Hubnu, hubneš, hubneme, …

8. října 2016 v 10:05 | Jana |  Ze života
… houby. Kdo u nás doma hubne jsem já a moje kočka Summer. Oběma je vytýkáno, že nic neděláme, jen jíme. Oběma je poukazováno na tlusté části těla …

Summer to má horší, neboť ona když bude tlustá, tak neuteče nepříteli. Když budu já tlustá, nikdo mne nesežere, ale budu mít horší svatební šaty. A Summer nemá chytrou aplikaci, jako mám já, aby věděla, kolik si toho ten den ještě může dát.


Můj dokonale úžasný princ mi nainstaloval do mobilu aplikaci Kalorické tabulky. Ne, že bych nebyla schopná si ji stáhnout sama … Dobře. Byla jsem neschopná si ji stáhnout sama. Nechtělo se mi. A můj princ je muž činu (právě zkoumající, jak mi rozebrat Bumblebeeho…), takže jsem jeden den dostala zapisování do aplikace příkazem. Naštěstí to je chlap, co má mozek v hlavě a nenutil mne hned omezit příjem jídla. Měla jsem si jen zapisovat, kolik toho za celý den sním a nevypiju (když nepočítám kafe).

Když po třech dnech zjistil, že moje příjmové hodnoty dosahují 11-13 000 kJ, lehce se zhrozil a začal mi brát jídlo. No a po pár dalších dnech jsem i já sama uznala, že Lotusky každý den nejsou úplně nutné a že místo hranolek je lepší nic nebo v nouzi salát … Takže jsem postupně z vysokých hodnot přešla na hodnoty ne tak vysoké (9-7 000 kJ). A když si toho láska mého života všimla, začal mi tvrdý boj. Kontrola aplikace, zda jím, co mám. Zda si to hlídám, proč jím 4 knedlíky ke guláši, proč sním zapečenou tortilu i pečené brambory v pepřové omáčce steaku …. Přiznávám, někdy ujedu. Někdy ujdu tak, že můj mozek vytěsní informaci o tom, že vůbec jedl, aby ji nemusel zapsat do tabulky. Proto jezdím kolem McDonaldu rychlostí světla (takže Babča jede tak 90km/h) a chodím brzy spát. A když jsem v klidu a blízko muže, vedle kterého chci umřít (což není úplně nereálné, vzhledem k tomu jak oba dva řídíme), stáhnu příjem hodnot na krásných 5 - 6 000 kJ.


Horší to je v práci. Měli jsme na návštěvě vedení - takže jsem na-objednala jídla (právě zmiňované tortily, steaky, brambůrky ve šťávě, … salát …) a započal mi dvoudenní cheat day. Samo o sobě by skladba jídla byla fajn. Nepřekročila bych hranici 6 nebo 7 tisíců. Jenže k tomu jsem snědla ještě jeden normální oběd … Takže tak o 25 - 40% více … A pohyb? Chodím k autu, a když někdo nebere telefon, tak po schodech… Cítila jsem se blbě, tak jsem jedla tajně. Dobře, kolegové se mi začali smát, že musím být těhotná, že není možné, abych toho tolik snědla! Naštěstí mám jen břicho a boky, takže z profilu to vypadá jako bříško (princ nejspíše puká smíchy a čte mi to nahlas). Ovšem z přímého pohledu trochu širší v bocích jsem no. Ale furt nejsem fest-tlustá a moje kožená bunda Levis mi stále sluší!


V práci tomu dodala korunu Appa. Korunu mému přejídání. Jednak se mi ten den smál celý kolektiv nepracující na skladě ale v kancelářích, zda si teď opravdu poctivě zapisuji přijaté jídlo (nezapisuji = výbuch smíchu). A jednak jsem řezala papíru tupou řezačkou, která papír kroutila. No a Appa to nemyslela ze, ale prohlásila, že ten lístek, který jsem řezala a sežvejkala, že ten zrovna je potřeba. Při použití slova sežvejkala už pánská část kanceláře ležela smíchy pod stoly, já začala smíchy brečet a Appa dál pracovala (samozřejmě se usmívala také). Takže v práci jsem teď pro smích dvojnásobně - jednak mi nevěří, že mám nové auto (nedivím se, stále s ním nesmím jezdit …) a jednak jím tolik, že mi schovávají věci, abych je nesnědla … Nemůžu za to, že mám vekou pusu a proto v ní jídlo tak rychle zmizí …




Hubnutí je celkem otravná záležitost. Navíc na hubnutí nefunguje fráze, kterou kolem mne lidi používají tak často - však na to je času dost. Každý, kdo to použije, to použije správně. Ale když to použiji já, v práci bouchnou smíchy i kolegyně ze Spencru a doma dostanu něžně po zadku. Něžně, protože nemám ráda, když pak musím ty tukové vlny uklidňovat z vlnění. A víte vy co? Jdu vařit oběd. Budou tvarohové knedlíky se švestkami. Ať je princ taky tlustý (jenže ten lump hubne sám od sebe! A není to stresem.).
 


Komentáře

1 Doktorka se srdcem Doktorka se srdcem | E-mail | Web | 8. října 2016 v 10:44 | Reagovat

Něco není úplně v pořádku, když má člověk takové žravky. Nemusí za tím stát jen psychika. V dnešní době se totiž rozmáhá nadváha (nebo obezita) spolu se současnou "podvýživou", nebo jak to nazvat - tělu prostě chybí určité látky, proto nutí nositele k nezřízenému jídlu.

2 Doktorka se srdcem Doktorka se srdcem | E-mail | Web | 8. října 2016 v 10:49 | Reagovat

Jo - a diety jsou tím pádem samozřejmě blbost, to už jsi určitě slyšela. ;-) Je třeba TRVALE změnit jídelníček.

Nevím, ale na úvodní fotce mi rozhodně nepřijdeš tlustá!

Poznámka na okraj: já jsem ve srovnání s jinými hodně žravá. Odmala. Kdyby ostatní jedli to co já, tak jsou z nich koule. I náš metabolismus je třeba vzít do úvahy.

3 Jana Jana | E-mail | Web | 8. října 2016 v 11:30 | Reagovat

[1]: [2]: No jednak mám špatnou štítnou žlázu, hypofunkce, jednak v mládí jsem všechny problémy řešila jídlem. Když se na to zaměřím, jde to celkem ovládat. Ale samozřejmě bych byla ráda, kdyby po všech těch krevních testech a vše možném přišli na to, proč mám takovou nutkavou potřebu vyvažovat sůl cukrem ... Naštěstí se mi všechno usazuje tak nějak víc jen v břiše a zbytek se hubne  relativně dobře. Zatím, až budu starší, bude to horší :)

4 Doktorka se srdcem Doktorka se srdcem | E-mail | Web | 8. října 2016 v 11:47 | Reagovat

[3]: Tak to ti vezmu iluze: medicína tohle prakticky nezkoumá (co tělu chybí) a ani na většinu věcí nemá "nástroje". Řeší se jen velké problémy typu nedostatku hořčíku, vápníku aj. I na ten Mg např. není spolehlivý test. Hladina v krvi nebo v erytrocytech nevypovídá o stavu ve tkáních.  

Jinak píšeš: vyvažování soli a cukru. Právě proto se nemá moc solit (u jódu najdeš, jak se Češi přecpávaj solí: http://doktorka-se-srdcem.blog.cz/1604/a-zase-ta-sul). TČM ví, že když se člověk nacpe solí, má často chuť i na cukr. Vytváří to v podstatě závislost.

5 FitBlogies FitBlogies | E-mail | Web | 8. října 2016 v 12:34 | Reagovat

S příjmem 5-6 tisíc kJ si s prominutím zaděláváš na průser. Tahle hodnota energie pokryje pouze bazální metabolismus a ty hladovíš. Až přestaneš tenhle režim dodržovat přibereš jednou tolik, protože tělo po této zkušenosti uloží vše, co sníš (jo-jo efekt). Když už se řídíš podle kJ, přijde mi rozumnější hodnota 9000 kJ a alespoň trochu pohybu navíc (procházka). Zařaď víc ovoce a zeleniny, ať máš více vlákniny. Bílkoviny jsou relativně v pohodě, 82 g je možná až moc, když pravidelně nesportuješ (hodnota  191g je totální blbost, to je na odrovnání ledvin, atd...) a trochu bych ubrala tuků, asi na 1g na 1kg váhy.
Na fotce vypadáš moc dobře, vůbec ne tlustá, navíc jsi moc hezká.

6 Jana Jana | E-mail | Web | 8. října 2016 v 12:57 | Reagovat

[5]: No většinou se mi nedaří dodržet těch 5 nebo 6 a jak píšeš, mám hlad. Ale spíše jde o to, že pořád sleduji, co kolik má a snažím se nepřecpávat. I princ ví, že jakmile zařadím pohyb, budu muset zvednout i příjem jídla. Ale dokud jen sedím a jsem ráda, že jsem ráda, tak to vyhovuje. Sleduji, co jak a kdy jím. 5-6 je na hubnutí, apk se to ustálí na 8 nebo 9. Jen to břicho musím sundat dolů. A dokopat se k pohybu a zpevnit se ... Bohužel na to nemám pevnou vůli a když mne do toho někdo nedokope a neudrží mne u toho, tak to nejde no :(

[4]: Jako když mám pestrou stravu a je tam ovoce i zelenina, tak většinou nemám chutě na jedno nebo druhé. Proto nedržím diety, ale jím, na co mám chuť v menší míře. Nebo si dám Manu a chutě jsou ty tam.

7 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 8. října 2016 v 14:20 | Reagovat

Ale fuj...
Copak nevíš, že čím víc se stresuješ z hubnutí, tím hůř to jde?
Vlastně spíš tloustneš a ještě máš pocit viny :-)
Kdepak přecpávat se.
Když máš na něco chuť, tak si to dej, jen prostě trochu míň, no.
A hezky seď, soustřeď se na to, co jíš, vychutnávej si to a zjistíš, že kousek stačí :-)
A kousek Tě nezabije :-)

8 Jana Jana | E-mail | Web | 9. října 2016 v 8:26 | Reagovat

[7]: No ono to tak asi vypadá. To je fakt. Ale jediné, co jsem omezila, tak jsou ty lotusky a vyloženě cukry. Což si myslím, že je fajn, protože zase nepotřebuji tolik soli. A myslím si, že jakmile přidám pohyb, můžu se zas  futrovat od ráno do večera :D

9 FitBlogies FitBlogies | E-mail | Web | 9. října 2016 v 10:03 | Reagovat

[6]: Jak píše Baruschka, tím počítáním kalorií si zbytečně stresuješ, všichni víme, že sušenky, smažený, čokolády, sladký pití,... nemáme jíst po kilech, jinak budeme vypasený. Vem to selským rozumem :-), budeš klidnější a vůbec nevadí když si občas dáš nějakou prasárnu. Když změníš stravování, tak ti jednou za čas ani celý balení lotusek neublíží, taky to občas udělám :-D. S tím pohybem to zkus nějak zlehka, stanov si třeba několikrát týdně procházku a když prší, tak udělěj třeba větší úklid (i to se počítá) nebo zkus jógu, když to překousneš, tak ti to za nějakou dobu může přijít jako samozřejmost a budeš to dělat automaticky. Cvičení vyplavuje endorfiny, takže máš pak i dobrou náladu.

10 Jana Jana | E-mail | 9. října 2016 v 10:36 | Reagovat

[9]: ono je asi tezke to pochopit, kdyz ma nekdontakovy odpor k tomu pocitani.... ale pro.mne to je prave onen trenink k tomu, abych zacala cvicit :)

11 ┼Lady de Vampire Victoria┼ ┼Lady de Vampire Victoria┼ | Web | 10. října 2016 v 16:41 | Reagovat

Já zase potřebuji přibrat. A nejde mi to. :-(

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama