.

Na (ne)očkování a biomatky mám velmi vyhraněný názor. Právě díky takovým se teď znovu objevuje černý kašel a pravé neštovice...

2 Jana Jana | E-mail | Web | 29. srpna 2016 v 16:03 | Reagovat

[1]: Aha, já tvůj komentář právě neviděla. Ale také mi vadí, že právě díky tomuto se rozšiřují nemoci "pravěku" :)

3 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 29. srpna 2016 v 16:11 | Reagovat

Ty máš dva blogy  stejného designu? Že je tvůj článek pod AK s jiným jménem a pak v tématu týdne opět pod jiným.
Podle mých zkušeností by mělo dítě dostávat vše v rozumné míře a očkování k tomu patří odjakživa. Naši kluci byli očkovaní a neublížilo jim to> Imunitu nezíská nikdo jen tak. Někdy proděláním nemoci, ale většinou ne.

4 Jana Jana | E-mail | Web | 29. srpna 2016 v 16:13 | Reagovat

[3]: Nemám, mám blog jeden jediný. Tady na blog.cz teda. To je zvláštní, že to mají nastavené pro AK a TT jinak ...

To mne na tom právě rozčiluje - lidé si myslí, že za všechno může očkování, ale jakoby si nedali do souvislosti, že i oni sami mají k něčemu predispozice, že oni sami nebyli ve sterilním prostředí ... A souhlasím, že všeho moc škodí, ale očkovací základ je zde z nějakého důvodu.

5 Lina Dee Lina Dee | E-mail | Web | 29. srpna 2016 v 16:23 | Reagovat

[3]: v tématu týdne je to pod nízvem blogu a v AK pod jménem autora.

6 Jíťa Jíťa | Web | 29. srpna 2016 v 17:37 | Reagovat

Moc pěkně napsáno, pleskám tě po zádech!
Dneska je ta doba divná, lidi si  myslí, že sami ví všecko nejlíp a nejsou ochotní si nechat poradit nebo si věci ověřovat. "Chtějí využívat výhody doby a nechtějí respektovat pravidla doby" - tím jsi to vystihla :)
Očkování zastávám, kdyby neexistovalo, umírali bychom dneska na spousty už dávno vyléčených/vymýcených nemocí...

7 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 29. srpna 2016 v 17:39 | Reagovat

[5]: Napadlo mne to, ale zatím jsem to neviděla, možná jsem si toho všimla právě proto, že tam je Jana a pak ten název blogu. Nevím, proč to tak dělají. Stejný začátek mě zaujal, no. :-)

8 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 29. srpna 2016 v 17:41 | Reagovat

[6]: Už z toho, že je očkování předepsané či doporučené při cestách do zahraničí, do určitých destinací je vlastně povinné.

9 Radek Radek | E-mail | Web | 29. srpna 2016 v 17:44 | Reagovat

Chceš, aby děti byly zdravé, a měly se nejlépe, jak je to jen možné, ano?
Totéž chce i ten člověk, jehož tady označuješ biomatka.
Obě chcete to samé, ale prožívání vaší reality je odlišné. Zatímco tvůj prožitek je, že očkování ti ani lidem, co znáš, nic neudělalo, naopak třeba ochránilo, a věříš názoru lidí, které označuješ za odborníky; prožitek "biomatky" třeba může být, že jí zemřelo dítě, že její dítě má autismus, nebo se toho prostě bojí o svě dítě při představě, že se do jeho těla dostane množství hliníku několikanásobně vyšší, než se považuje za bezpečné.
A nemá smysl se hádat, čí příběh je pravdivější. Nepomáhá to tomu, aby mezi oběma či více skupinami nastalo porozumění, abychom mohli společně vymyslet, jak teda chceme naše zdraví chránit tak, aby to vyhovovalo všem.

A ještě chci podotknout toto:
vegan ≠ homeschooler ≠ odpůrce očkování ≠ člověk zajímající se o alternativní nebo holistické způsoby léčby ≠ člověk zajímající se o homeopatii

10 Leri Goodness Leri Goodness | Web | 29. srpna 2016 v 17:49 | Reagovat

Někdy mě přijde, jako by bylo v současné době vegetariánství a veganství pouhým trendem. Jíst by se mělo všechno, ale s mírou..

11 Jana Jana | E-mail | Web | 29. srpna 2016 v 17:51 | Reagovat

[6]: Děkuji, ráda vidím komentáře, že se článek líbí a Nemluvím úplně zcesty ...

[7]: to je pravda, hodně lid má blog pojmenovany jako nick na blogu :)

[9]: dobře, ale ja nechodím protestovat a obtěžovat tím lidi. A k poznámce na konci - v textu jsem zmínila, že nekladu rovnítko mezi tebou zminenymi hodnotami lidi.

12 zmarsalkova zmarsalkova | E-mail | Web | 29. srpna 2016 v 18:00 | Reagovat

Souhlas. Jsem ockovana proti vsemu, nepripadam si teda vubec normalni, ale myslim, ze ockovanim to fakt nebude :D Ja mam navic osypky i kdyz slysim o domacim porodu.

13 Jana Jana | E-mail | Web | 29. srpna 2016 v 18:08 | Reagovat

[10]: jíst i nejíst s mírou. Očkovat i neočkovat s mírou.

14 Jana Jana | E-mail | Web | 29. srpna 2016 v 18:10 | Reagovat

[12]: jsou věci mezi nebem a zemí, které nelze pochopit. A mezi to patří i domácí porod atd. Každopádně s tou normálnosti - tak tak.

15 Mariella Mariella | E-mail | 29. srpna 2016 v 18:15 | Reagovat

V zásadě souhlasím - ale co se týče očkování, některé výtky chápu. Respektive, byla bych šťastnější, kdyby byla větší možnost výběru - hned malé dítě má hexavakcínu a neexistuje žádná alternativa, která by jednotlivá očkování rozložila na více injekcí/delší dobu. Není to samozřejmě důvod hned děti neočkovat - ale logicky, čím víc antilátek najednou, tím se zvyšuje šance na nějakou reakci.
Jinak jsem strašně ráda, že mám rozumné rodiče a očkovaná jsem na vše povinné a vhodné nepovinné - osobně jsem trochu skeptická vůči takovému očkování proti chřipce, ale to mi stejně nikdo nevnucuje. :)
Pěkný článek!

16 shira-elizabeth shira-elizabeth | E-mail | Web | 29. srpna 2016 v 18:30 | Reagovat

[10]: Přesně tak..

Možná by těmhle lidem měl někdo vysvětlit jak takové očkování funguje.. Stejně jako nechat děti ať se občas umažou a získají nějakou tu imunitu samy, protože chorobně čistotní lidé taky nejsou v pohodě.
Mnohé věci jdou řešit i bylinkami, to rozhodně, ale očkování pomáhá nemoc vůbec nedostat.
Naše rodina je třeba celá očkovaná, skoro nikdy nejsme nemocní a divná jsem jen já :D S autisty možná bude mít taky něco společného to, že dřív se to tak neřešilo...

17 Radek Radek | E-mail | Web | 29. srpna 2016 v 18:35 | Reagovat

[11]: Dozvěděla ses, že lidé, kteří nesouhlasí s očkováním, byli protestovat, a obtěžovalo tě to?

18 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 29. srpna 2016 v 18:42 | Reagovat

Já bych občas protestovala proti tomu chození do školy, bylo-li by možno :-)
Zvlášť ve chvílích, kdy mi princeznička donese v notýsku připsáno, že ve škole se vyskytly vši...
Moje děti mají všechna "povinná" očkování, ale na vši ještě nikdo nic nevymyslel.
Na ty mrchy odolný, co už vydrží veškerou chemii...

19 Jana Jana | E-mail | Web | 29. srpna 2016 v 18:49 | Reagovat

[17]: Ano, pokud budu po veřejném prostranství a někdo mi něco huti, obtěžuje mne to. A nesouvisí to jen s očkováním. Třeba i s reklamou na veganství před výstavištěm, ... Chápu, ze to je veřejně prostranství, ale obtěžuje mne, ze nemohu jít v klidu na oběd, nakoupit, podívat se na výstavu, ... Nepotřebuji jim to zakazovat. Nechci jim to zakazovat. Jen mne to obtěžuje.

[18]: Jo, tak to chápu. Ale zase si myslím, že na vsi by právě staré rady babky kořenářky dobré být mohly. Chemie je rychlá a účinná. Bohužel bez možnosti předejití dalších vsi no ...

20 Šíryen Šíryen | E-mail | Web | 29. srpna 2016 v 19:28 | Reagovat

Někteří umí, jiní do mysli, že umí a další neumí. Je vždy špatně, když je dítě ve špatných rukách. To se může týkat třeba i matek alkoholicek, všeho...

21 Radek Radek | E-mail | Web | 29. srpna 2016 v 19:31 | Reagovat

[19]: Když sis přečetla můj předchozí komentář, pochopilas to tak, že tě odsuzuju za to/podivuju nad tím, jak tě to může obtěžovat?
Mínil jsem to totiž jako ověření, jestli rozumím dobře tomu komentáři, na který jsem reagoval.

Teď se chci zase ujistit, jestli tvému komentáři rozumím tak, jak jsi zamýšlela - když při svých každodenních činnostech vídáš propagaci věcí, které ti nedávají smysl (veganství, odpor k očkování), je ti to nepříjemné, a naopak by sis přála víc klidu?

22 Neriah Neriah | E-mail | 30. srpna 2016 v 12:52 | Reagovat

Znám hromadu osobních příběhů lidí, jejichž dítě má autismus, epilepsii nebo zkrátka poškozený mozek v důsledku očkování. Jistě, nemusí to tak být, třeba by jejich děti byly postižené, i kdyby očkované nebyly, ale přesvědčuj o tom ty rodiče, kteří se bojí očkovat další dítě, protože se domnívají, že pak dopadne úplně stejně jako to první. Před takovou zkušeností vědecky podložené argumenty zvítězit fakt nemusí a já to těm rodičům ani nezazlívám.
Sama děti očkovat nechám, ale souhlasím s tím, co píše Mariella - jsem pro rozložení hexavakcíny. Důležité je taky neočkovat dítě nemocné nebo krátce po nemoci, jeden lékař s dlouholetou praxí říkal, že očkuje pouze děti zdravé, které se navíc nenachází v kontaktu s nemocným, a autismus se neobjevil ani u jednoho z nich.

Jinak by mě zajímalo, jak jsi dospěla k poznatku, že do kočičích kaváren chodí rády matky s neočkovanými dětmi? Chodila ses jich ptát? Biomatka automaticky nemusí znamenat, že má neočkované dítě. Byla bych s těmi soudy opatrná.

23 Jana Jana | E-mail | Web | 31. srpna 2016 v 17:33 | Reagovat

[20]: Ano, to je pravda.

[21]: Ano.

[22]: To dokážu pochopit, pokud má někdo přímou osobní zkušenost, je to pochopitelné. A tomu i rozumím. A taky vím, že ne každá biomatka má neočkované dítě, že každá biomatka má dítě spratka, ... Jen mne to napadlo, jaké by to bylo, kdyby nebyly očkované kočky ani děti ... Asi by vymřelo hodně lidí na dávné nemoci ...

24 Cecílie Cecílie | Web | 1. září 2016 v 23:21 | Reagovat

Souhlasím s očkováním. Dětem jsem dvě očkování i připlatila, pokud byly nachlazené, nikdy je paní doktorka neočkovala. Zbytečné obavy, pokud je dítě zdravé. Zato ze školy si přinesl jeden zlomenou ruku a druhý rozbitou hlavu a nebylo to z tělocviku! A těch nemocí, co tam chytli. Mám jim z obavy o jejich zdraví zakázat chodit do školy? Začne to u očkování a časem si bude každý dělat co chce. To přece nejde.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama