Hledá se! Missing! Lost!

20. září 2016 v 16:25 | Jana |  Dumám
Naskytla se mi chvilka v práci a dostala jsem se na Facebook. A narazila jsem na pomoc při sdílení … Že někdo postrádá kamarádku, která je ztracena bez peněz a dokladů a naposledy byla viděna, jak nastupuje do auta s pochybnými individui … A u toho fotka slečny.


Víte, celkem mne překvapuje, jak jsou dnešní lidé lehkovážní a nezodpovědní. Jak se dívky neumí chovat. Jak lidé neznají vlastní míru, co ještě vydrží a co už ne. A především - co ti lidé mají za přátele, že je nechají nastoupit do cizího auta s třeba i opilým řidičem?
Zdroj: Google, heslo Missing cat

Chápu, že je Facebook efektivnější než policie. Nebo jí minimálně dost efektivně může pomoci. A hlavně policie vám dovolí oficiálně panikařit až po nějaké době, pokud nejde o malé dítě ze základky, školky,… Ale na rovinu přiznávám, že je mi mnohdy jedno, co s tou DOSPĚLOU osobou je. Pokud někdo nemá pud sebezáchovy, nehlídá si pití, nekontroluje se - tak si to může sám. Je mi líto, co se stalo, je mi líto rodičů a všech, kteří mají strach. Ale na tu osobu, která je hledaná, mám většinou trochu vztek. Nemá totiž ani kapku rozumu, aby se nějak ozvala, dala vědět rodině či jakkoliv se s někým spojila.
Zdroj: Google, heslo Drunk women



Něco jiného je postrádání dítěte, které někam nepřišlo. Neříkám, že vždy je za tím nějaký sadistický úchyl či vraždící monstrum. Někdy děti prostě utečou z domu, protože to vidí jako nejlepší řešení situace. Také jsem to udělala. Jenže jsem byla dítě a neměla jsem jak jinak řešit situaci. Dospělý člověk prostě takto situaci řešit nemůže. Tedy ne, že by nemohl utéci, to schvaluji. Pohled s infem, že jsem OK, se dá poslat z jakékoliv pošty. Jde mi o lidi, kteří se k útěku zfetují, zdrogují a opijou … Další výjimkou jsou senioři. Co si budeme povídat, Alzheimer je krutý … Stařecká senilita je období, kdy již to nejsou dospělí, ale zase děti … Mimo jiné staří lidé, které postrádá rodina, se mi mnohdy nezdají být pohřešování z důvodů alkoholového opojení či dobré smažby.

A proč zde zmiňuji především ženy a mladé dívky?
Protože o jejich znásilnění/vraždách se dozvídám mnohem častěji.

Zdroj: Google, heslo Drunk women

Popravdě? Takové hledání, byť je třeba, mne obtěžuje. Vadí mi, že jsou lidé takto nezodpovědní. Nebo minimálně že to o sobě neví - a tím pádem nemají nikoho, kdo by je hlídal … Ale to je asi nešvar dnešní doby. Kdysi to bylo jen slovo prcat …

 


Komentáře

1 Akim Akim | E-mail | Web | 20. září 2016 v 16:30 | Reagovat

Ono je to těžký hodnotit, když u toho člověk není a nezná ten případ, ale v něčem máš určitě pravdu. Opilá patnáctka na diskošce řekne, že jde s nějakým typem ze školy domů a kámošky ji v klidu řeknou, ok, užij si to. A rodiče jsou doma v klídku rozvalený u bedny. O_O  ??? Děvenka má ve svém věku sedět doma na prdelce, šrotit se a potají si honit pipku. ;-)  :-)

2 Necroparanoia Necroparanoia | E-mail | Web | 20. září 2016 v 17:06 | Reagovat

Na jednom diskuzním fóru jsem četla výzvu od někoho, kdo tvrdil, že je nějaká příbuzná ztracené dívky a že prý na nějakých slavnostech nezvládla pití a druhý den jí někdo viděl nasedat do onoho vlaku, takže ano, může si za to sama. Svým rizikovým chováním ohrožuje sebe a ještě působí strach a trápení svým blízkým, kterým se ani neozve. Ve většině případů, když se takto ztracené dívky vrátí domů, tak vyjde najevo, že vlastně nebyly ztracené, ale užívaly si někde bouřlivý víkend. A vyjdou z toho jak nic, protože doma jsou všichni rádi že jsou v pořádku. Líto je mi jedině jejích rodičů, kteří musí trnout hrůzou.

3 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 20. září 2016 v 18:53 | Reagovat

Já v těchto případech lituju vlastně jen ty rodiče a blízké osoby.
A vlastně taky ne vždycky.
Když se rodiče honí za prachama, popřípadě sedí u automatů a kašlou na výchovu svých dětí, pak je nelituju.
A vlastně mám oba příklady na dosah ruky.

4 K. K. | E-mail | Web | 20. září 2016 v 19:05 | Reagovat

Nemyslím si o sobě že bych byla hloupá nebo tak. Ale postrádám docela pud sebezáchovy a když se někde cinknu, bývám dost přátelská a důvěřivá. Už jsem na to taky málem dojela, ale je pravda, že takhle daleko to nikdy nezašlo. Nerada někoho soudím, občas se zatmí v hlavě každýmu. A pokud ne, tak těm dotyčným gratuluju, asi to máte v tom životě o něco lehčí.

5 Zuzka Zuzka | E-mail | Web | 21. září 2016 v 8:16 | Reagovat

Docela chápu ten vztek, také mě takové zprávy zlobí a je mi líto rodičů a okolí, ale i té oběti. Jak napsal již někdo výše, každý občas vypne a v tu chvíli může jednat zkratovitě a nezodpovědně. Ale souhlasím, že si za to většinou ty oběti mohou sami nedostatečnou obezřetností a neuváženým výběrem přátel.

Je ale těžké pro některé lidi odhadnout své přátele, když je to nikdo nenaučil a ještě třeba nemají cit a zkušenosti pro odhadování lidí. Já sama jsem si prošla kurzy čtení z obličeje. Jsem sice amatér, ale něco poznám a myslím, že lidi docela odhadnu, i když ne vždy se podle intuice zachovám.

Nicméně také si myslím, že ta nezodpovědnost mladých vychází už z výchovy - rodiče pocit zodpovědnosti v dětech nepěstují, snaží se je chránit před celým světem a nedaj jim možnost naučit se to sami nebo je třeba i zanedbají. Ale vyčítejte to rodičům, když třeba sami neví jak na to. Všichni dělají, co mohou, jen to prostě třeba neumí. Je to blbý, ale třeba i krkavčí matka dělá co umí - prostě jen neumí, no. :-) Rozhodně mi je vždycky líto i oběti, protože člověk nikdy neví...

Jinak chválím zamyšlení. Jsem ráda, když lidé přemýšlí a sdílí své názory, jedině tak se mohou od sebe navzájem poučit. ;-)

6 Fellien Fellien | Web | 21. září 2016 v 9:55 | Reagovat

Souhlas! Ja tomuhle říkám přírodní výběr - hold přežívají nejsilnější a nejchytřejší :D

7 Jana Jana | E-mail | Web | 21. září 2016 v 11:36 | Reagovat

[1]: Tak tak, doma a učit se!

[2]: Myslím, že to je možná ten případ, na který jsem narazila já zrovna.

[3]: Jak psal Akim, nikdy neznáme pozadí. Ale to co píšeš, s tím souhlasím.

[4]: nejde o chytrost či inteligenci, jako spíše o zodpovědnost. Když piju, jako žena bych přeci neměla být nikdy sama, ne?

[5]: Se vším, co píšeš, dokážu souhlasit :) Jsem ráda, že jsem dostala takto obsáhlý komentář s pohledem na věc :)

[6]: :) tak to je prima pojem pro buchtu na plech :)

8 Lina Dee Lina Dee | E-mail | Web | 21. září 2016 v 11:54 | Reagovat

Zajímavý případ v tomhle měřítku ksou to dva mladí lidé z litoměřic, u nicž si většina lidí myslela, že spolu utekli páchat nepřístojmosti a místo toho byli zavřeni u několikrát trestaného úchyla v garáži. Že by to mohl být únos nikoho ani nenapadlo.
Navíc se lidi dost často hledají zbytečně, z vlastní blbosti. Pohádají se s partnerem, s rodinou, řeknou, že se chtějí zabít a zmizí do lesa nebo k babičce léčit nervy. A drahá polovice se může zbláznit, protože mobil vypnutý a hlava šrotuje, co se mohlo stát...

9 Katka Katka | 21. září 2016 v 12:07 | Reagovat

Ano, slečna si nehlídá pití nebo se zlije jak zákon káže, to ale nikoho neopravňuje k tomu ji zneužít, okrást a tak dále. Slečna má na tom sice velký podíl viny, ale větší vinu na tom má ten, kdo jí ublíží. Nikdo ho k tomu nenutí, nikde není psáno, že když je holka opilá, tak jí musí stáhnout kalhotky, je to jeho svobodné a dost špatné rozhodnutí. Navíc, co je to za člověka, když si dovolí jen na opilou?

10 Jana Jana | E-mail | Web | 21. září 2016 v 12:13 | Reagovat

[8]: Samozřejmě takové věci se stanou a zase pokud utečnou dva, je na to jiný pohled než na zlitou holku/ženu ...

[9]: No a proč ta slečna potom kolem sebe nemá lidi? To mi přijde jako část nezodpovědnosti - jít pít sama. Je to jen předzvěst toho, že se něco může stát. Chápu, že prášky se do pití sypou, proto vždy někdo ví, kde jsem, co dělám a nebo mám sledování mobilu ;)

11 Akim Akim | E-mail | Web | 22. září 2016 v 9:02 | Reagovat

[10]: Přesně tak, pravá dáma nechodí do společnosti nikdy sama. ;-)  :-)

12 ManiacalMonsterMouse ManiacalMonsterMouse | 22. září 2016 v 12:45 | Reagovat

Ano, nezodpovědné dámy také nesou na následcích  svůj podíl, protože se měly chovat zodpovědněji, ale nedává to nikomu právo na to, aby její nezodpovědnosti využil, i kdyby byla zlitá pod obraz. Je to hodně podobné argumentu: "Mohla si za to sama - neměla nosit tak vyzývavé oblečení. Každá normální holka přece musí počítat s tím, že se najdou i chlapi, kteří se prostě neudrží. Byla to jen otázka času..." Chápu, že někomu se i tento argument může zdát logický, ale dává to opravdu někomu oprávnění k tomu, aby dívce, na kterou se to vztahuje, ublížil? Je jeho vina díky tomu menší? Že se prostě neudržel, protože měla tričko s velkým výstřihem, krátkou sukni a výrazný make up? Nedává - jeho povinností bylo odolat a nikoho tedy nebude zajímat, že se mu to nepovedlo. Stejně tak se měl udržet ten, co na lavičce v parku viděl na mol oplilou dámu a rozhodl se toho využít. Mohla s tím počítat, ale dotyčný na něco takového právo zkrátka neměl (a dokážeme navíc my sami říct, jestli náhodou nešla pít s kamarádkami, které ji "ze srandy" vytáhly z diskotéky do parku, aby "měla ráno vtipnou historku o tom, jak se probudila na lavičce pokrytá rosou?). A to píši jako někdo, kdo alkohol vůbec nepije (jsem nudný patron), kluby a diskotéky ho nezajímají a většinu času tráví doma, kde se učí nebo věnuje svým zájmům ;-).
Navíc se takové věci nestávají jen nezodpovědným "alkoholkám" a vyzývavě oblečeným slečinkám. Ale takovým slečnám, jimž se něco takového stane bez jakéhokoliv vlastního zavinění, to snad nebude vyčítat nikdo ;-).
Jinak se omlouvám za dlouhý komentář ;-)

13 Jana Jana | E-mail | Web | 22. září 2016 v 12:56 | Reagovat

[12]: Pokud slečna či žena svým chováním předchází mnou zmíněným situacím, tak jí nemám co vyčítat. Musela bych to vyčítat tobě i sobě :) Za délku komentáře se neomlouvej, hezké počtení.

14 K. K. | E-mail | Web | 22. září 2016 v 15:01 | Reagovat

[7]: To netuším. Žena jsem, cítím se tak, ale už hooodně dlouho mě po akcích nikdo (naštěstí) za ručičku domu nevodí. :-D

15 Jana Jana | E-mail | Web | 22. září 2016 v 15:03 | Reagovat

[14]: Budu krutá a vím to - ale pak se nediv, že se ti může něco stát, když se naliješ a jdeš domů v takovém stavu sama ... Já bych si na to netroufla, přijde mi to nezodpovědné. Buď nepít nebo nebýt sama.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama